AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Del Skrevet 3. november 2024 Hei. Jeg lurer på hvor gamle barna er når dere definerer at "småbarnsfasen" er over/man er ferdig med å være "småbarnsforeldre"? Grunnen til at jeg lurer på dette er at ofte i samtaler med venner, kollegaer osv om ulike ting man ikke får gjort i denne perioden så er alltid svaret at "det går seg til når småbarnsfasen er over". Så spørsmålet i spørsmålet mitt ligger også en forventning fra meg om at småbarnsfasen er over nå man (i større grad) kan begynne å gjøre følgende igjen: Ha alenetid som par, ha hobbyer, ha sex, osv Anonymkode: 8f39d...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Del Skrevet 3. november 2024 1-3 år regnes som småbarn. Betyr jo ikke at en 4 åring er stor, men definisjonen er nå slik. Anonymkode: ae152...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Del Skrevet 3. november 2024 Min fyller 3 år snart og jeg syns det blir enklere og enklere. Det er så klart en del følelser, grensetesting og trass, men mye kan løses ved å ta en prat. Anonymkode: 690f3...45e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Del Skrevet 3. november 2024 Tja, når ungene begynner på skolen er de i hvert fall ikke småbarn lenger. Anonymkode: ec2a5...211 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja, når ungene begynner på skolen er de i hvert fall ikke småbarn lenger. Anonymkode: ec2a5...211 samme tenker jeg og Anonymkode: 0dfca...4c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Del Skrevet 3. november 2024 Begynner med egne faste gjøremål når de er 4 år, da føles det ikke som typisk småbarn lengre. Ferdig med bleier på dag og natt er vel første tegn. Anonymkode: f3108...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #7 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Begynner med egne faste gjøremål når de er 4 år, da føles det ikke som typisk småbarn lengre. Ferdig med bleier på dag og natt er vel første tegn. Anonymkode: f3108...4b9 Hva mener du med det? Anonymkode: ae152...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #8 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Begynner med egne faste gjøremål når de er 4 år, da føles det ikke som typisk småbarn lengre. Ferdig med bleier på dag og natt er vel første tegn. Anonymkode: f3108...4b9 Mine har alle sluttet med bleier før de ble 2 år. Føler vel ikke at de sluttet å være småbarn av dem grunn. Anonymkode: 050a2...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #9 Del Skrevet 3. november 2024 Når barnehagetiden er over Anonymkode: 6ca0f...0ff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #10 Del Skrevet 3. november 2024 Fra førskolealder. Når de ikke må haukes over hele tiden. Anonymkode: d9a74...fd4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #11 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg vil si når de begynner i 1. klasse. Anonymkode: b638e...514 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 3. november 2024 #12 Del Skrevet 3. november 2024 Et småbarn eller smårolling er vanligvis et barn i alderen 1 til 3 år, selv om definisjonene varierer. Barn inntil i 1 år regnes som spedbarn. fra Wikipedia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #13 Del Skrevet 3. november 2024 Ca 3 år. Anonymkode: ae5ad...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #14 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg syns det var veldig tydelig at barna ikke lengre var så små fra ca 4,5 år. Men sex har det jo nesten bare blitt vanskeligere å ha, eldste er 10 og legger seg ganske sent nå.. Anonymkode: 0ea78...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #15 Del Skrevet 3. november 2024 Sannsynligvis mener folk litt ulikt her. Men for mange er kanskje grensen i overgangen mellom barnehage og skole. Jeg tenker ca. 1-3 år selv, men uten at det brått skjer noe spesielt på fireårsdagen så klart, det er en glidende overgang. Min yngste fyller fem om noen måneder, og jeg ville sagt at småbarnsfasen er over hos oss. Men vi har ikke mye alenetid som par (vi har ikke familie nær som har mulighet til å passe barna). Sex blir bare mer og mer vrient etter hvert som barna sovner senere på kveldstid, ser jeg for meg. Hobbyer kan vi fint holde på med nå som barna er 6 og snart 5. De kan til også være med på stadig mer av aktiviteter jeg liker, uten at det kjennes som ekstra jobb. Ikke minst så sover de mye bedre om natta enn de gjorde før fylte 3 år. Anonymkode: b112f...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #16 Del Skrevet 3. november 2024 Skolealder. Anonymkode: 14886...506 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #17 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du med det? Anonymkode: ae152...9cf Henge opp jakka si, sette på plass skoene, sette egen tallerken på kjøkkenbenken etter mat. Det er 4 åringens faste gjøremål. AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine har alle sluttet med bleier før de ble 2 år. Føler vel ikke at de sluttet å være småbarn av dem grunn. Anonymkode: 050a2...3ed Nattbleie og? Det er veldig bra, mine har slitt mer selv om vi begynte tidlig. Anonymkode: f3108...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #18 Del Skrevet 3. november 2024 luxifine skrev (25 minutter siden): Et småbarn eller smårolling er vanligvis et barn i alderen 1 til 3 år, selv om definisjonene varierer. Barn inntil i 1 år regnes som spedbarn. fra Wikipedia Selv jeg kan skrive på Wikipedia Anonymkode: f3108...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #19 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg syns det var veldig tydelig at barna ikke lengre var så små fra ca 4,5 år. Men sex har det jo nesten bare blitt vanskeligere å ha, eldste er 10 og legger seg ganske sent nå.. Anonymkode: 0ea78...c06 Hvis sex blir vanskeligere å ha når barna blir eldre så burde man forske på oss. For visste ikke at man kunne ende opp i et minusregnskap når det kom til sex. -TS Anonymkode: 8f39d...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 3. november 2024 #20 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg syns småbarnstiden tok slutt da yngste begynte på skolen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå