AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:41 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:41 Bor på Vestlandet og må kjøre en svært rasutsatt vei for å komme meg på jobb, nå med ekstremværet. Kjenner jeg gruer meg til å reise, og jeg vet ikke om jeg kommer meg hjem igjen, hvis det raser. Hva gjør man i sånne situasjoner? Anonymkode: a886e...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:45 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:45 Reiser på jobb og håper det beste. Pleier å ha en liten overnattingsbag liggende i bilen om vinteren i tilfelle jeg blir sittende fast på feil side av et ras. Anonymkode: 7587f...686 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:52 #3 Del Skrevet torsdag kl 19:52 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Reiser på jobb og håper det beste. Pleier å ha en liten overnattingsbag liggende i bilen om vinteren i tilfelle jeg blir sittende fast på feil side av et ras. Anonymkode: 7587f...686 Og da sjekker du inn på hotell og går i null ift lønn den dagen?🤪 Anonymkode: a886e...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:14 #4 Del Skrevet torsdag kl 20:14 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og da sjekker du inn på hotell og går i null ift lønn den dagen?🤪 Anonymkode: a886e...d75 Sove i bilen? Kanskje man jobber på et hotell? Eller kontor? Går sikkert an å sove på pauserommet eller bøttekottet i butikken om man jobber der. Ta med sovepose og gjerne et liggeunderlag… Anonymkode: 5f555...922 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:22 #5 Del Skrevet torsdag kl 20:22 Mulighet for hjemmekontor? Anonymkode: 3ac77...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:30 #6 Del Skrevet torsdag kl 20:30 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mulighet for hjemmekontor? Anonymkode: 3ac77...dd0 Har dessverre ikke det, har jobb PCen min på jobben nå.. Anonymkode: a886e...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:42 #7 Del Skrevet torsdag kl 20:42 Hva med å ringe arbeidsgiver å høre? Jeg er stort sett tilhenger at av det er ditt ansvar å komme deg på jobb, og arbeidsgiver skal ikke lide for at bilen ryker osv. På en annen side skal man ikke kjøre til jobb med livet som innsats. Selv bor jeg på Østlandet, og hver vinter dukker det opp advarsler om at man ikke bør kjøre med mindre det er helt nødvendig. Siden jeg kan ta hjemmekontor så gjør jeg det, også er det mindre trafikk på veien når sykepleierne osv. MÅ kjøre. Hvis den eneste faren er at veien blir stengt mens du er på jobb, og du ikke kommer deg hjem, så tenker jeg at du må finne ut av det. Er det akkurat nå en overhengende fare for at ras kan gå når som helst så er det en annen sak, men da hadde de kanskje stengt veien allerede? Du vet hvor du bor, og denne stortmen kom ikke uanmeldt for en time siden, så det var dumt å reise fra PC-en på jobben. Jeg har alltid med min hjem selv om jeg ikke har bruk for den. Anonymkode: ecf05...111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 08:13 #8 Del Skrevet i går, 08:13 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har dessverre ikke det, har jobb PCen min på jobben nå.. Anonymkode: a886e...d75 Det dårlige været har vært varslet siden mandag, så du har vel hatt en teoretisk mulighet for å planlegge utover uka. Har jo vært ganske godt dekt i media at det kommer til å bli rasfare, ekstremregn og risiko for store vannmasser. Men som hovedprinsipp plikter du å stille på jobb. Stiller du ikke på jobb får du ikke nødvendigvis sparken, men arbeidsgiver har mulighet til å trekke deg i lønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:20 #9 Del Skrevet i går, 09:20 Ts her. Har ikke en typisk jobb der det er naturlig å ta hjemmekontor, hverken jeg eller mine kollegaer har PCen med oss hjem. Jeg reiste på jobb og håper på det beste. Anonymkode: a886e...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Vil ikke kommunens kriseplaner ta hånd om folk som er fanget eller forhindret i å komme hjem ved et ras? Så har man med en liten overnightbag med nødvendigheter som tannbørste, ekstra undertøy og mobillader har man ihvertfall gjort litt for å stille forberedt i tilfelle veien hjem raser bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden newman01 skrev (3 minutter siden): Vil ikke kommunens kriseplaner ta hånd om folk som er fanget eller forhindret i å komme hjem ved et ras? Så har man med en liten overnightbag med nødvendigheter som tannbørste, ekstra undertøy og mobillader har man ihvertfall gjort litt for å stille forberedt i tilfelle veien hjem raser bort Jo, var det jeg skulle skrive og. Det er en del av håndteringen ved slike hendelser, kommunen har eller skal ha, en plan. Anonymkode: 8f26f...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Og da sjekker du inn på hotell og går i null ift lønn den dagen?🤪 Anonymkode: a886e...d75 Og der mistet du min respekt i denne tråden. Anonymkode: f141c...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå