KaraThrace Skrevet 2. november 2024 #81 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ingen stor operasjon ved 1 ukes fravær, da er noe småplukk som mest sannsynlig kunn vært tatt senere. Selv enkele operasjoner har to ukers sykemelding. Kreftoperasjoner har et helt annet forløpt og betydelig lengre fravær, ikke spill dum. Anonymkode: 4a1e1...6ab Jeg fikk operert ut kreft og fikk ikke sykemelding en gang. #kvinnehelse. Ikke spill dum. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #82 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet ikke hva ordet stråmann betyr. Om jeg må jobbe overtid fordi du mener barnet ditt ikke klarer å være hos bestemor i noen timer fordi "bare barnefar er godt nok for mitt barn", så mister jeg tid med barnet mitt bare pga. din egoisme og idioti. Anonymkode: 8fa7a...97d Nå må du roe deg. Hvis det er for lite vikarer, eller for lite rom for respekt for andre med syke barn, eller med utfordringer, så er det et problem selve bedriften. Ikke enkelt menneskers problem. Vedkommende du sitterte sa hun hadde et sykt barn, sånn hun la det frem virket det mer som en alvorlig sykdom eller kronisk sykdom. Hvis du ikke evner å heller rette kritikken mot hvordan bedriften håndterer det å legge tilrette for de med slike tilfeller, så er jo det kun ditt problem. Anonymkode: 63e92...04f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #83 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 9.17): Begynte i ny jobb i august og har siden dette vært hjemme 2 dager med sykt barn, en ukes sykmelding på grunn av operasjon og en grunnet alvorlig akutt sykdom. Utenom dette 100% tilstede alle vakter. Alt dette er fullt gyldig fravær, men jeg jobber tett på med gjentatte som daglig poengterer «du bør ikke være så mye borte» «jeg er lei av å jobbe vaktene dine fordi du er så mye borte». Å jobbe vakter for andre er fullt valgfritt. Er det riktig av medarbeidere å snakke ut sånn? Det blir veldig ubehagelige situasjoner på jobb om dagen. Jeg har prøvd å si ifra men den spesifikke ene «værste» personen fortsetter å poengtere det og baksnakke det for resten av personalet Anonymkode: c8593...e6b Ja, det synes jeg faktisk er på sin plass og si til deg når du er så ny, uansett hva grunnen er. Anonymkode: 2e235...c46 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #84 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hjemme viss du er småsyk? Sånne som deg som har skylda for at regjeringen har lyst på karensdager. Kvalmt. Anonymkode: 1dac8...504 Får du orgasme av å være spydig mot ukjente folk på nettet? Anonymkode: 82153...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #85 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tar det med klinkende ro kjære. Kontrakten står og sjefen er heldigvis en oppegående person, i motsetning til deg, som skjønner det er uplanlagt fravær, så krysser fingrene for 0 fravær fremover nå! Anonymkode: c8593...e6b Hersketeknikk. Klassisk!😅 Anonymkode: 2e235...c46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #86 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hersketeknikk. Klassisk!😅 Anonymkode: 2e235...c46 Lurer på om det er tonen på jobb? Anonymkode: e1d5a...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #87 Del Skrevet 2. november 2024 Tips til deg ts: Aldri, aldri be om råd eller spør om noe på KG. Her er alle meggene i Norge samlet og de rotter seg sammen for å ta ts uansett hva ts skriver. Anonymkode: 82153...d22 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #88 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lurer på om det er tonen på jobb? Anonymkode: e1d5a...830 Da vil Ts i hvertfall ikke være ansatt lenge... Anonymkode: 2e235...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #89 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da vil Ts i hvertfall ikke være ansatt lenge... Anonymkode: 2e235...c46 Er det rart ts bruker den tonen i tråden med alle de spydige svarene hun får? Får du orgasme av å være spydig på KG? Anonymkode: 82153...d22 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #90 Del Skrevet 2. november 2024 Er det sykdom hos oss blir det rift om de ekstra vaktene. Gode penger. Anonymkode: 2e1d4...2c6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #91 Del Skrevet 2. november 2024 Det er mange som tror de er jurister og eksperter på arbeidsliv her på KG . Det er klart at det var et stort fravær på kort tid , men TS har konkret dokumentasjon på fraværet sitt, og med åpen dialog med sjefen så er det ingen fare. Men dette er så typisk på arbeidsplasser med overvekt av kvinnelige medarbeidere ! Akkurat som i hønsegården 😂 Noen av hønene føler seg forpliktet til å hakke på den yngste eller ferske. Du har ditt på det tørre TS, men gi tilbakemelding om helse til sjefen sånn at hn har god oversikt Anonymkode: a4c65...9a6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #92 Del Skrevet 2. november 2024 Oi, her var det overraskende mange negative kommentarer og folk som tydeligvis aldri er syke eller uheldige. Ja, du har vært litt borte, men jeg ville ikke ha reagert som kollega. Synes det er mer uhørt at noen kommenterer sånn på jobb. Jeg har flere kollegaer som har vært mye syk i år, det har de jo ikke valgt selv! Plutselig er man uheldig. Ikke alle har en mann som bare kan ta syke barn. Anonymkode: dd708...b02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #93 Del Skrevet 2. november 2024 Når er sammfunnet i dag lagt opp for at kvinner skal jobbe. Vi trenger også at det fødes flere barn, eller i det minste opprettholdelse av den frekvensen vi har i dag. Som en konsekvens må mor eller en evt ikke fraværende far ta fri om barnet blir syk. Så jeg tenker dette er en helt hjernedød diskusjon hva gjelder syktbarn dager. Selv jeg uten barn ser det. Og de som klager på at de får mindre tid med sitt barn om andre er syke eller har syke barn? Dette kan og vil skje med deg også. Anonymkode: 1eff3...7a9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 2. november 2024 #94 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva skal man ta opp mener du? Dersom kollegaen din har mye fravær så er det ikke din sak å ta det opp med vedkommende. Anonymkode: d0f7f...b0a Nei, jeg mener at ts kan ta en prat direkte med den kollegaen som kommer med kommentarer om fraværet, i stedet for å gå til leder. Det er ufint av kollegaen å kommentere på ts sitt fravær på den måten, men den voksne måten å løse det på er å prate med personen direkte, ikke å gå til leder. Hva skal leder gjøre med det? Dersom leder kaller inn personen til en prat om det blir det jo åpenbart at ts har gått til sjefen og sladra i stedet for å ta det opp direkte, og det blir det i alle fall dårlig stemning av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #95 Del Skrevet 2. november 2024 Det var mye fravær på kort tid. Du setter grenser for deg selv og tar ut fravær, og din kollega setter grenser for seg selv og sier at det er mye å måtte overta dine vakter hele tiden. En kan si nei til å ta de vaktene, men det er ikke alltid en kan si nei. Da er det belastende å jobbe med folk som har mye sykefravær. Tenker du på at det er belastende for andre når det er mindre folk på jobb? Anonymkode: a45e9...564 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #96 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var mye fravær på kort tid. Du setter grenser for deg selv og tar ut fravær, og din kollega setter grenser for seg selv og sier at det er mye å måtte overta dine vakter hele tiden. En kan si nei til å ta de vaktene, men det er ikke alltid en kan si nei. Da er det belastende å jobbe med folk som har mye sykefravær. Tenker du på at det er belastende for andre når det er mindre folk på jobb? Anonymkode: a45e9...564 Det er fortsatt ikke kollegers plass å klage til/kjefte på TS over gyldig fravær. Det skaper bare dårlig arbeidsmiljø. Anonymkode: 38e1e...066 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. november 2024 #97 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet i helse i snart 20 år, der er det ofte fravær av ulike sorter. ALDRI har jeg hørt kollegaer har klaget over enkelt personers fravær, gått å irritert seg over sånn. Dette er litt overraskende, hva slags folk bruker energi på det? Skjønner jo at det må være vaktordning innen en annen sektor, for er det noe vi har respekt for er det jo hverandres helse, det resulterer jo ikke i at folk må beordres hele tiden. Har hatt kollegaer som beklager seg for at de har blitt syke, eller skadet, og sier jo alltid at de har jo ikke gjort det med vilje. Og jeg har jobbet en kort periode som leder og ingen klagde til meg over kollegaer som slet en stund. Da er det de som klager og irriterer seg som har et holdningsproblem. Min mann skal bytte jobb rett før jeg skal ta keisersnitt, han snakket med sjefen på den nye arbeidsplassen om saken og lurte på om det kom til å bli et problem siden han var ny, og vi vet jo aldri om det er komplikasjoner osv, eller fødsel starter før. Det kan bli fravær, men dette sa sjefen var ikke noe problem. I perioder i livet er det ting vi vet må settes høyere, sa hun. Og det er jo sant. Ts har vært uheldig, that's it, og hun sier jo at det har løst seg uten at det ble store problemer. En dag er noen andre uheldige og faller ned fra sin høye hest. Anonymkode: 63e92...04f Da har enten du hatt flaks eller så er de mengdene av innlegg her inne om krangling på arbeidsplasser innen helse bare oppspinn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #98 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var mye fravær på kort tid. Du setter grenser for deg selv og tar ut fravær, og din kollega setter grenser for seg selv og sier at det er mye å måtte overta dine vakter hele tiden. En kan si nei til å ta de vaktene, men det er ikke alltid en kan si nei. Da er det belastende å jobbe med folk som har mye sykefravær. Tenker du på at det er belastende for andre når det er mindre folk på jobb? Anonymkode: a45e9...564 Hva skal da de som har helseutfordringer, akutt eller kronisk, gjøre? Dårlig samvittighet (som mange faktisk sliter med) fører ikke til bedre immunforsvar eller generell helse. Akutte sykdommer kan ramme alle. Å ikke benytte seg av muligheten til operasjon når den kommer, kan føre til mer sykefravær - alvorligere tilstand, lengre tilhelingsperiode eller perioder hvor man er for syk til å jobbe. Skal alle som sliter med helsa få uføretrygd, så blir det en enorm belastning på samfunnet. Ingen vet hva som venter rundt neste sving, enten man har hatt samme jobb i mange år eller man akkurat har byttet. Alle har ikke bestemødr (hvorfor nevner ingen bestefedre?), fedre, venner eller slektninger som kan trå til om et barn er sykt heller. Anonymkode: 5f9ee...789 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #99 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har du noen gang vurdert å tenke på at en sk kan sees fra mer enn en vinkel? Tunnelsyn på grunn av tunnelbriller er aldri heldig å gå rundt med. Da bør brillene taes av. Er man ny i en jobb, og får syke barn, så finner man en annen løsning for barnepass enn å være hjemme selv, for eksempel, særlig når man bet at der kommer mer fravære ganske snart. Det var dette med tunnelbrillene da! Anonymkode: 95b2c...bc4 Det er ingen regler for det. Ved sykt barn står foreldrene fritt til å vurdere selv hvem som skal være hjemme. Uavhengig om man er ny i en jobb eller ikke. Anonymkode: afa46...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #100 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og hvilken faglig bakgrunn har du for å si det? 😅 Å operere ut en svulst kan også være "småplukk". En venninne fikk fjernet alt kreftvev med lokalbedøvelse under en kort, våken operasjon. Var på jobb 3 dager etterpå. Selv ble jeg operert i buken hvor de skilte sammengrodde organer, svidde vekk vev og fjernet deler av organer. Jeg var på jobb 5 dager etterpå. Hvor fort man kommer seg er veldig individuelt. HÆ? Selv hadde jeg samme operasjon lapraskopisk, for og fjerne arrvev etter utallige bukoperasjoner, og jeg var sykemeldt i 1 måned. Hvilken stilling har du? Anonymkode: 33ef3...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå