Gå til innhold

Er mannens intelligens og utdanning viktig for deg

AnonymBruker

Hvor viktig er en drgrad?  

159 stemmer

1. 1. Er utdanningsnivået viktig?

• Jeg vil at min kjæreste skal ha minst en mastergrad
      25
    • Bachelor er ok
      28
    • Bryr meg ikke stort om utdanning,så lenge han har fast jobb han trives i
      101
    • Syns det er bedre om kjæresten ikke har særlig utdanning
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å kunne skrive riktig er også et tegn på intelligens, eller fravær av den…

Anonymkode: 8824c...014

Noen av historiens største sinn, inkludert Leonardo da Vinci, Albert Einstein, Pablo Picasso og Stephen Hawking har hatt diagnosen dysleksi.

Anonymkode: 0f999...d78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 21.17):

Intelligens og driv er viktig for meg. Utdanning er ikke så viktig.

Anonymkode: b93f2...126

Signerer denne. Datet en mann med mastergrad en gang, har aldri opplevd en fyr med så mye sagmugg mellom ørene. Muligens boksmart, men skikkelig svimete og enkelt sammenskrudd...

Er godt gift med en tømrer, han er nevenyttig og positiv med eget firma. Stødig, reflektert og hel ved, supergod og tilstedeværende pappa for barna våre, det er viktigst av alt 🥰

Anonymkode: 8fd7f...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er veldig viktig for meg. Og der er en sammensatt kvalitet av både IQ, EQ og humor. Men det har lite med utdanning å gjøre 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lykke til. Det er omtrent en av 100 menn som har inntekt i dette området. Så skal de være i riktig aldersgruppe, være singel og/eller interessert i noen som åpenbart bare sikler på lommeboken hans.

https://www.ssb.no/statbank/table/12521/tableViewLayout1/

Anonymkode: 3d027...232

Regner med at hun bor i Holmenkollen, det er vel eneste stedet hvor menn (og ofte også konene deres) tjener 1,5 mill +.

Anonymkode: 8fd7f...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lykke til. Det er omtrent en av 100 menn som har inntekt i dette området. Så skal de være i riktig aldersgruppe, være singel og/eller interessert i noen som åpenbart bare sikler på lommeboken hans.

Du vet at mange som for eksempel driver eget firma står med lav lønnsinntekt men kan ta 2-3 mill i utbytte som ikke kommer frem i slike statistikker, ikke sant? Eller ha leieinntekter eller annet, som ikke fremgår der?

Anonymkode: 56b4b...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 23.26):

Jeg vil ikke nødvendigvis ha en religiøs mann, men jeg vil ha en mann med kunnskap om religion, ettersom det er en så viktig del av kulturen vår. Kunnskap er greia, og jeg får oppriktig fnatt av folk som f.eks tror sikher er muslimer, ikke vet forskjell på shia- og sunnimuslimer og ikke kjenner til årsakene til splittelsen mellom den katolske og den lutherske kirken. Hvis de samme kunnskapsløse folka mener høyt og mye...da mister jeg helt respekt for personen. 

Anonymkode: 903d0...70d

Dette er var jo jævlig abritrært da. Tenk om noen sa de mistet respekten for deg fordi du ikke kan noe om den Japanske Edo-perioden. Det ville jo vært helt latterlig.

Anonymkode: 2b163...409

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er faktisk ikke så uvanlig å tjene 1,5 mill når du har passert 40 år, også utenfor Oslo, om du har litt utdannelse og jobber i de riktige bransjene. Jeg har flere kollegaer som har den lønnen, og tjener over 1 mill selv også med bare bachelor, uten å bo eller jobbe i Oslo. Er kvinne i 40-årene.

Anonymkode: e410e...fdf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du vet at mange som for eksempel driver eget firma står med lav lønnsinntekt men kan ta 2-3 mill i utbytte som ikke kommer frem i slike statistikker, ikke sant? Eller ha leieinntekter eller annet, som ikke fremgår der?

Det er ikke lurt å ha lønnsinntekt under 7,1G og ta ut mye i utbytte, men det er nå en annen sak.

Det er ca 150.000 selskaper (AS) som har mer enn en million i omsetning, men du trenger i alle fall 10 - 15 mill. i omsetning for å ha resultat før skatt (snitt) på over en million. Så er det nok sånn at også denne formuen samles opp i familier som eier flere virksomheter. Skal vi runde av til ca 75k selskaper? Noen eies av kvinner. Bedre enn lotto, men fortsatt et sterkt mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 11.25):

De som skriver det mangler antakelig begge deler, så sånn sett ikke så rart.

Jeg tror antageligvis du treffer noe her. Synes likevel det er idiotisk å hevde noe som beviselig er feil.

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 11.26):

Men vi som mennesker lever som enkelt tilfeller husk. Vi skal ikke velge partner bare ut av trender, men ut av folk og alt de innebærer som mennesker, og i hverdagen er ikke ting som statistikk, det er levende og i konstant endring og med mange lag og humør. 

Anonymkode: 1eac3...ba5

Som jeg skrev tydelig i innlegget mitt, så jeg husket jo nettopp det. For meg er det f.eks. viktig med leseforeståelse hos en forumdebatant jeg skal svare. Litt hos en partner også. Sånn siden vi er inne på hva som er viktig for oss.

Anonymkode: 33a8b...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelige svaralternativer.

Bryr meg om intelligens, men utdanning er ikke noe godt mål på dette. Finnes mange svært intellugente med fagbrev eller bachelor. Til gjengleld finnes det mange med phd som ikke er noe særlig intelligente. Siden «alle» har master nå for tiden så sier ikke det noe særlig om intelligens heller. 

Jeg vil heller være sammen med en intelligent elektriker enn en «dum» samfunnsviter. 

Anonymkode: 0b6f3...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er faktisk ikke så uvanlig å tjene 1,5 mill når du har passert 40 år, også utenfor Oslo, om du har litt utdannelse og jobber i de riktige bransjene. Jeg har flere kollegaer som har den lønnen, og tjener over 1 mill selv også med bare bachelor, uten å bo eller jobbe i Oslo. Er kvinne i 40-årene.

Anonymkode: e410e...fdf

Hvor vanlig det er står jo i statistikken ovenfor, ca 1 av 100 menn. I tillegg kommer gründere, ca 75k. virksomheter. Det er det en klar overvekt av menn, og menn med særdeles grått hår. Kanskje bedre å gå etter sønnene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette er var jo jævlig abritrært da. Tenk om noen sa de mistet respekten for deg fordi du ikke kan noe om den Japanske Edo-perioden. Det ville jo vært helt latterlig.

Anonymkode: 2b163...409

Jeg kan noe om den japanske edo-perioden. Kunnskapsløshet er usexy. 

Anonymkode: 903d0...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er sosial og emosjonell intelligens viktig. Hva han jobber med betyr ingenting, så lenge han trives i jobb, og har stell på økonomi. 

Anonymkode: 8c78d...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 20.43):

Noen av historiens største sinn, inkludert Leonardo da Vinci, Albert Einstein, Pablo Picasso og Stephen Hawking har hatt diagnosen dysleksi.

Anonymkode: 0f999...d78

Dessverre tror jeg ganske mange bruker diagnosen som en unnskyldning. Det er utrolig mye merkelig å lese på KG, mye kan henge sammen med slurv, men ofte tror jeg det handler om at de ikke har fulgt med i norsktimen...

Anonymkode: 4d958...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dessverre tror jeg ganske mange bruker diagnosen som en unnskyldning. Det er utrolig mye merkelig å lese på KG, mye kan henge sammen med slurv, men ofte tror jeg det handler om at de ikke har fulgt med i norsktimen...

Anonymkode: 4d958...385

Norsktimene, beklager, var faktisk gørr kjedelige. Verste faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Norsktimene, beklager, var faktisk gørr kjedelige. Verste faget.

Hehe, det er sant, men det er faktisk kjedeligere å ikke bli tatt på alvor 😊

Anonymkode: fc7d9...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hehe, det er sant, men det er faktisk kjedeligere å ikke bli tatt på alvor 😊

Anonymkode: fc7d9...488

Her inne har jeg bare sett en bruker ha såpass dårlig grammatikk at det har en effekt på hva du tenker om intellektet. 

Men det er meg, har jo selv dårlig grammatikk og vet at det ikke må være en så stor sammenheng. Avgjør mest utifra innholdet noen meddeler, å klarer bestandig å tyde det. Foruten at følelser kan være vanskeligere å se, noen tror de blir hånet, så bli de ikke det og lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...