AnonymBruker Skrevet 2. november #1 Del Skrevet 2. november Hei! Jeg har fått kjøreforbud i 1 år. Pga anfall, er over et år siden jeg hadde mine forgie anfall. Og hadde to anfall for noen uker siden. Jeg fikk da kjøreforbud i 1 år. problemet er at jeg bor et stykke unna byen, og bor langt unna der det går buss. Som gjør at det blir et problem for meg å komme meg til jobb og være sosaial, er veldig innestengt. Akk nå er jeg sykemeldt. Og skal på utredning. Men kan jeg få en annen lege for å vurdere dette med å kjøre bil? Foreks til 6 mnd i stedet for et helt år. Og hva gjør jeg da med jobb? Noen som har noen erfaringer? Redd jeg må flytte igjen pga dette. Jeg skal egt unngå stress. Anonymkode: a9e64...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #2 Del Skrevet 2. november Du skal naturligvis aldri mer kjøre bil hvis du får anfall ut av det blå som kan skape farlige situasjoner i trafikken. Anonymkode: aea06...81b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #3 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skal naturligvis aldri mer kjøre bil hvis du får anfall ut av det blå som kan skape farlige situasjoner i trafikken. Anonymkode: aea06...81b Jeg forstår jo så klart hvorfor jeg får kjøreforbud haha. Hadde heller ikke kjørt nå, det er ikke sånn at jeg aldri får kjøre bil igjen. Vist du leser innlegget en gang til. Så spør jeg om råd om det er noe mulighet for å endre på kjøreforbudet til 6 mnd om jeg er anfallfri. Og om noen har noen tips til hva man gjør med jobb uten bil. Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. november #4 Del Skrevet 2. november Be om ny vurdering av lege/spesialist med bakgrunn i av at du har vært anfallsfri så lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #5 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår jo så klart hvorfor jeg får kjøreforbud haha. Hadde heller ikke kjørt nå, det er ikke sånn at jeg aldri får kjøre bil igjen. Vist du leser innlegget en gang til. Så spør jeg om råd om det er noe mulighet for å endre på kjøreforbudet til 6 mnd om jeg er anfallfri. Og om noen har noen tips til hva man gjør med jobb uten bil. Anonymkode: a9e64...f8c Vi får håpe det blir sånn da. Anonymkode: aea06...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #6 Del Skrevet 2. november Fjugur skrev (1 minutt siden): Be om ny vurdering av lege/spesialist med bakgrunn i av at du har vært anfallsfri så lenge. Takk for svar! Jeg spurte fastlegen min for noen dager siden om ho kunne endre på dette til 6 mnd. jeg fikk da beskjed om han ikke kunne vurdere dette, og at det var nevrologen som kun kan vurdere. Anonymkode: a9e64...f8c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #7 Del Skrevet 2. november Har du sjekket om du har krav på TT kort? Anonymkode: 1abf7...5a7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #8 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Redd jeg må flytte igjen pga dette. Jeg skal egt unngå stress. Anonymkode: a9e64...f8c Blir du ikke mer stresset av å tenke på hvordan hverdagen skal løses enn å flytte og slippe disse tankene? Anonymkode: 31161...465 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #9 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du sjekket om du har krav på TT kort? Anonymkode: 1abf7...5a7 Nei, hva er TT kort? Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #10 Del Skrevet 2. november Kjøp elsykkel Anonymkode: bd799...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 2. november #11 Del Skrevet 2. november (endret) Det er standard krav at du skal ha vært fri for anfall i minst ett år før du kan få kjøre bil. Jeg tror neppe en annen lege kan beslutte noe annet. Sakset fra nettet: Har du hatt mer enn ett epileptisk anfall, regner man med at du har epilepsi, og dermed en forhøyet risiko for å få nye anfall. For å få tilbake førerkortet, kreves det derfor at du er anfallsfri i 1 år. Etter 1 års anfallsfrihet må du ha helseattest fra nevrolog som bekrefter en lav risiko for nye anfall. Kanskje en elsykkel kan hjelpe litt på problemet . . ? Endret 2. november av senior 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #12 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Blir du ikke mer stresset av å tenke på hvordan hverdagen skal løses enn å flytte og slippe disse tankene? Anonymkode: 31161...465 Joo jeg må egt flytte. Men jeg har akk flyttet her jeg bor nå, og trives veldig godt. Så vil bare prøve å finne en annen løsning om det hadde vært mulig. Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #13 Del Skrevet 2. november senior skrev (5 minutter siden): Det er standard krav at du skal ha vært fri for anfall i minst ett år før du kan få kjøre bil. Jeg tror neppe en annen lege kan beslutte noe annet. Sakset fra nettet: Har du hatt mer enn ett epileptisk anfall, regner man med at du har epilepsi, og dermed en forhøyet risiko for å få nye anfall. For å få tilbake førerkortet, kreves det derfor at du er anfallsfri i 1 år. Etter 1 års anfallsfrihet må du ha helseattest fra nevrolog som bekrefter en lav risiko for nye anfall. Kanskje en elsykkel kan hhjelpe litt å problemet . . ? Takk for svar Jaa er det jeg også har lest dessverre, er over et år siden jeg hadde anfall. Og ingen vet hvorfor, har tatt EEG før, var ikke epilepsi. Men jeg skal på ny time for EEG for å sjekke om jeg har epilepsi. Elsykkel er en vurdring, blir bare et stykke å sykkle til jobb. Men det går jo Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2. november #14 Del Skrevet 2. november Jeg har hatt epileptiske anfall, men har ikke epilepsi. Kjøreforbud i ett år. Blir fornyet et år om gangen. Fastlegen ville fornye for tre år, men nevrologen sa ett år. Skal ha den fornyelsesprosessen i enda to år. Hadde siste anfall tre år siden. Det er bare å bite sammen. Nevrologen fortalte om en pasient som kjørte for tidlig og det gikk ikke bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november #15 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, hva er TT kort? Anonymkode: a9e64...f8c Transport ordning for funksjonshemmede. Er og tilfeller hvor Nav dekker drosje til og fra jobb pga dårlig off transport i rute (Drosje er off transport utenfor rute) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #16 Del Skrevet 2. november Moren til en venninne av meg ble drept i trafikken av en som fikk anfall mens han kjørte til jobb. Du får høre om pasientreiser dekker taxi i ditt tilfelle. Ellers må du ta bussen, eller flytte nærmere jobben. Anonymkode: 2285d...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #17 Del Skrevet 2. november Du skriver at du hadde anfall igjen(!) for to uker siden. Du får ikke førerkortet tilbake da. Hør om mulighet for å få dekket reisekostnader, tt-kort (drosje) e.l. Anonymkode: 8eaa8...5b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #18 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Moren til en venninne av meg ble drept i trafikken av en som fikk anfall mens han kjørte til jobb. Du får høre om pasientreiser dekker taxi i ditt tilfelle. Ellers må du ta bussen, eller flytte nærmere jobben. Anonymkode: 2285d...dea Uff så trist å høre! jeg skal absolutt ikke kjøre bil før jeg får lov. Jaa er det det blir til. Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #19 Del Skrevet 2. november Stor pike skrev (16 minutter siden): Jeg har hatt epileptiske anfall, men har ikke epilepsi. Kjøreforbud i ett år. Blir fornyet et år om gangen. Fastlegen ville fornye for tre år, men nevrologen sa ett år. Skal ha den fornyelsesprosessen i enda to år. Hadde siste anfall tre år siden. Det er bare å bite sammen. Nevrologen fortalte om en pasient som kjørte for tidlig og det gikk ikke bra. Uff jaa får bare bite tenne sammen, selvom det er utrolig kjipt. Jaa hørt at de er hellige strenge på det med kjøring. Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #20 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skriver at du hadde anfall igjen(!) for to uker siden. Du får ikke førerkortet tilbake da. Hør om mulighet for å få dekket reisekostnader, tt-kort (drosje) e.l. Anonymkode: 8eaa8...5b5 Det er jeg fult klar over at jeg ikke får kjøre med det første. Jaa skal høre om dette. Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå