AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:15 #21 Del Skrevet torsdag kl 06:15 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En anestesisykepleier jeg kjenner har i alle fall over 700 000 i årslønn. Antar det hever "statusen" litt ifht andre. Anonymkode: 17572...143 Intensiv og operasjon har nøyaktig samme lønna. Anonymkode: 73db2...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:59 #22 Del Skrevet torsdag kl 15:59 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har samme inntrykk. Visse sengeposter har sluttet å støtte opp under den videreutdanningen for mener det ikke er verdt det. Bedre med intensiv Anonymkode: 34c03...19a Tror kanskje utdannelsen blir for "generell" for sykehuset? Litt av poenget med spesialsykepleiere er at de setter seg mer inn i et spesifikt felt for å kunne jobbe på spesialiserte avdelinger på sykehuset. I kommunehelsetjenesten kan det nok ha en viss nytte, men kommunen skriker først og fremst etter flere vanlige sykepleiere (er litt inntrykk) Anonymkode: f6f5f...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:33 #23 Del Skrevet torsdag kl 16:33 Sykepleieryrket har aldri vært, og kommer aldri til å bli, status. Anonymkode: 0a95b...5c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:36 #24 Del Skrevet torsdag kl 16:36 Status og status…..😆 men anestesi og intensiv er vel de «kuleste»? Anonymkode: e5a63...aae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:44 #25 Del Skrevet torsdag kl 16:44 Kreftsykepleiere. Anonymkode: ad32b...f1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:58 #26 Del Skrevet torsdag kl 16:58 Akuttsykepleier må jeg vel si siden jeg er det selv. Anonymkode: de403...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:14 #27 Del Skrevet torsdag kl 17:14 Mest status: anestesi og intensiv. Her er de ofte veldig kunnskapsrike. Og akuttsykepleiere i mottak. Jordmor også, men de er så spesialiserte at jeg ofte glemmer at de er sykepleiere. Midt på treet: sengepost, hvis de er dyktige. Nest lavest: helsehus, kommunale akuttenheter og hjemmesykepleie. Lavest: sykehjem (de kan knapt kalles sykepleiere) og sure middelaldrende kvinnfolk som leker lege på poliklinikk uten å ha kunnskaper. Anonymkode: e8434...297 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:24 #28 Del Skrevet torsdag kl 17:24 Sykepleiere i hjemmesykepleien må kunne jobbe selvstendige og kunne ta viktige avgjørelser i både akutte og mange andre situasjoner. Flere og flere alvorlig syke pasienter (både unge og gamle blir sendt hjem fra sykehus for å fortsette behandling hjemme med alle mulige forskjellige diagnoser). Alt dette må hjemmesykepleien sette seg inn i og behandle. Hjemmesykepleien nå er noe helt anner nå en det var for bare noen få år siden. Tøffere sykepleiere skal du lete lenge etter. Anonymkode: efee9...7c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet torsdag kl 17:30 #29 Del Skrevet torsdag kl 17:30 Psykiatriske eller geriatriske sykepleiere. Helsesykepleier er vel også litt status Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet torsdag kl 17:38 #30 Del Skrevet torsdag kl 17:38 (endret) Sefanja skrev (8 minutter siden): Psykiatriske eller geriatriske sykepleiere. Helsesykepleier er vel også litt status Jeg skulle ønske dette stemte, men føler ikke det å jobbe i psykiatrien eller enda mer med eldre er noe «status». Helsesykepleier er vel mer enn de to andre da. Endret torsdag kl 17:39 av Daisy-love 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:40 #31 Del Skrevet torsdag kl 17:40 AIO. Anestesi, intensiv og operasjon. Anonymkode: bf592...6e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:48 #32 Del Skrevet torsdag kl 17:48 Jeg tenker at AIO utdanningene og jordmor har høyest status. Geriatrisk, kreft og psykiatri har ufortjent lav status. Lavest på rangstigen er nok de som jobber i hjemmesykepleien og sykehjem, igjen helt ufortjent da disse nok har den tøffeste og mest utakknemlige jobben. Anonymkode: 1b759...785 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet torsdag kl 17:52 #33 Del Skrevet torsdag kl 17:52 (endret) Daisy-love skrev (14 minutter siden): Jeg skulle ønske dette stemte, men føler ikke det å jobbe i psykiatrien eller enda mer med eldre er noe «status». Helsesykepleier er vel mer enn de to andre da. Kanskje jeg bare tenker det fordi de har gitt meg mest hjelp.. Ikke geriatrisk da. De har jeg jobbet med. Mamma er sykepleier på kirurgisk. Vet ikke om det er mer status å jobbe i somatikk egentlig. Endret torsdag kl 17:54 av Sefanja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:54 #34 Del Skrevet torsdag kl 17:54 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Mest status: anestesi og intensiv. Her er de ofte veldig kunnskapsrike. Og akuttsykepleiere i mottak. Jordmor også, men de er så spesialiserte at jeg ofte glemmer at de er sykepleiere. Midt på treet: sengepost, hvis de er dyktige. Nest lavest: helsehus, kommunale akuttenheter og hjemmesykepleie. Lavest: sykehjem (de kan knapt kalles sykepleiere) og sure middelaldrende kvinnfolk som leker lege på poliklinikk uten å ha kunnskaper. Anonymkode: e8434...297 Her må du utdype litt .. 😅 dette tyder på manglende kunnskap om hva sykepleie er. Sykepleieres grunnlegende funksjon er å hjelpe mennesker å vedlikeholde deres grunnleggende behov. I tillegg er pasienter på sykehjem blitt mer komplekse, er mye sårstell, medisiner osv følge med på. Man må ofte stå alene i veldig mange situasjoner og vurderinger fordi det ikke er andre sykepleiere på huset. Anonymkode: f6f5f...5a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet torsdag kl 17:55 #35 Del Skrevet torsdag kl 17:55 Sefanja skrev (Akkurat nå): Kanskje jeg bare tenker det fordi de har gitt meg mest hjelp.. Ikke geriatrisk da. De har jeg jobbet med Jeg har også jobbet med geriatriske, og både de og psyk sykepleiere gjør en kjempeviktig jobb både for samfunnet og for enkeltindivider, så skulle ønske de fikk mer «status» for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:57 #36 Del Skrevet torsdag kl 17:57 Daisy-love skrev (1 minutt siden): Jeg har også jobbet med geriatriske, og både de og psyk sykepleiere gjør en kjempeviktig jobb både for samfunnet og for enkeltindivider, så skulle ønske de fikk mer «status» for det. Ikke sant? Her har vi en eldrebølge men folk ser fortsatt ned på sykepleiere på sykehjem. Syns det er kjempesynd. En kommentar her over kalte de ikke ordentlige sykepleiere? Altså... Anonymkode: f6f5f...5a3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet torsdag kl 17:57 #37 Del Skrevet torsdag kl 17:57 Daisy-love skrev (1 minutt siden): Jeg har også jobbet med geriatriske, og både de og psyk sykepleiere gjør en kjempeviktig jobb både for samfunnet og for enkeltindivider, så skulle ønske de fikk mer «status» for det. Ja, psykiatriske sykepleiere er ofte engler på jord. De beste får deg til å finne igjen egne krefter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet torsdag kl 18:00 #38 Del Skrevet torsdag kl 18:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her må du utdype litt .. 😅 dette tyder på manglende kunnskap om hva sykepleie er. Sykepleieres grunnlegende funksjon er å hjelpe mennesker å vedlikeholde deres grunnleggende behov. I tillegg er pasienter på sykehjem blitt mer komplekse, er mye sårstell, medisiner osv følge med på. Man må ofte stå alene i veldig mange situasjoner og vurderinger fordi det ikke er andre sykepleiere på huset. Anonymkode: f6f5f...5a3 Enig i at sykepleiere på sykehjem og i hjemmesykepleien er veldig viktige! De er jo i primærhelsetjenesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:49 #39 Del Skrevet torsdag kl 21:49 Driter i status. Men anestesi er artigst🤩 Anonymkode: d801b...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #40 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 22.32): Syns aks snakkes mye ned jeg. Så kanskje burde det ha det men folk virker å tro det er sykepleiere som leker leger. Anonymkode: f6f5f...5a3 Håper virkelig ikke det er dette folk tror! I USA har man hatt nurse practitioners i mange år allerede. De gjør noen legeoppgsver, men det er i samarbeid med lege. Avlaster og er en mulighet for faglig utvikling og spennende jobb for sykepleier. I tillegg er det behov for det nå som folk blir eldre og lever lenger til tross for sykdom. Anonymkode: f0e5a...79e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå