Xora Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Hei, sitter her nesten på gråten av håpløshet over den vonde ryggen. Nå har jeg brukt Naproxen morgen og kveld i 5 dager. Jeg har fremdeles like forbanna vondt i ryggen og vurderer å slutte. Dette skal jo være hurtigvirkende smertestillende, febernedsettende og betennelsesdempende. Har slitt med et punkt i ryggen et halvt år nå, smertene har vært økende og minkende i perioder. Nå siste uka har jeg vært ILLE Fysio'n min mener bestemt det er muskulært. Jeg har ikke hatt behandlinger nå siden november, pga noen ortopediske spesialsåler jeg skulle prøve - og de kan det ta opptil et halvt år før noen virkning gjør utslag. Men i mellomtida så kan jeg ikke gå med sånn vondt noe lenger, det går utover humøret, formen, jobben min, søvnen - ja det meste. Vurderer legen snart - går mot sykemelding om jeg skal fortsette med like vondt. Kjøpte meg forresten fitnessball i forrige uke, denne får jeg tøyet og strekt muskelaturen ordentlig med og det er behagelig. Jeg gjør også de øvelser som fysio har gitt meg. Jeg går mye turer - opptil to timer pr dag, i gode sko - hvor sålene er i! Jeg har fått spesialstol på jobben og jeg føler jeg sitter godt, skuldrene er avslappet. Jeg har også endel variasjon i arbeidet mitt, og jeg er bevisst på dette i alt jeg foretar meg. Foreløpig er jeg på jobben da, men utover dette så gjør jeg ikke annet enn å gå tur med hunden min. Jeg orker ikke mer. Så veksler jeg på med tur, mat, go'stolen (med pute i ryggen), sofaen (med pute i ryggen for å støtte), senga. Inatt våkna jeg kl 03.40 fordi det gjorde vondt, jeg lå feil på et vis. Har forholdsvis ny og grei madrass (wonderland - fast). Så kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre? Hva det kan være? Det sies jo at det beste for ryggen er å trene seg opp, være i bevegelse og tøye osv. Men jeg gjør jo det!! Sier tusen takk på forhånd til dere som har lest dette og til dere som gidder å gi meg noen tips.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Hmm, eneste som hjelper på meg er trening, og uttøyning. Men det gjør du jo.. Hadde så sant det lar seg gjøre prøvd å kutte ned på tbl.. du blir fort immun om du tar for mye. men jeg vet ikke HVOR vondt du har.. Men hva med å gå med staver?? Har du prøvd det når du går tur. Det er godt for ryggen, samt langrenn. Hvis det er muskulært så skulle det hjulpet noe med varmebeslag. har du prøvd det?? LEgg en varmepute el.l. i ryggen om kvelden. Er senga di god?? Jeg har nemlig fått vondt i ryggen av feil madrass.. Man sover ganske mye igrunn...... hmm.. bare noen forslag.. god bedring
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå