Gå til innhold

Innleggelse på dps, og alene med barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om moren til en av mitt barns venner i samme alder hadde trengt hjelp i 4-6 uker, hadde jeg hatt null problem med å la hen bo her. Jeg tror veldig mange hadde stilt opp på samme måte om man er ærlig om situasjonen. Det hadde vært mitt førstevalg om jeg var deg, dersom barna dine har venner med foreldre du stoler på. :)

Anonymkode: c9390...7de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden barnevernet er involvert, så burde jo de kunne ha noen løsninger? De må vel være interessert i at du skal få behandling, uten at jeg vet hvorfor de er involvert. 

Faren; Kan han eventuelt komme innom og være der tidvis? Det er jo en krise, og du kan jo spørre han! Kan du stole på han er en annen sak.. 

Må du ligge inn i 4-6 uker? Er det ikke en mellomting her? Av og til blir man jo lagt inn, men hvis det er planlagt så er det vel ikke helt krise. Kan de ha et slags dagstilbud der du har mulighet til å dra hjem?  Har de et slags tilbud i forbindelse med DPS til slike familier? 

Hva er det som feiler deg?

Anonymkode: 94f49...d39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 13.22):

Jeg forstår ikke helt prioriteringene dine TS. Når du er så syk som du er, og når du er alene med barn så burde det å etablere et nettverk være en høy prioritet. Barna fortjener å ha noen som de kjenner godt, og som kan ta vare på dem - når mor ikke klarer det. 

Anonymkode: 71a54...25c

Kutt ut drittpraten!!! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 13.34):

Alvorlig talt. Skal man ikke være ærlig med folk i denne typen tråder? 
Skal man sitte og snakke trådstarter etter munnen, er det det du mener? 
Er man for dårlig til å få ærlige tilbakemeldinger så er det på tide å logge av både for ts og de som setter seg selv på sin høye hest og uttaler seg om som andres oppriktige meninger. 

Dette er jo og en tråd der ts kommer med «utvikling» og mer info underveis, en typisk trolletråd. 

Anonymkode: 711b9...1d8

Selvfølgelig kan det komme mer info underveis, er vel vanlig det! Folk spør, TS svarer og mer info kommer frem. 

Dine oppriktige meninger betyr heldigvis veldig lite både for TS og oss andre. Du virker veldig lite empatisk. 

TS er i en vanskelig situasjon, slutt å sparke nedover! Neste gang kan det være du som trenger støtte og råd  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til ett lignende tilfelle. Da var mor innlagt i 4 uker og barna (som var mindre enn dine) var hos en av mors venninner. Da fikk de gått på skolen som vanlig og venninnens barn var en av barnas klassekamerater. Dette var en veldig god løsning i en krise. 

Anonymkode: ade40...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 13.22):

Jeg forstår ikke helt prioriteringene dine TS. Når du er så syk som du er, og når du er alene med barn så burde det å etablere et nettverk være en høy prioritet. Barna fortjener å ha noen som de kjenner godt, og som kan ta vare på dem - når mor ikke klarer det. 

Anonymkode: 71a54...25c

Det her er så unødvendig. Hun prioriterer helsen sin. Det er viktig. 

At du foreslår at hun bør prioritere å etablere nettverk når hun er så syk at det planlegges innleggelse over mange uker, viser at du totalt mangler evne til å sette deg inn i andres situasjon. 

Anonymkode: 210a2...348

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bv har ved flere anledninger tatt kontakt med meg i lignende tilfeller. Da er det altså barnevernet som har spurt pga foreldrene ønsker at barnet/ungdommen skal bo midlertidig hos oss. Det har vært alt fra barnefar sin familie til venner av barna og til og med bekjente som vi ikke kjenner så bra. Jeg er lærer, så det er nok hovedgrunnen. Kanskje det kunne vært en løsning? Skrive ned 3-5 aktuelle kandidater? Så kan besteforeldre og far komme innom å se til 17-åringen innimellom om hn klarer seg greit ellers? Evt at 15 åringen drar til far, selv om han ikke har sett dem på noen uker. 

Håper du kommer deg på beina igjen etter 4-6 uker. Jeg har vært der selv. Ikke som forelder, men som barn. Da tok min bestemor vare på oss. Vi var litt yngre enn dine barn. Jeg var også på avlastning annen hver helg. Mange tanker! Jeg håper du finner noen greie løsninger. 

Anonymkode: 64318...baa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhs skrev (På 2.11.2024 den 13.12):

Besteforeldre er for gamle, dessverre. Ingen som har vært i lignende situasjon, og kan gi meg råd..?

Kanskje noen av vennene kan stille opp. Det hadde jeg ikke tenkt på..

Skal diskuteres med de ulike instansene til uken.

Ja. Dine venner eller barnas venners familie. Selvføgleig skal ikke barnevernet ta vare på dem. Vi må jo bruke nettverket i våre vanlige liv til å stille opp. Jeg hadde gladelig tatt inn barna til venner / kompiser av barna mine om foreldrene trengte det i en periode. Bare våg å være åpen ❤️

Anonymkode: b7219...b6d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble en gang spurt i en lignende situasjon TS. Barnevernet ringte og fortalte at mor var syk og om datteren på 12 kunne bo hos meg noen uker. Jeg var treneren hennes i idrettslaget og hun hadde selv nevnt meg for barnevernet som en voksen hun stolte på. Dessverre hadde jeg knukket beinet på det tidspunktet og hadde mer enn nok med å klare meg selv i hverdagen, så jeg kunne ikke stille. Men jeg hadde med glede gjort det i en lignende anledning senere. 

Bruk nettverket ditt TS! Det er ofte større enn du tror :)

Anonymkode: 82549...5fc

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...