jento87 Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Hei. Eg har hatt èin liten klump helt i siden midt på i brystet, den er veldig liten og èin må trykke for å kjenne den , var hos legen i dag , som har henvist meg videre med pakkeløpmfor kreft, han sa selv han visste Ikkje om han kjente noe , men siden ef hadde kjendt noe tok me den pakkeforløpet , 2 av veninnene mine mener og det er èin kjertel eller vev (hu eina har hatt puppesjekk på meg hver måned lenge og mener ingenting er forandret ) legen men henviser meg lett da han veit eg er èin bekymret person, men blei heilt slått ut med ditta pakkeforløper og er helt nedfor no og livredd. Satt lenge hos veninna mi og grein , som hu sa og nevnte at når legen sa st han ikkejje trudde det var noe og ba meg slappa helt av så må eg stole på dette , og kanskke han gjør der for å forsikre meg . Dame 37 år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Det at du er henvist til pakkeforløp betyr jo ikke at du HAR kreft. Det betyr kun at du skal utredes innen gitte frister og at det er bestemte steg man går gjennom. Du henvises til dette fordi legen ikke kan utelukke det 100% før du har vært til mammografi. Henvisningen er det beste som kan skje deg. Du kommer raskt inn til utredning, og får de undersøkelsene som er nødvendige for å finne ut av ting. Du må huske at når du kommer til fastlegen med en kul i brystet, så må legen opptre som om det er kreft, inntil det motsatte er bevist. Anonymkode: e9ba9...239 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden jento87 skrev (3 timer siden): Hei. Eg har hatt èin liten klump helt i siden midt på i brystet, den er veldig liten og èin må trykke for å kjenne den , var hos legen i dag , som har henvist meg videre med pakkeløpmfor kreft, han sa selv han visste Ikkje om han kjente noe , men siden ef hadde kjendt noe tok me den pakkeforløpet , 2 av veninnene mine mener og det er èin kjertel eller vev (hu eina har hatt puppesjekk på meg hver måned lenge og mener ingenting er forandret ) legen men henviser meg lett da han veit eg er èin bekymret person, men blei heilt slått ut med ditta pakkeforløper og er helt nedfor no og livredd. Satt lenge hos veninna mi og grein , som hu sa og nevnte at når legen sa st han ikkejje trudde det var noe og ba meg slappa helt av så må eg stole på dette , og kanskke han gjør der for å forsikre meg . Dame 37 år Er det ikke bedre at legen trykker på den store råde knappen, en gang for mye enn at han sier dette er ikke noe? Det er nemlig de to alternativene legen har hatt i forhold til deg. Slapp av, pust med magen, nå blir du raskt og grundig undersøkt. Når svaret kommer så vet du hva som skjer videre. Anonymkode: a9dd1...8c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har også en klump i brystet, legen min har kjent på den og henvist meg "vanlig", altså ikke i noe pakkeforløp. Dermed har jeg lengre ventetid. Legen min var rimelig sikker på at det ikke er noe (selv om hun kjente klumpen selv), men hun tok ingen sjanser. Men jeg hadde jo egentlig bare vært "glad" om hun puttet meg rett i pakkeforløpet, for dersom det er noe, så er man liksom der allerede - pluss at ventetiden er kortere. Krysser fingre for at det ikke er noe for verken deg eller meg! Anonymkode: 57512...006 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jento87 Skrevet 10 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 10 timer siden Takk for gode svar ❤️ no slit eg èin del med angst og kroppen tar over med redsel. Men eg må jo prøve og fokusere på at legen sa han trudde Ikkje dette var noe, men fårstår det er vanlig med da pakkeforløpet ved funn av klump. han henviser meg lett videre på ting generelt , med tanke på angsten min, når eg knakk sammen sa han , ta da heilt med ro og slapp av . eg er jo katastrofe tenker som tenke st bo har eg kreft, men eg må jo tenke på at han visste Ikkje om han kjente noe, eg tenke da e positivt med tanke på at når èin ska teste seg selv skal èin ho Ikkje bruke krefter men bare føre øve brysta, men han sa at visst eg hadde kjendt noe så tok me bare dinna pakkeforløpet , så da blei gjort skikkelig Og om han hadde vært bekymra så tenke eg han Ikkje hadde sakt at han Ikkje trudde de var noe, beklager men har bare så angst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden jento87 skrev (5 minutter siden): Takk for gode svar ❤️ no slit eg èin del med angst og kroppen tar over med redsel. Men eg må jo prøve og fokusere på at legen sa han trudde Ikkje dette var noe, men fårstår det er vanlig med da pakkeforløpet ved funn av klump. han henviser meg lett videre på ting generelt , med tanke på angsten min, når eg knakk sammen sa han , ta da heilt med ro og slapp av . eg er jo katastrofe tenker som tenke st bo har eg kreft, men eg må jo tenke på at han visste Ikkje om han kjente noe, eg tenke da e positivt med tanke på at når èin ska teste seg selv skal èin ho Ikkje bruke krefter men bare føre øve brysta, men han sa at visst eg hadde kjendt noe så tok me bare dinna pakkeforløpet , så da blei gjort skikkelig Og om han hadde vært bekymra så tenke eg han Ikkje hadde sakt at han Ikkje trudde de var noe, beklager men har bare så angst Høres ut som helseangst. Du går gjennom det legen har sagt og prøver å beroe deg. Sannsynligvis igjen og igjen. Du sier også at legen henviser deg raskt sånn ellers, så det har sikkert vært flere ting. Du burde virkelig få terapi for angsten, for det er ikke noe godt å ha det slik, enten om det er reelt eller ikke. Hilsen en som jobber med helseangsten sin selv 🥰 Anonymkode: 1b4c4...9ff 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Synes det virker veldig tidlig å settes i pakkeforløpet av fastlegen etter en legetime, men det er kanskje forskjell på ulike krefttyper? Selv opplevde jeg blødninger fra underlivet, å da gikk henvisninger i rasende fart siden blødninger hos damer etter overgangsalder tas på alvor, å det kan være kreft, men det kan også være noe annet. Innen 2 uker etter at jeg var hos fastlegen, så hadde jeg vært hos gynekolog på sykehuset, preop time på sykehuset og operasjon, men hadde ikke inntrykk av at jeg var satt i noe pakkeførløp uten at diagnose var stilt. Uansett, alle jeg var hos var veldig ærlige med meg å sa at det var kreft de så etter. Men jeg fikk også beskjed om at hvis det skulle være kreft, så var neste steg å finne behandling. De har også blitt så flinke idag ang kreft. Å få kreft idag betyr jo ikke døden - som det betydde når jeg vokste opp på 60/ 70 tallet. Håper du ikke har kreft, men prøv å ikke svartmal situasjonen (skjønner at det ikke er enkelt), men nå er du i et pakkeforløp, å da skjer gjerne ting i løpet av kort tid sånn at du slipper å engste deg lenge, samt at ev behandling kan starte fort opp. Anonymkode: b23b6...1f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Det er jo bra å få sjekke slikt ut, men sannsynligheten for at en klump i brystet representerer kreft for kvinne i 30årene er noe slikt som 0.5%. Det vil si at for 99.5% er det ulike godartede forandringer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Skjønner du blir redd, men vær glad du får sjekket det ut skikkelig og raskt😊 kreft trenger heller ikke være kroken på døra, mange overlever, det gjorde jeg og. Riktignok ikke brystkreft. Ellers har jeg to kuler i brystene, begge ufarlige, den ene var som ei ert og forsvant etter en tid, det var vist en melkekanal tror jeg🤔 den andre er stor, som ei drue, og det er visst ett eller annet vev. Altså helt ufarlig😊 legen jeg var hos sa at det var vanlig med kuler og diverse som ikke er farlig. Jeg er 40 år forresten. Krysser fingrene for at du heller ikke har noe skummelt😊 Anonymkode: d6c3d...fae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jento87 Skrevet 9 timer siden Forfatter #10 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Synes det virker veldig tidlig å settes i pakkeforløpet av fastlegen etter en legetime, men det er kanskje forskjell på ulike krefttyper? Selv opplevde jeg blødninger fra underlivet, å da gikk henvisninger i rasende fart siden blødninger hos damer etter overgangsalder tas på alvor, å det kan være kreft, men det kan også være noe annet. Innen 2 uker etter at jeg var hos fastlegen, så hadde jeg vært hos gynekolog på sykehuset, preop time på sykehuset og operasjon, men hadde ikke inntrykk av at jeg var satt i noe pakkeførløp uten at diagnose var stilt. Uansett, alle jeg var hos var veldig ærlige med meg å sa at det var kreft de så etter. Men jeg fikk også beskjed om at hvis det skulle være kreft, så var neste steg å finne behandling. De har også blitt så flinke idag ang kreft. Å få kreft idag betyr jo ikke døden - som det betydde når jeg vokste opp på 60/ 70 tallet. Håper du ikke har kreft, men prøv å ikke svartmal situasjonen (skjønner at det ikke er enkelt), men nå er du i et pakkeforløp, å da skjer gjerne ting i løpet av kort tid sånn at du slipper å engste deg lenge, samt at ev behandling kan starte fort opp. Anonymkode: b23b6...1f3 Ja tenkte eg og , han kjente jo bare i noen sekunder og , var kje lenge , og med tanke på han Ikkje trudde da vsr noe, men han er veldig på , på desse henvisningene, så kanskje pågrun av ventetid ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Hei! Vi er like gamle jeg har vært gjennom dette 2 ganger først med mistanke høyre pupp og deretter med venstre. Forstår veldig godt du får noia det gjorde jeg også ❤️❤️første gang viste det seg å være en kul som de bare fjernet neste gang fikk det kjempe fort siden det allerede hadde vært mistanke en gang. Da viste det seg at jeg hadde forhøyet ribben som var høyt oppi den puppen. Litt sånn skjevt fugle bryst. Viste seg etterpå at mamma har fugle bryst er vist arvelig. Jeg har veldig store bryst så dette ble først funnet ut nå. Gang nr 2 hadde jeg helt noia men kjæresten jeg hadde da ble med meg på alt av undersøkelser og var en enorm støtte. Jeg gråt masse ❤️ Min mormor overlevde brystkreft og levde resten av livet til hun var 89 med en pupp ☺️❤️ Så det kan absolutt gå bra om det er kreft også har også en nabo på 60 som har en pupp ☺️ Mitt råd er å snakke med de du har rundt deg i denne prosessen. Vi har generelt mye kreft i familien, jeg har også hatt et par runder med det samme angående underlivet. 3 ganger på rad fant de noe men det var bare å fjerne kirurgisk. Ikke behov for cellegift. Med all sannsynlighet går dette helt bra ❤️❤️🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden jento87 skrev (48 minutter siden): Ja tenkte eg og , han kjente jo bare i noen sekunder og , var kje lenge , og med tanke på han Ikkje trudde da vsr noe, men han er veldig på , på desse henvisningene, så kanskje pågrun av ventetid ? Håper du får timer raske da, så slipper du å gå i uvisshet - det er jo det verste. En ting jeg var glad for midt oppi dette var at alle jeg var hos var ærlige og sa at de lette etter kreft, men sa også at det kunne være noe helt annet ufarlig. Jeg blir ofte innkalt til undersøkelser, først var det hver 6. mnd, men resultatet var ikke det de håpet, så nå skal jeg til ny kontroll 3 mnd etter siste kontroll. Jeg føler at jeg blir ivaretatt og fulgt godt opp, å det håper jeg at du også blir. Anonymkode: b23b6...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Fastlege bestemmer ikke om man kommer i pakkeforløp. Ser folk blander veldig her inne i det ukentlig spørsmålet om kul i brystet. Fastlegen henviser til mammografi grunnet mistanke om noe som kan være kreft, men som i de fleste tilfeller ikke er det. Det er sykehuslegen som bestemmer når man skal inn i et pakkeforløp, på bakgrunn av funn på mammografi, evt ul og biopsi. Hvor raskt man får time til mammografi avgjøres av henvisningsårsak og beskrivelse i henvisning. De flest ujevnheter i brystet er ikke kreft, og det er det sikkert ikke hos deg hellert ts Anonymkode: 3767b...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jento87 Skrevet 58 minutter siden Forfatter #14 Del Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fastlege bestemmer ikke om man kommer i pakkeforløp. Ser folk blander veldig her inne i det ukentlig spørsmålet om kul i brystet. Fastlegen henviser til mammografi grunnet mistanke om noe som kan være kreft, men som i de fleste tilfeller ikke er det. Det er sykehuslegen som bestemmer når man skal inn i et pakkeforløp, på bakgrunn av funn på mammografi, evt ul og biopsi. Hvor raskt man får time til mammografi avgjøres av henvisningsårsak og beskrivelse i henvisning. De flest ujevnheter i brystet er ikke kreft, og det er det sikkert ikke hos deg hellert ts Anonymkode: 3767b...bc1 Var bare st eg såg han kalte da pakkeforløp for kreft i henvisningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jento87 Skrevet 25 minutter siden Forfatter #15 Del Skrevet 25 minutter siden No skal det seiast at eg har èin del angst og spesielt når eg blir henvist for sånne ting , da går eg helt i kjelleren og katastrofe tenker , eg har og knept mye og etter eg har knept mye er det vondt i frå siden den er og langt armen , om da kan vær èin betent kjertel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå