Gå til innhold

Er tre barn for mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 23.20):

Jeg har to. Dessverre ble det ufrivillig 5 år i mellom dem. Minste er nå 2 år, og jeg rekker å bli 36 år i år….skal det bli en til nå det bli kjapt. Spesielt med tanke på min alder, men også aldersforskjell. 

Jeg føler egentlig at hverdagen er mye allerede. Tidligere morgener, alle mann ut til 7.15, ettermiddager med fritidsaktiviteter på eldste. Jeg har en kronisk lidelse som gjør at jeg har smerter og er sliten. 
egentlig er to nok, tror jeg? 
samtisig kjenner jeg på en stor sorg over å tenke på å være ferdig? Aldri gå gravid igjen…aldri føde. Ikke ha en liten flokk på 3. og vipps så er jeg over min fruktbare alder og valget er tatt for meg💔 

andre som har vært veldig i tvil? Hva valgte du? Hvorfor valgte du som du gjorde? 

Anonymkode: 85814...396

Alle barn fortjene foreldre som har tid og krefter til dem. Ett barn til når du allerede er sliten og har kronisk sykdom, er det så lurt?

Klarer du tre barn alene dersom mannen skulle bli alvorlig syk, eller i verste fall dø? En skilsmisse, klarer du da å ta hånd om barna alene i din samværsordning? 
Å være «baby-sjuk» er en ting, du må,og se på mye lengre sikt enn barnetillegg en gravid mage og en baby. 

Anonymkode: dfeea...221

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå måå faktisk ikke barn gå på så mange aktiviteter som er blitt vanlig i dag. Det bestemmer man som foreldre selv. Det er forskjell på å ha én aktiviteter per barn og fem ulike. Det er et veldig moderne fenomen med så organisert fritid. Man må heller ikke sitte å se på alle treninger som barna har. Kanskje kan de til og med komme seg dit selv? Det jeg mener er at folk må jo gjøre det som passer seg og sin familie best. Noen ønsker å prioritere at barna følges opp svært tett på fritidsaktiviteter og at de har flere ulike - andre ikke. Man er ikke en dårlig foreldre selv om man velger annerledes enn det som er dagens norm 😊

Anonymkode: 94566...edc

Nei det er man absolutt ikke. 
Mine går på henholdsvis 2 og en idrett. Vi ser aldri på treningene, med unntak av den idretten der en forelder er trener (ikke vanlig å se på treninger her). 
Når de er ferdig med barneskole så er det ikke uvanlig at selv om man kun går på en idrett, så går det mye tid til den. 
Vi ønsker å følge opp ungdommene våre tett, og det er selvsagt vårt valg og noe vi trives med. Nå har ingen av oss stort behov for selvrealisering og vi ønsker å være tilgjengelig for ungdommene våre den korte tiden vi har de til låns. 

Anonymkode: 628a8...c51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan ta det valget for dere, men hadde det vært meg hadde jeg stoppet på to. Og heller hatt kapasitet nok til dem. Noen blir "aldri" ferdig med å lengte etter babyer,men man kan ikke bare fortsette å få barn. 

Anonymkode: d9fc1...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...