Gå til innhold

Lettkledd ungdom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et par ungdommer (14 år-ish) borti gata som går veldig lettkledd. Kort skjørt, ingen strømpebukse. Ingen ytterjakke. Det er 7 grader ute. Er det sånn at ungdom bestemmer selv hvordan de skal gå kledd? 

Anonymkode: 12933...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er vel fort det med 14 åringer. I beste fall kan du tvinge de i det de går ut døra, men du har jo ingen kontroll på hva de gjør etter det. Kan ikke fotfølge 14 åringer heller. Husker jeg gikk med magen bar i 10 minus på den tiden😂

Anonymkode: 8da82...933

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er vel fort det med 14 åringer. I beste fall kan du tvinge de i det de går ut døra, men du har jo ingen kontroll på hva de gjør etter det. Kan ikke fotfølge 14 åringer heller. Husker jeg gikk med magen bar i 10 minus på den tiden😂

Oh my.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my.... :ler:

Ja, moren min var ikke akkurat stolt, men lite hun kunne gjøre. Jeg så helt sinnsykt kul ut da🤪

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har et par ungdommer (14 år-ish) borti gata som går veldig lettkledd. Kort skjørt, ingen strømpebukse. Ingen ytterjakke. Det er 7 grader ute. Er det sånn at ungdom bestemmer selv hvordan de skal gå kledd? 

Haha, ja, jeg fotfølger ikke tenåringene mine. De bestemmer selv hvordan de går kledd. Oppfordrer de til å bruke jakke når det er kaldt, men å fly å passe på ungdommer, det gjør jeg faktisk ikke. Ingen dør heller av å gå ute i skjørt i 7 varmegrader. 

Anonymkode: d0134...9c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har denne kua selv vært kalv, en gang? 
Hva gjorde du i din ungdom, og hvor lett hørte du på dine foreldres beskjeder?

La andre sine ungdommer gjøre som de vil og ikke være kjeftekjerring på nett for slike bagateller.

Anonymkode: 56386...c52

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei selfølgelig ikke, foreldre legger frem klær til de kvelden før. Så følger vi de til skolen, aller helst helt inn i klasserommet🤪

Anonymkode: 32ca1...4c2

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ofte med anbefalinger til mine tenåringer, men de bestemmer selv hva de kler på seg. 

Anonymkode: 3724b...b12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn at ungdom bestemmer selv hvordan de går kledd. 

Anonymkode: 78567...f87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har denne kua selv vært kalv, en gang? 
Hva gjorde du i din ungdom, og hvor lett hørte du på dine foreldres beskjeder?

La andre sine ungdommer gjøre som de vil og ikke være kjeftekjerring på nett for slike bagateller.

Anonymkode: 56386...c52

Men kjære vene, det var da bare et spørsmål. Hvor har jeg kjeftet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei selfølgelig ikke, foreldre legger frem klær til de kvelden før. Så følger vi de til skolen, aller helst helt inn i klasserommet🤪

Anonymkode: 32ca1...4c2

Du skjønte vel at jeg mente ytterklær. Jeg fikk ikke lov til å gå ut om senhøsten i sommerklær, men jeg hadde vel teite foreldre som satte grenser da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte på det samme her en dag. Er to tvillingsøstre som fra de var 8-9 år har gått veldig utfordrende kledd. Nå er de på slutten av barneskolen, og det er blitt enda verre. Traff på de i skyhøye hæler, tungt sminket, miniatyrisk skjørt, bar mage, og dyp utringning. 😵‍💫 Jeg skal ikke være prippen, men tror nok de kan tiltrekke seg litt feil folk. De stod der og filmet til noe, mulig tiktok, eller hva enn de bruker. Kaldt er en ting, men de har skikkelig attitude, og girer nok hverandre opp. Tipper det ikke er lett å være foreldre der, og de gjør nok så godt de kan.
Vi har jo alle vært kalv og de fleste av oss har vært korttenkt både som unge og som voksne. De fleste lærer litt da, men mange må gå igjennom en fase hvor det er viktigere med hvordan antrekket ser ut enn hvor varmt det er. Om det er kun at de fryser så finner de nok ut av det etterhvert. Er mer bekymret for de som kler seg for voksent, og ikke er modne nok til å håndtere oppmerksomheten de eventuelt får. Ikke alle vil folk vel dessverre, men det er ikke alltid en forstår det når en enda er barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du skjønte vel at jeg mente ytterklær. Jeg fikk ikke lov til å gå ut om senhøsten i sommerklær, men jeg hadde vel teite foreldre som satte grenser da ;) 

Pass dine egne saker. Sladrete nabokjerringer som stirrer ut vinduene er det ingen som liker.

Anonymkode: 50411...af0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass dine egne saker. Sladrete nabokjerringer som stirrer ut vinduene er det ingen som liker.

Anonymkode: 50411...af0

Herregud. Jeg stilte et spørsmål, jeg er verken sladrete eller stirrer ut av vinduene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens ungdom nyter stor frihet til å kle seg som de vil.

Og det er vel bare bra?

imgsrc.ru_56140887pPt.jpg

Anonymkode: 8cd40...cf7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv om jeg ikke synes 16-åringen kler seg fint, så er det lite jeg kan gjøre med det. Prøver å oppfordre til å tenke på hvilke signaler man sender ut med miniskjørt og magetopp, men det er en fase. Satser på smaken innen klær og sminke går seg til de neste årene… 🤡

Anonymkode: 8cee6...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, selv om jeg ikke synes 16-åringen kler seg fint, så er det lite jeg kan gjøre med det. Prøver å oppfordre til å tenke på hvilke signaler man sender ut med miniskjørt og magetopp, men det er en fase. Satser på smaken innen klær og sminke går seg til de neste årene… 🤡

Anonymkode: 8cee6...727

Når de er 16 vet de godt hvilke signaler de sender ut.

Anonymkode: 8cd40...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg fikk litt sjokk når jeg så ei 12 år gammel jente i sønnens klasse som gikk med push up bh og dyp utringning på den trange singleten sin. Men for all del, hun er ikke min datter.

Anonymkode: 1bb33...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...