AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #1 Del Skrevet 2. november 2024 Hei! Jeg har fullført videregående og tar et friår nå, men jeg er usikker på hva jeg bør studere til neste år. Jeg har en interesse for økonomi og vurderer derfor å bli siviløkonom. Samtidig har jeg noen bekymringer rundt jobbmuligheter i arbeidsmarkedet. Jeg er blant annet redd for at det er mange utdannede økonomer og derfor stor konkurranse om relevante jobber. I tillegg bekymrer jeg meg for hvordan økt automatisering og teknologisk utvikling vil påvirke økonomyrket i fremtiden. Er det noen siviløkonomer eller andre med erfaring som kan gi meg råd om dette? Anonymkode: 82b41...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #2 Del Skrevet 2. november 2024 Om du studerer ved NHH får du jobb. Og om det er det du har lyst til, gå for det. Lykke til Anonymkode: 1f6f5...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #3 Del Skrevet 2. november 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Om du studerer ved NHH får du jobb. Og om det er det du har lyst til, gå for det. Lykke til Anonymkode: 1f6f5...912 Det var det jeg også tenkte, men har 55 karakterpoeng og du måtte ha 55,2 for å komme inn i år, så håper det er lavere til neste år hvis ikke jeg kommer inn hvor ellers hadde du anbefalt å ta utdanningen (NTNU? For eksempel) Anonymkode: 82b41...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #4 Del Skrevet 2. november 2024 Tenker det samme, ikke noe problem om du går på NHH. Lenge siden jeg studerte, så mulig jeg spør dumt: Men er det noe du kan gjøre for å få mer poeng? Ta et enkeltemne på et universitet? Ta opp et fag, hvis du fikk en dårlig karakter i noe som du lett kan forbedre? Eller synes jeg det er lurt å ta utdanning etter interesse. Da vil sannsynligheten for å gjøre det bra øke. Anonymkode: 00867...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #5 Del Skrevet 2. november 2024 Får du toppkarakterer så får du jobb. Nytter ikke å ligge midt på treet. Anonymkode: 233a3...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #6 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får du toppkarakterer så får du jobb. Nytter ikke å ligge midt på treet. Anonymkode: 233a3...365 Joda, det nytter helt fint det, men man kan ikke forvente å seile rett inn i toppjobbene. Min erfaring er at alle siviløkonomer får relevant jobb, det bare varierer litt hva slags jobb og i hvilken sektor. Anonymkode: dcca5...05c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå