Violetta Skrevet 4. november #141 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Lærte litt om hva det kostet. Fortsett det regime og alle går konkurs. Anonymkode: 973a6...b26 Kilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #142 Del Skrevet 4. november Violetta skrev (På 1.11.2024 den 18.29): Takk for at du sprer smitte videre da. Lærte du ingenting av pandemien? Det er ikke pandemi lenger nå. Anonymkode: 4d977...1b4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 4. november #143 Del Skrevet 4. november Ved tilstander som åpenbart er smittsomme bør man holde seg hjemme, men man kan ikke automatisk ta som utgangspunkt at folk er smittebærere fordi de hoster eller spyr. Folk kan ha usynlige sykdommer, som kreft, syklisk oppkastsyndrom ol. Det er mulig at jeg har sistnevnte. Jeg kaster opp i sykluser. Mange runder oppkast, med flere dagers mellomrom. F.eks kaster jeg opp en mandag, fin i 5 dager, før jeg plutselig kaster opp på lørdag. Og sånn går det i noen uker / måneder, og så har jeg et helt år uten. Merkelige greier, men ikke smittsomt, og jeg har derfor flere ganger vært på jobb med dette. Ved omgangssyken er jeg dårlig på en helt annen måte, kvalm av hver bevegelse, null matlyst, må ligge i mørket, mens jeg ved sykliske brekninger er 100 % fin før og etter, og gjerne kan gå rett og lage meg mat etter "runden". Jeg kan også kaste opp uten forvarsel, uten å være kvalm i forveien. Det er derfor meget lett for meg (som har levd med dette siden barneskolen) å skille. Som sagt så bør folk holde seg hjemme med smittsomme sykdommer, men husk at ikke alt trenger å være smittsomt før du irriterer deg. Kanskje de spyr fordi de er på cellegift, eller har fått påvist lungekreft og hoster? Osv. Det er ikke alt folk ønsker å dele. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #144 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 18.28): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Feber er faktisk kroppen sitt varsel at nå må man ta det med ro for immunforsvaret trenger den energien som er. Du er kanskje den som også sender barn med litt Paracet i barnehagen også? Anonymkode: 81840...332 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #145 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 9.49): Jeg må være den eneste her som har en arbeisplass der det er øverste leder i bygget som avgjør om det skal brukes egenmelding eller ikke. Det er ikke vits i å ringe henne melde seg syk med mindre feberen er høy og man er sengeliggende. Litt feber, hoste og snørr er ikke godkjent egenmelding, da blir det trekk i lønn. Jeg jobber i helse og vet mange er redde for å bli syke, men hjelper mye at skylda for smitte havner hos leder og ikke hos oss. Anonymkode: b6b8b...1d7 Men dette er jo ikke lov, så det er både å melde til fagforeningen, media, arbeidstilsynet. Så hadde jeg gitt fullstendig f... for den personen vet ikke nor om meg. Vi lever i Norge, det er muligheter for å si ifra om forhold som ikke er lov. Jeg tror faktisk ikke på dette, ja noen ledere er tragiske de terroriserer folk som er syke, tar i fra de egenmeldings muligheter, men man har noen som skal passe på rettighetene dine. Anonymkode: 81840...332 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #146 Del Skrevet 4. november Pilleville skrev (På 1.11.2024 den 21.44): Eg blir vesentlig meir irritert på folk som holder seg heime om de er litt syke. Viser at man har gode holdninger om man går på jobb litt syk. Jeg blir irritert når dem kommer på jobb og hoster og harker. Smitter ansatte og brukere. Ikke alle tåler en infeksjon like bra. Jeg driter i om folk vil vise hvor god arbeidsmoral de har. Vis den når du er dau på dommedag. Anonymkode: 689ce...808 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #147 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 20.45): Typisk norsk å tenke at du skal på jobb uansett hvor syk du er. Kjempesmart å smitte alle på arbeidsplassen liksom Har en kompis i usa, der får du sparken om du dukker opp å smitter alle andre. Anonymkode: decef...d4f Hvis det er USA, trekkes man garantert i lønn også, selv om det er obligatorisk for å holde seg hjemme og du får sparken om du dukker opp på jobb. USA er ikke et land jeg vil trekke opp som et godt eksempel på arbeidsmiljø og rettigheter Anonymkode: ffd33...b67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 4. november #148 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 22.01): Og det handler om noe helt annet. Du er ikke smittsom, vedkommende ts viser til, tydelig er. En vesentlig forskjell. Anonymkode: e569a...686 Nei, men TS vet jo ikke nødvendigvis at @Maleficentahar pollenallergi og kan derfor irritere seg over "feil person" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 4. november #149 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Politikerne som snakker om og gjeninnføre karensdag? Anonymkode: 973a6...b26 Ja, dessverre. Og det er lenge siden at sykemeldinger ble bestridt om en blir syk på ny innen 14 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #150 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 20.45): Typisk norsk å tenke at du skal på jobb uansett hvor syk du er. Kjempesmart å smitte alle på arbeidsplassen liksom Har en kompis i usa, der får du sparken om du dukker opp å smitter alle andre. Anonymkode: decef...d4f Tror jeg ikke noe på. Hvordan bevise at vedkommende smittet deg og ikke en annen. Denne var for dum. Anonymkode: a8768...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #151 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 22.12): Jeg jobber på en slik plass. Så da kommer jeg også syk på jobb. Har ikke hatt en egenmelding på 8 år. Har hatt noen halve dager. Går på jobb selvom jeg spyr. Dette resulterer i at ALLE på kontoret alltid blir smittet. Jeg tenker det er helt greit. De sendte signaler om at de gjør det slik på den arbeidsplassen fra dag en. Dette er foressten en arbeidsplass med skyhøyt sykefravær. Ingen skjønner hvorfor. Lite langtidssyke. Anonymkode: c51f5...573 Hvorfor er det skyhøyt sykefravær når alle går på jobb når de er syke ? Anonymkode: 70d6b...3e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6. november #152 Del Skrevet 6. november For hver gang man utsettes for virus øker risikoen for at det skapes endringer i hjernen som vil medføre tidligere død. Å dra syk på jobb med viten og vilje bør derfor anses som drapsforsøk. Hadde fått vedkommende ut fra jobben om jeg så måtte dyttet vedkommende ut med kost- dråper kan vandre 4,5 meter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #153 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 18.28): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 For det er bedre for arbeidsplassen at du smitter 10 andre så de er hjemme enn at du har en dag eller to hjemme 🤦♀️ Anonymkode: 1bf08...fd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 6. november #154 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 18.28): Så lenge jeg ikke er sprekksyk så går jeg på jobb. Snørr, hoste og litt feber er ikke grunn nok til å holde seg hjemme. Anonymkode: a87fb...a25 Wtf... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå