Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Klarer ikke finne en ok offentlig lege her jeg bor, så nå prøver jeg meg på det private. Vet jeg må betale mer, men kommer beløpet på frikortet? Eller kommer i det minste eventuelle medisiner han skriver ut til meg på frikortet? (Mener selvsagt medisiner som hadde havnet på frikortet om jeg gikk til en “vanlig” lege)
Gjest gjesta Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Jeg mener at legebesøk som godskrives frikort er et fast beløp. At du velger en privat lege og betaler mer for det har ingen betydning. Dersom legen skriver ut medisiner til deg så vil egenandel på medisiner på blå respet godskrives frikort.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Jeg håper noen kan bekrefte dette (gjerne med en eller annen form for dokumentasjon om det finnes). Snakket med en som gikk en gang til samme lege (akutt sykdom, og kom ikke til hos fastlegen), og han fikk ikke skrevet noe på frikortet. Så jeg ble fryktelig i tvil på om det kan ha vært en tabbe fra legen side, eller om det er et eller annet ulovlig de gjør, eller om det faktisk er slik. Blå resept var det jeg tenkte på ja, glemte helt hva det het i farten Takk for svaret
lillesky Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Jeg tror den privatpraktiserende legen må være med i fastlegeordningen for at du skal få skrevet opp beløpet. Ring til Trygdeetaten så får du riktig svar! Blå resept får du skrevet på egenandelskortet uansett.
Gjest Liten Tapir Skrevet 27. februar 2006 #5 Skrevet 27. februar 2006 Dersom legen ikke har offentlig driftsavtale, får du ikke skrevet det på egenandelskortet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå