AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:18 #1 Del Skrevet fredag kl 17:18 Mannen min har ytret et ønske om sterilisering. Vi har to barn sammen som er 3 og 5 år. For min del er jeg usikker om jeg ønsker flere barn eller ikke og synes dermed at det er vanskelig å ta valget om aldri flere barn. Jeg ønsker ikke å tvinge mannen til å få ett barn til, og mener at det er hans kropp og dermed hans valg. Likevel sitter jeg men en del tung følelser knyttet til dette, og tanker på å aldri kunne å ett barn til... Noen som har noen støttende ord? Ønsker gjerne å komme med over de tunge tankene og kunne støtte han i hans avgjørelse. Anonymkode: c0b54...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:56 #2 Del Skrevet fredag kl 17:56 Beklager, men jeg har kun respekt for menn som tar ansvar for egen prevensjon. Anonymkode: c5ef3...183 19 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetipoppeti Skrevet fredag kl 18:04 #3 Del Skrevet fredag kl 18:04 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Beklager, men jeg har kun respekt for menn som tar ansvar for egen prevensjon. Anonymkode: c5ef3...183 Ts sier jo at hun ønsker å støtte mannen i sin avgjørelse. Respekt har jo dermed hun og. Hun ber derimot om råd for hvordan komme over de tunge tankene. ts! Vi har og to barn i samme alder og samboeren min vet han ikke ønsker flere barn, jeg er mer usikker, selv om jeg ser alle de rasjonelle argumentene for å ikke få flere barn. For meg har nøkkelen bare vært å la meg selv sørge når jeg føler meg trist og annerkjenne deg. Jeg og samboeren min har også snakket masse om dette og han vet godt hvordan jeg har det og trøster og støtter meg i det. Jeg prøver å sette ekstra pris på de to flotte barna vi allerede har og tenker mye at jeg er heldig som har så mye energi til de to. Jeg har også god oversikt over alle de tingene som jeg syns er utfordrende med baby og som jeg ikkeliker. Feks, pottetrening, mattilvenning, alt for lite søvn, amming til alle døgnets tider, barnehagetilvenning. Jeg er ikke så veldig glad i de første to årene så det hjelper i allefall meg veldig. også tror jeg, biologisk at vi kanskje alltid vil ønske oss ett barn til? Men har ingen belegg for det. Endret fredag kl 18:06 av Hoppetipoppeti 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:08 #4 Del Skrevet fredag kl 18:08 Ta en titt her https://www.reddit.com/r/regretfulparents/ når du føler for et barn til. Anonymkode: 148df...a1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet fredag kl 18:14 #5 Del Skrevet fredag kl 18:14 Frys ned sperm før han steriliserer seg. Så har dere muligheten til å ombestemme dere senere. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet fredag kl 18:20 #6 Del Skrevet fredag kl 18:20 Flott du vil støtte ham uansett, men personlig synes jeg de barna dere har er litt for unge, samt at du er usikker, til at en skal lukke den døren allerede. Kommer jo an på alderen deres også. Kjenner flere par som har angret på at mannen steriliserte seg tidlig. Hans valg til syvende og sist, men jeg hadde også ønsket at min mann skulle vente litt til. Du kan snu på det at dere har fått to fine barn. De er forhåpentligvis friske, og dere har det forhåpentligvis bra sammen dere fire. Flere barn kan velte både forholdet og Familien AS. Men jeg skjønner deg så godt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet fredag kl 18:21 #7 Del Skrevet fredag kl 18:21 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Mannen min har ytret et ønske om sterilisering. Vi har to barn sammen som er 3 og 5 år. For min del er jeg usikker om jeg ønsker flere barn eller ikke og synes dermed at det er vanskelig å ta valget om aldri flere barn. Jeg ønsker ikke å tvinge mannen til å få ett barn til, og mener at det er hans kropp og dermed hans valg. Likevel sitter jeg men en del tung følelser knyttet til dette, og tanker på å aldri kunne å ett barn til... Noen som har noen støttende ord? Ønsker gjerne å komme med over de tunge tankene og kunne støtte han i hans avgjørelse. Anonymkode: c0b54...2f2 Er han som tar et valg om at han ikke ønsker flere barn. Du har fortsatt muligheten til å få flere barn om du vil ha flere. Du må nesten snakke med han om at om han tar denne prosedyren så vil han ikke bli far til flere av dine barn om du velger å ville få flere barn senere. Er jo bare å betale for å bruke donorsæd er det ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:22 #8 Del Skrevet fredag kl 18:22 Min mann steriliserte seg 1 mnd etter våt 3, vi var enige om det, og vi er veldig fornøyde begge to. ingen skumle hormoner ingen spiral tråd å komme borti med penis Veldig glad han gjorde det. Men dere må snakke om antall barn, min mann hadde 2 søsken, kanskje 3 barn virket naturlig for han og? Anonymkode: 9bb87...a59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:26 #9 Del Skrevet fredag kl 18:26 Holder det ikke med to? Anonymkode: 04aa6...43f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:21 #10 Del Skrevet fredag kl 19:21 Vi er fortsatt i 20 årene så synes det er tidlig å ta en slik avgjørelse... Fornuften sier at det holder med to barn. Bl.a. grunnet plass i bil, oppfølgning i barnehage og skole, reiser, bedre økonomi osv. Likevel synes føles tanken om å aldri skulle få oppleve en graviditet, fødsel og babytiden igjen Anonymkode: c0b54...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:40 #11 Del Skrevet fredag kl 19:40 Sterilisering for menn er reversibelt dersom dere mot formodning ønsker ett barn til senere!😊 Om ikke det fjerner tankene kan intet knytt til det gjøre det tenker jeg Anonymkode: f20dc...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruVillvin Skrevet fredag kl 19:54 #12 Del Skrevet fredag kl 19:54 Kjære TS Dere er så unge.. Jeg synes du skal be han om å vente noen år. Mye kan endre seg, og barna dine er små ennå. Jeg kjenner noen som mistet et av sine barn, og for disse foreldrene ble det veldig viktig å få ett barn til. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:21 #13 Del Skrevet fredag kl 20:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min mann steriliserte seg 1 mnd etter våt 3, vi var enige om det, og vi er veldig fornøyde begge to. ingen skumle hormoner ingen spiral tråd å komme borti med penis Veldig glad han gjorde det. Men dere må snakke om antall barn, min mann hadde 2 søsken, kanskje 3 barn virket naturlig for han og? Anonymkode: 9bb87...a59 Jeg vil nevne at jeg var 34 med siste barn og mannen 39 Anonymkode: 9bb87...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:43 #14 Del Skrevet lørdag kl 08:43 Steriliseringen er reversibel. Man vil også få veldig gode resultater med ivf om man mot formodning ikke blir gravid etter reversering. De produserer fortsatt sædceller som før etter sterilisering Anonymkode: 2129e...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bdog Skrevet lørdag kl 09:42 #15 Del Skrevet lørdag kl 09:42 h/k skrev (15 timer siden): Frys ned sperm før han steriliserer seg. Så har dere muligheten til å ombestemme dere senere. Han ønsker jo ikke og få flere barn, hvorfor i alle dager skulle han fryse ned sperm da? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:45 #16 Del Skrevet lørdag kl 09:45 AnonymBruker skrev (16 timer siden): For min del er jeg usikker om jeg ønsker flere barn eller ikke og synes dermed at det er vanskelig å ta valget om aldri flere barn. Anonymkode: c0b54...2f2 Dine ønsker spiller egentlig ingen rolle. Anonymkode: ee1f8...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:52 #17 Del Skrevet lørdag kl 09:52 Hvis han er 100% sikker på at han ikke skal ha flere, så er han 100% sikker. Hvis han derimot er usikker, kan han jo fryse ned sperm. Men det må i så fall komme fra han selv, og bør ikke være initiativ fra din side. Han har full rett til å forsikre seg om at det ikke blir flere barn. Anonymkode: b0834...e84 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet lørdag kl 13:17 #18 Del Skrevet lørdag kl 13:17 Selv om dette selvsagt er mannens avgjørelse, så må det gå an å snakke om det. Du TS bør kunne fortelle ham hva du føler rundt det, uten at du dermed «krever» at dere skal få et barn til, eller at du ikke respekterer hans avgjørelse. For meg blir denne typen avgjørelser for enkelt om man bare avfeier at den andre kan ha følelser rundt det, selv om det - igjen - er mannen som må ha siste ordet. Det er supert at han vil ta ansvar for sine egne valg, handler ikke om det, men det betyr ikke at dere som par ikke også skal ha en skikkelig prat rundt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:20 #19 Del Skrevet lørdag kl 13:20 Tufsla&Vifsla skrev (1 minutt siden): Selv om dette selvsagt er mannens avgjørelse, så må det gå an å snakke om det. Du TS bør kunne fortelle ham hva du føler rundt det, uten at du dermed «krever» at dere skal få et barn til, eller at du ikke respekterer hans avgjørelse. For meg blir denne typen avgjørelser for enkelt om man bare avfeier at den andre kan ha følelser rundt det, selv om det - igjen - er mannen som må ha siste ordet. Det er supert at han vil ta ansvar for sine egne valg, handler ikke om det, men det betyr ikke at dere som par ikke også skal ha en skikkelig prat rundt det. Å fortelle hva en føler må da være lov, men sekundet samtalen handler om å overtale han, så har en tråkket over grenser Anonymkode: 3db08...b01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:23 #20 Del Skrevet lørdag kl 13:23 Mannen min steriliserte seg når han var 26-27 år. Vi hadde da to barn. Minsta var 2-3 år. Jeg ble kjempe glad når han sa han ville sterilisere seg. Men jeg viste at jeg ikke ville ha flere. Anonymkode: 8e622...34f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå