Gå til innhold

Bulgaria eller Kroatia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden sist vi var på sydenferie. Har hørt at disse to landene er en del billigere enn f eks Spania, Frankrike og Italia, noe som passer oss fint (familie på 5 med barn på 8, 10 og 14 år). Har en kamerat som leier ut leiligheter i Burgas (Bulgaria), men har samtidig en kollega som mener at Bulgaria er veldig masete? Noen med erfaringer? Vi orker rett og slett ikke å kjøpe katta i sekken, dette blir vår første sydentur på mange år og vi trenger en skikkelig fin tur etter mange nedturer på privaten de siste årene 😕

Anonymkode: 35ceb...2a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroatia er ikke så billig etter at de gikk over til euro, vet ikke hvordan det er med Bulgaria, men Albania er fortsatt regnet som rimelig... og Tyrkia

Anonymkode: e2099...ddf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært i Bulgaria, men jeg er sikker på at dere ikke kommer til å føle at dere valgte feil hvis dere går for Kroatia. Ellers er Albania "up and coming". 

Troe nok jeg ville gått for et av disse landene fremfor Bulgaria (og Tyrkia).

Anonymkode: b002a...636

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia er nydelig, men prisene ligger tett opptil norske, innimellom høyere. 

Anonymkode: bdc9b...e71

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye spiller økonomi egentlig inn?

Bulgaria er billig og du kan finne hyggelige steder. Trenger ikke ligge ei uke på Sunny Beach.

Kroatia har høyere standard, og nok noe mer behagelig folkeferd. 

Jeg hadde gått for Bulgaria. Da kan dere kose dere mer for pengene. Ut å spise, aktiviteter, shopping. Ikke så billig å spise ute i Kroatia.

Anonymkode: a3217...441

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært i Bulgaria, men hørt mye negativt om det.  Elsker Kroatia, men det er slett ikke billig der! Albania skal være rimelig, likeså Bosnia. Har hørt mye fint om Tuzla. 

Tyrkia er også bra,  men jeg ville styrt unna Alanya. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Bulgaria, og var rett ved Burgas. Masete? Syns ikke vi da, men mine barn var 16 og 20, så det kan godt være det er mer masete for mindre barn. 

Syns Bungaria var supert!! Ikke veldig dyrt, flott vær og masse fint å gjøre. 

Min aller nærmeste venninne var nettopp i Kroatia, men da på par-tur. Hun syns det var helt nydelig, heller ikke dyrt. Så hvordan det er med barn vet jeg ikke så godt, men begge landene er nok fine. 

Men det er jo ikke Norge og de har alle andre kulturer, så om man bare tar det som en flott tur, er nysgjerrig på alt man kan se og oppleve så tror jeg dere får en flott tur begge steder. Men om standard osv er viktig, høyere klasser av folk, så er kanskje Kroatia hakket høyere på det? 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (6 timer siden):

Har vært i Bulgaria, og var rett ved Burgas. Masete? Syns ikke vi da, men mine barn var 16 og 20, så det kan godt være det er mer masete for mindre barn. 

Syns Bungaria var supert!! Ikke veldig dyrt, flott vær og masse fint å gjøre. 

Min aller nærmeste venninne var nettopp i Kroatia, men da på par-tur. Hun syns det var helt nydelig, heller ikke dyrt. Så hvordan det er med barn vet jeg ikke så godt, men begge landene er nok fine. 

Men det er jo ikke Norge og de har alle andre kulturer, så om man bare tar det som en flott tur, er nysgjerrig på alt man kan se og oppleve så tror jeg dere får en flott tur begge steder. Men om standard osv er viktig, høyere klasser av folk, så er kanskje Kroatia hakket høyere på det? 🤔

Vi vil egentlig bare ha sol etter flere veldig dårlige sommere i Norge 😅 Veldig gjerne sandstrand, har skjønt at det ikke er sandstrender i Burgas men kan jo ha leiebil og dra til Sunny Beach, tror ikke det er så langt unna. Er vel mye festing på kveldene/nettene på Sunny Beach så vil ikke bo der. 

TS

Anonymkode: 35ceb...2a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 9.27):

Kroatia er nydelig, men prisene ligger tett opptil norske, innimellom høyere. 

50 euro for leie av solseng, dette iflg. kjentfolk som var der i sommer

Anonymkode: d714f...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia. Jeg var i Bulgaria denne sommeren og ble ikke særlig imponert, følte det var litt søppel.

Anonymkode: 39b6b...fd6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte meg ikke så godt i Kroatia.Bodde i nærheten av Trogir. Trogir er fint men lå ved ett hotell rett ved en trafikkert vei. Det var kaldt på høsten. Mange gamle slitne bygninger. Fryktelig dyrt. Norge er mye bedre. Vil aldri reise til Kroatia igjen. 

Anonymkode: 1ba95...030

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Kroatia var dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Langs hele kysten. 

Anonymkode: c78bf...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også i Bulgaria i sommer, det var ikke særlig billig eller hyggelige mennesker. Vil absolutt anbefale å heller dra til Kroatia.

Anonymkode: 71b66...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgaria er vel et av de få landene som enda er billig for nordmenn. Sunn beach er fyll og spetakkel, flott for de som vil ha slikt. Varna er litt bedre men mindre strand. Nessebar ser bedre ut men har ikke vært der selv.

Anonymkode: d022a...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg var i Slatine i fjor, så ikke langt fra Trogir. Helt nydelig, jeg elsker Kroatia. Men billig er det ikke (lenger)! De vi leide Airbnb av sa at prisene på alt gikk opp med 25% da de innførte euro. 

Jeg har vært mange ganger i Kroatia de siste 20+ årene, og har vært mange ulike steder. Man må bare være forberedt på at det stort sett ikke er sandstrand (noen unntak), så er det bare å nyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Kroatia i fjor. Det var fint, men fryktelig dyrt. Var i Andalusia i Spania måneden etter, og det var ekstremt mye billigere.

Anonymkode: c5b40...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...