AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #21 Del Skrevet 29. oktober 2024 12 mnd 19 mnd 22 mnd En ting er hva du ønsker, noe helt annet er når du får barnehageplass… det kan du ikke regne med å få når barnet er 10 mnd gammelt, eller 12 mnd heller for den del. Det kommer helt an på når barnet er født. At barnets far må ta permisjon er en selvfølge. Hva arbeidsplassen tenker om den saken er revnende likegyldig. De må finne en løsning. Anonymkode: 865b2...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #22 Del Skrevet 29. oktober 2024 11 måneder her 😊 Anonymkode: 50b2e...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 29. oktober 2024 #23 Del Skrevet 29. oktober 2024 (endret) Vi har vært så heldige at vi har kunnet ha våre hjemme ca. 1,5år. Min første var 18mnd. Nummer to planlegger vi å holde hjemme til hun blir 20mnd. Med første var jeg student og studerte på ei linje som ikke krevde oppmøte så alt for ofte. Så jeg studerte mens jeg hadde han hjemme. Med nummer 2 tok jeg ut 10mnd permisjon selv. Etter det gikk jeg ut i jobb. Far tar de neste 10mnd. Han får noe avlastning enkelte dager av min mor. Helt ærlig hadde både han og jeg foretrukket at jeg hadde tatt en større andel av de 20mnd. Men det har vi ikke råd til. Endret 29. oktober 2024 av Nonstop1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #24 Del Skrevet 29. oktober 2024 Tok eitt år ulønna permisjon. Hadde spart lenge. Anonymkode: 1620d...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 29. oktober 2024 #25 Del Skrevet 29. oktober 2024 Poden var 19 måneder. Syns det var sykt tidlig at han skulle begynne når han bare var ett år, og så hell i uhell var det umulig å få barnehageplass. Jeg har brukt opp alle feriedagene, og all velvilje på jobb i alle fall 😅😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #26 Del Skrevet 29. oktober 2024 3,5 år. Dette gikk greit med min jobbsituasjon. Angrer ikke på det, men forstår at ikke dette er en mulighet for alle. Anonymkode: 0762d...e77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #27 Del Skrevet 29. oktober 2024 Startet når han var 10,5 mnd, da var permisjonen slutt. Kunne ha ventet til han var rett over 11 mnd men valgte heller å bruke ferieukene på å gi han en veldig myk oppstart og korte dager de første dagene. Akkurat det anbefaler jeg( å prioritere myk oppstart fremfor ha barnet hjemme på fulltid de siste to-tre ukene). Så sa det PANG når jeg begynte i jobb og skulle ha han der fulle dager, jeg gikk på en kraftig smell med utbrenthet og angst som hadde mye å gjøre med den elendige følelsen det var å ha så lange dager for et lite barn. Det tipper det overfylte lasset mitt fullstendig. Men om en forelder kan levere sent og en annen tidlig, hjelper det mye! Vi kunne ikke det. Jeg synes fortsatt det er vondt å tenke på hvor liten han var, og vil helst ikke ha flere barn før jeg vet at vi har økonomien til å være hjemme til barnet er minst 18 mnd Anonymkode: ea538...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronicalake Skrevet 29. oktober 2024 #28 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg er barnehagelærer, og valgte å vente til barnet mitt var akkurat fylt to år da han startet i barnehagen. Er så glad for det valget, og det er verdt hver krone jeg har "tapt" på det. Hvis jeg får et barn til, så gjør jeg det samme igjen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 29. oktober 2024 #29 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er enda gravid, sikkelig høygravid! Men jeg stresser allerede om å tilbake til jobb, jeg vil absolutt ikke tilbake til jobb allerede i slutten av Mai. Så jeg håper jeg kan ta alle ferie ukene på rappen etterpå… samboeren min har fått ny jobb som synes det var veldig tungvindt at han måtte ta de 3 mnd’ene sine i høysesongen… jeg nekter å sende en 7 mnd’er i barnehage men når han er ferdig er ho bare 10…? Mnd’er! synes det er alt for tidlig? vi har ingen oppsparte midler og har ikke mulighet til å spare nå som alt er så dyrt. Kjenner jeg griner litt inni meg allerede Anonymkode: 06b44...d6e Ingen av mine har begynt i barnehage før de er 2år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 29. oktober 2024 #30 Del Skrevet 29. oktober 2024 veronicalake skrev (1 minutt siden): Jeg er barnehagelærer, og valgte å vente til barnet mitt var akkurat fylt to år da han startet i barnehagen. Er så glad for det valget, og det er verdt hver krone jeg har "tapt" på det. Hvis jeg får et barn til, så gjør jeg det samme igjen. 🩷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #31 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er enda gravid, sikkelig høygravid! Men jeg stresser allerede om å tilbake til jobb, jeg vil absolutt ikke tilbake til jobb allerede i slutten av Mai. Så jeg håper jeg kan ta alle ferie ukene på rappen etterpå… samboeren min har fått ny jobb som synes det var veldig tungvindt at han måtte ta de 3 mnd’ene sine i høysesongen… jeg nekter å sende en 7 mnd’er i barnehage men når han er ferdig er ho bare 10…? Mnd’er! synes det er alt for tidlig? vi har ingen oppsparte midler og har ikke mulighet til å spare nå som alt er så dyrt. Kjenner jeg griner litt inni meg allerede Anonymkode: 06b44...d6e Du får 7500kr i mnd i kontantstøtte fra barnet et 10mnd. Så sier du opp jobben din og får dagpenger i tillegg. Dette har jeg gjort med alle mine 3 barn. Så trenger du ikke sende i bhg før de er nærmere 2år Hvis dere ikke har dyyyre lån på unødvendige ting som biler og store hus går det. Men du kan så klart ikkr dra på kino og lekeland hver uke. Du må prioritere. Men med ett barn går det fint ann 🩷 Ikke send en 10mnd gammel BABY i bhg. Det er unaturlig og vondt for barnet. Anonymkode: 6f9d2...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #32 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får 7500kr i mnd i kontantstøtte fra barnet et 10mnd. Så sier du opp jobben din og får dagpenger i tillegg. Dette har jeg gjort med alle mine 3 barn. Så trenger du ikke sende i bhg før de er nærmere 2år Hvis dere ikke har dyyyre lån på unødvendige ting som biler og store hus går det. Men du kan så klart ikkr dra på kino og lekeland hver uke. Du må prioritere. Men med ett barn går det fint ann 🩷 Ikke send en 10mnd gammel BABY i bhg. Det er unaturlig og vondt for barnet. Anonymkode: 6f9d2...525 Rettelse; mente 13mnd i første setning. Anonymkode: 6f9d2...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 29. oktober 2024 #33 Del Skrevet 29. oktober 2024 Var hjemme med ulønnet permisjon helt til ungen ble 2. Vi dro bare ikke på ferie eller gjorde noen dyre kjøp. Gikk fint, men er absolutt er prioritering de færreste gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #34 Del Skrevet 29. oktober 2024 Drøy det så lenge du klarer- min startet 3 dager i uken fra 16 måneder. Det ble en rolig og fin start. Det begynte også 2 11-12 måneder gamle barn da, de gråt mye og virket veldig utrygge. Min var stor nok til at han forsto litt av rutinene og ikke minst at jeg kom tilbake. Jeg hadde strukket meg veldig langt for å unngå tidlig barnehagestart. Denne tiden får hverken du eller barnet ditt igjen. Anonymkode: 638a4...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #35 Del Skrevet 29. oktober 2024 med første valgte jeg 80% lønn og fikk være hjemme lengre + ferie i 10 uker da det var før og etter nyttår permisjonen var. Samt at jeg startet med å jobbe 60%, og hadde hun i bhg 3 dager i uken og hjemme om jeg jobbet kveldsvakt. Nr 2 og 3 startet i bhg så fort permisjonen vår var ferdig, 10 mnd begge to. Anonymkode: aa0a5...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #36 Del Skrevet 29. oktober 2024 Første var hjemme to år (fikk to tette barn så var ikke i jobb mellom permisjon en og to), neste var 14 mnd, tok ulønnet permisjon for å få det til å gå opp. Anonymkode: d0c70...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #37 Del Skrevet 29. oktober 2024 De startet da de var 15 mnd. Både de og jeg var mye mer klar for det enn da de var noen måneder yngre, så virkelig verdt det synes jeg. Jeg strekte permisjonen ved å ta 2-3 måneder uten lønn + lang sommerferie. Sparte opp penger i graviditeten og i permisjonen + at mannen tok flere utgifter da jeg var uten lønn. Lag en plan og spar inn der dere kan, så kan det godt hende dere får det til 🙂 Anonymkode: ea7d7...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #38 Del Skrevet 30. oktober 2024 💙12 mnd 🩷14 mnd merket ganske stor forskjell på disse to mnd.😅 skulle gjerne ventet lenger men ikke alltid det lar seg gjøre Anonymkode: 163ae...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #39 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du får 7500kr i mnd i kontantstøtte fra barnet et 10mnd. Så sier du opp jobben din og får dagpenger i tillegg. Dette har jeg gjort med alle mine 3 barn. Så trenger du ikke sende i bhg før de er nærmere 2år Hvis dere ikke har dyyyre lån på unødvendige ting som biler og store hus går det. Men du kan så klart ikkr dra på kino og lekeland hver uke. Du må prioritere. Men med ett barn går det fint ann 🩷 Ikke send en 10mnd gammel BABY i bhg. Det er unaturlig og vondt for barnet. Anonymkode: 6f9d2...525 Man får vel ikke kontantstøtte til mer enn 20 måneders alder lenger? Anonymkode: 3624f...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #40 Del Skrevet 30. oktober 2024 12 og 13 mnd. den ene måneden hadde mye å si. Begge begynte i august, men er født med 1,5 mnd forskjell(datomessig). løste det med oppspart ferie fra året de er født, at jeg er lærer med lang sommerferie og at noen omstendigheter på min jobb gjorde at mannen kunne ta gradert permisjon noen uker med eldste Anonymkode: 981ab...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå