Gå til innhold

Visste derer dette om utroskap?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en teori som i sin helhet kan legalisere utroskap.

For det første er monogami begrunnet ut fra sosiologiske og moralske retningslinjer. Disse retningslinjene har ikke eksistert for alltid, men gradvis blitt en del av den tradisjonen vi kjenner fra den vestlige kulturen. Alle levende vesener inklusivt mennesket har iboende drifter. Som Aristoteles mente i sin tid, ville ethvert individ forsøke å realisere sitt eget mål. Alle arter har ulike mål, men et felles mål, nemlig å forplante seg. Dette er ikke noe ukjent for noen av oss, men at dama er mer tilbøyelig for andre gutter når hun har eggløsning er et viktig utgangspunkt i min teori.

Hvem av dere kvinner der ute kan med hånden på fornuften si at de ikke innimellom ser på andre gutter enn de de er sammen med?

Kvinner som menn etterstreber målet sitt med å finne en mest passende partner, en partner med de beste gener i en relativistisk forstand. Dette er noe av drivkraften vi har iboende i oss. Det foregår derfor en ubevisst og konstant søken etter bedre forutsetninger eller "bedre" mannsemner. Denne søken blir imidlertid temmet av gjensidig kjærlighet mm. men vil alltid være i oss enten vi vil eller ikke.

Dersom forholdet skranter vil den ovennevnte tilbøyeligheten bli styrket og utroskap kan være en utvei. Til tross for at utroskap er uakseptabelt i moralsk forstand, kan det i mange tilfeller være bra. Kvinnen får temmet sitt ukjente iboende begjær og får utløp for sine hemmelige fantasier. Det er mange forhold rundt om som har oppstått etter en kveld på byen, hvilket i neste omgang har gitt rom for barnegråt og bleieskift. En del av disse kvinnene er svært unge og har ikke opplevd så mange menn i sitt spede seksuelle tidsløp.

Jeg tror derfor at det er viktig for alle i et forhold og de som skal vurderer et er klar over at vi lever kun en gang og at det å "pule" litt rundt er sunt.

Jeg håper dere der ute kan gi noen synspunkter på dette temaet eller denne vage teorien min. Hvordan ser dere på et åpent forhold hvor lystene en sjelden gang iblant blir temmet for begge parter eller kun den ene? Er moralen vi lever i idag gammeldags? Er den kun et bidrag for å holde oss til en person seksuelt sett?

Undrende meg............ :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må se mig enig i meget av det du siger der, meste av det er jo fakta, vi er flok dyr og monogami er faktisk ikke naturlig for os mennesker, det har kommet med tiden...

selv tror jeg på flere liv, så det med vi lever kun en gang er jeg ikke enig med dig i...

det med åbne forhold hvor partnerne kan ha en på siden av og til jo det er ok men det kræver at begge ikke har så meget som en snert af sjalusi og det er der ikke mange som ikke har bare lidt af det, vi fleste er opdraget til at eje den du bor med både hun som han køn, så da træder vores opdragelse og kultur ind i billed..

mange kulture hvor man kan ha flere koner eller mænd ( findes faktisk en stamme i indien hvor kvinder kan ha flere mænd ) og selv i dem forfindes sjalusi, f.eks hvis en kone bliver gravid vil alle de ander koner også blive det.. og da er vi jo tilbage til naturen igen hvor f.eks en hjort gør alle hun hjortene drægtige samtidigt...

så dine teorier er gammel historie, men vanskelig at genneføre i vores modernet verden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

tusen takk for innlegget ditt!

La oss gå fremtiden i møte ved å bite oss selv i halen og innse at vi ble skapt for hverandre. "møt fremtiden med våre forfedre" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heeelt enig til innlegget ditt, gjest!!

Det er bare slik det er. Vi kvinner SER på andre når vi er ute med en eventuell partner. Og Menn SER jo på oss også. Jeg SER så mye jeg bare vill, uten at det blir altfor flaut.:)

Les svaret mitt tenker på en annene, enda jeg har kjæreste!

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=17775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg er enig i mye av det du skriver, gjest, men man må huske på at mennesker er utstyrt med et følelsesliv i tillegg til de seksuelle driftene. Utroskap er ikke bare styrt ut fra moralske retningslinjer. Vi mennesker er skapt med et følelsesliv for at vi skal kunne leve i parforhold og gi avkommet vårt best mulig forutsetninger i livet. Uansett hva du skriver for å forsvare utroskap, så vil utroskap i de fleste tilfeller såre ett eller flere mennesker.

Men duverden... så lenge man har det gøy og ikke sårer/skader andre, eller leker med andres følelser, så må folk gjøre akkurat som de vil uten at andre har rett til å dømme dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...