Rødstrupa Skrevet lørdag kl 18:56 #1 Del Skrevet lørdag kl 18:56 Det er så spennende det de har avdekket med Blücher. Historien er interessant og viktig for fremtiden. Dykkere har gjort en god jobb og sørget for å oppheve fredning av skipet. Det hentes nå opp alt mulig. Tubaer,sepestykker, cognac, champis, brev, klær mm. Det blir opprettet et eget museum om Blücher på Oskarsborg neste år. Dit må vi innom.🤗 Det er forøvrig mange hundre skipsvrak langs norskekysten. Det må være utrolig å kunne dykke ned til et og annet vrak! Ved Missingene gikk det ned et hollandsk skip for noen hundre år siden. På stille og klarværsdager kan man skimte kanonkuler på havbunnen. Det er ikke lov å dykke og ta med seg gjenstander,, men du verden hvor fristende det må være….c’’.)! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:24 #2 Del Skrevet lørdag kl 19:24 Hvorfor MÅ vi det? Jeg sier nei takk. Anonymkode: a218d...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet lørdag kl 19:33 Forfatter #3 Del Skrevet lørdag kl 19:33 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor MÅ vi det? Jeg sier nei takk. Anonymkode: a218d...c89 Vi må ingenting. Men det er en del av krigshistorien vi opplevde.. Det var unge mennesket som ble sendt ut i krig. Mange av de var uvitende til hva de skulle/oppdragets art. Og så gikk det som det gikk. Endret lørdag kl 19:39 av Rødstrupa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:37 #4 Del Skrevet lørdag kl 20:37 Rødstrupa skrev (1 time siden): Det blir opprettet et eget museum om Blücher på Oskarsborg neste år. Dit må vi innom.🤗 Vær sikker ! Gleder meg som en unge Anonymkode: 09dab...514 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:34 #5 Del Skrevet lørdag kl 21:34 Viste ikke om kommende museum der. Skal absolutt ta turen. 👍 Anonymkode: 173d6...bad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:35 #6 Del Skrevet lørdag kl 21:35 Rødstrupa skrev (2 timer siden): Dit må vi innom.🤗 Jeg vil også! Anonymkode: 955ab...01c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet i går, 00:55 #7 Del Skrevet i går, 00:55 Få ting fenger meg mer enn historie, jeg tenker derfor som deg at dette er noe jeg vil få med meg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:44 #8 Del Skrevet i går, 01:44 Dette hadde jeg ikke hørt om engang. Veldig spennende! Anonymkode: 769c0...bdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet i går, 02:22 #9 Del Skrevet i går, 02:22 (endret) Rødstrupa skrev (7 timer siden): Det er så spennende det de har avdekket med Blücher. Historien er interessant og viktig for fremtiden. Dykkere har gjort en god jobb og sørget for å oppheve fredning av skipet. Det hentes nå opp alt mulig. Tubaer,sepestykker, cognac, champis, brev, klær mm. Det blir opprettet et eget museum om Blücher på Oskarsborg neste år. Dit må vi innom.🤗 Det er forøvrig mange hundre skipsvrak langs norskekysten. Det må være utrolig å kunne dykke ned til et og annet vrak! Ved Missingene gikk det ned et hollandsk skip for noen hundre år siden. På stille og klarværsdager kan man skimte kanonkuler på havbunnen. Det er ikke lov å dykke og ta med seg gjenstander,, men du verden hvor fristende det må være….c’’.)! Kilde? Et kjapt søk gir meg ingenting. Endret i går, 02:46 av Pawn Hearts 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:30 #10 Del Skrevet i går, 02:30 Jøss ikke hørt om dette. Pappa dykket mye på Blücher i sin ungdom har anker , drikkebegre , trekiste bla. a . Så spennende at de har funnet brev. Rart det har holdt seg. Anonymkode: d5e4f...739 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #11 Del Skrevet i går, 07:05 https://radio.nrk.no/podkast/radiodokumentaren/sesong/hemmeligheten-fra-blcher Anonymkode: 59104...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #12 Del Skrevet i går, 08:48 Rødstrupa skrev (13 timer siden): Vi må ingenting. Men det er en del av krigshistorien vi opplevde.. Det var unge mennesket som ble sendt ut i krig. Mange av de var uvitende til hva de skulle/oppdragets art. Og så gikk det som det gikk. I mitt lange liv har jeg lært og studert mye vedr. 2. verdenskrig. Jeg har ikke behov for å se noen vrakrester etter nazistene. Anonymkode: a218d...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #13 Del Skrevet i går, 08:48 Pawn Hearts skrev (6 timer siden): Kilde? Et kjapt søk gir meg ingenting. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jøss ikke hørt om dette. Pappa dykket mye på Blücher i sin ungdom har anker , drikkebegre , trekiste bla. a . Så spennende at de har funnet brev. Rart det har holdt seg. Anonymkode: d5e4f...739 https://www.nrk.no/dokumentar/xl/baten-som-sank-1.17070750 Anonymkode: 89a49...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet i går, 09:36 Forfatter #14 Del Skrevet i går, 09:36 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): I mitt lange liv har jeg lært og studert mye vedr. 2. verdenskrig. Jeg har ikke behov for å se noen vrakrester etter nazistene. Anonymkode: a218d...c89 Nei, men kanskje andre har lyst?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet i går, 10:02 Forfatter #15 Del Skrevet i går, 10:02 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jøss ikke hørt om dette. Pappa dykket mye på Blücher i sin ungdom har anker , drikkebegre , trekiste bla. a . Så spennende at de har funnet brev. Rart det har holdt seg. Anonymkode: d5e4f...739 Så spennende for faren din… Lytt til NRKs podkast om Hemmeligheten fra Blücher. Veldig spennende. Ligger ute nå 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet i går, 11:42 #16 Del Skrevet i går, 11:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.nrk.no/dokumentar/xl/baten-som-sank-1.17070750 Anonymkode: 89a49...5dc Takk! Interessant! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå