AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg steker alltid dette i ovn, men får et problem med veldig tilgriset ovn etterpå fordi det spruter noe voldsomt med fett. Jeg bruker egentlig ikke så voldsomt mye olje i den ildfaste formen. Men jeg bruker raffinert olivenolje, som skal være egnet til å tåle varme 🤔 Kyllingen er romtemperert minst 30 minutter før steking, og jeg bruker kun kylling fra Lerstang. Er det kanskje sprøytet inn mye vann i disse også? Noen tips til hvordan jeg kan unngå all sprutingen? Det blir litt mye å bruke pyrolyse på ovnen hver uke Anonymkode: eabba...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg steker alltid dette i ovn, men får et problem med veldig tilgriset ovn etterpå fordi det spruter noe voldsomt med fett. Jeg bruker egentlig ikke så voldsomt mye olje i den ildfaste formen. Men jeg bruker raffinert olivenolje, som skal være egnet til å tåle varme 🤔 Kyllingen er romtemperert minst 30 minutter før steking, og jeg bruker kun kylling fra Lerstang. Er det kanskje sprøytet inn mye vann i disse også? Noen tips til hvordan jeg kan unngå all sprutingen? Det blir litt mye å bruke pyrolyse på ovnen hver uke Anonymkode: eabba...07d bruk folie over. Anonymkode: a2e5d...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): bruk folie over. Anonymkode: a2e5d...acd Bør jeg da beregne kortere steketid, eller blir det det samme? Anonymkode: eabba...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Jeg steker Kyllingfile i ovnen. Da tar jeg ikke noe olje i formen. Salter de dagen før med 1% salt av vekten på kyllingen. Bruker steketermometer. Tar ut når kjernetemperatur er 65 grader. Ingen problem med tilgriset ovn Anonymkode: 464ab...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg steker Kyllingfile i ovnen. Da tar jeg ikke noe olje i formen. Salter de dagen før med 1% salt av vekten på kyllingen. Bruker steketermometer. Tar ut når kjernetemperatur er 65 grader. Ingen problem med tilgriset ovn Anonymkode: 464ab...e12 Det er ikke filet jeg steker, men har kanskje ikke noe å si. Blir det ikke fastbrent uten noen form for fett? Drar saltet ut vannet? Anonymkode: eabba...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden du kan like godt steke det i panne. Etter det er stekeskorpe på begge sider, skrur du ned varmen og legger et lokk på - jeg bruker en middagstallerken som lokk - ca 10 min ish.. - dette gjør at kyllinglåret/filet holder seg saftig🥰 Anonymkode: 1d215...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Bruk stekepose! Anonymkode: 6ca85...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå