AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #21 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er stort sett så sliten etter reisen at jeg slukner når jeg kommer til hotellet, setter vekkerklokka på neste morgen og vips så er jeg i rute. Tror jeg er immun mot jetlag. Anonymkode: f363d...b88 Dette er håpet mitt også! Det er veldig mange år siden jeg fløy langdistanse, men da reagerte ikke jeg så mye. Mannen min var derimot mer utslitt! Anonymkode: 5eba2...748
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #22 Skrevet 29. oktober 2024 MiominMio skrev (6 timer siden): Alle langdistanser har som regel mulighet for å lade. Regner med dere reiser med Singapore Airlines og de er jo ganske langt fremme. Ang. å snu døgnet. Når vi reiser til Australia så har vi pleid å snu døgnet en ukes tid før. Står opp tidlig og går oss en tur. Det har fungert veldig bra for oss. Som regel sliter jeg mer når jeg skal hjem igjen med å snu døgnet. Men alle har sine metoder så må bare finne ut hva som fungerer for dere. God tur Ja, det er Singapore Airlines! Kanskje vi skal prøve dette! Iallefall kan vi prøve å legge oss tidligere, og stå opp i 5-tiden noen dager før. Aaaa, hjem igjen har jeg nesten ikke tenkt på! Jetleg + hjem til vinter og stress på jobben er ikke optimalt! Anonymkode: 5eba2...748
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #23 Skrevet 29. oktober 2024 Det skal finnes apper som du kan bruke i forkant av reisen som forteller deg når du skal legge deg, ta melatonin etc. Sov når de skrur ned lysene på flyet. Drikk mye vann. Men ikke så ofte at du må på do hele tiden… Organiser pakkingen godt slik at det er lett å finne frem i håndbagasjen. Ta med våtservietter og klesskift. For meg gjorde det underverker med en kjapp kattevask på do på Changi. Husk bomullstopper, bomullsundertøy (ikke syntetisk!), behagelige bukser, sko som er lette å ta av og på, og deodorant. Du kan som regel lade mobilen med USB-ledning i flysetet. Nakkepute synes jeg er gull selv om de leverer ut puter, jeg bruker begge deler samtidig. Du får utdelt sokker - bruk dem! Ta med håndsprit og bruk den!! Jeg fikk omgangen på vei til Australia sist… det brøt heldigvis ikke ut før tre timer etter at jeg kom fram. Men det var 100% pyton, særlig i kombinasjon med jetlag. Du er veldig heldig som lander på kvelden, da kan dere legge dere og begynner jobben med jetlag med en gang. Jeg har prøvd å lande i Australia klokka seks om morgenen - med to små barn - og det var grusomt å forsøke å holde seg våken helt til kvelden. Når dere kommer fram, vær utendørs så dere blir direkte eksponert for sollys på dagtid. Anonymkode: 4d27f...e89 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #24 Skrevet 29. oktober 2024 Og sørg for å ha med noe snacks som alle ungene liker. Vi planlegger tur med tre barn neste år, yngste vil være åtte. Hva planlegger dere å gjøre, hvor lenge skal dere være borte? Anonymkode: 4d27f...e89
reiseglad Skrevet 29. oktober 2024 #25 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Visste jeg ikke 😅 bruker alltid powerbank på lengre flyturer med Norwegian. Ikke prøvd og skjule det heller, for var ikke klar over forbudet Anonymkode: 25112...b6d Hehe, prøv å følg med på sikkerhetsinformasjonen før de demonstrerer bruk av belte, maske og vest. Da sier de det.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #26 Skrevet 30. oktober 2024 Jetlagen hjem var bedre enn på utreise sist vi var i Australia. Våknet tidlig - typ var på fjelltur kl. 06 - men var tilsvarende trett på ettermiddagen så det ble og veldig tidlige kvelder. Om dere skal rett tilbake i jobb og har fleksitid kan dere utnytte de tidlige morgenen slik at dere kan dra hjem tilsvarende tidlig, ettermiddagene var hardest. Vi ankom Australia sen ettermiddag, hentet ut leiebil og kjørte til første destinasjon en halvtime unna flyplassen og gikk rett i seng. Kom fort inn i rytmen. Anonymkode: 21a2d...c1a 1
Reign Skrevet 30. oktober 2024 #27 Skrevet 30. oktober 2024 Kjetil E skrev (23 timer siden): Er jo ikke lov å bruke nødlader ombord. Hva snakker du om?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #28 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er tannkrem og tannbørste tilgjengelig på toalettene, og du får utdelt teppe og pute, ikke nødvendig å ta med Anonymkode: 72296...196 Den puta er som papir å regne, så jeg ville ikke satset på at den skulle være nok. Tempurputa reddet bekkenet mitt. Anonymkode: d0622...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #29 Skrevet 30. oktober 2024 husk å søke innreise i god tid forrsten Anonymkode: f5156...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #30 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Den puta er som papir å regne, så jeg ville ikke satset på at den skulle være nok. Tempurputa reddet bekkenet mitt. Anonymkode: d0622...bb4 Jeg synes putene på Singapore Airlines er gode, og kjedelig å drasse fire eller flere puter Australia rundt! Anonymkode: 72296...196 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #31 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Og sørg for å ha med noe snacks som alle ungene liker. Vi planlegger tur med tre barn neste år, yngste vil være åtte. Hva planlegger dere å gjøre, hvor lenge skal dere være borte? Anonymkode: 4d27f...e89 Vi skal være borte i tre uker (juleferien + en uke) Vi skal til Lamington nasjonalpark (regnskog), Lady Elliot Island (vurderte også Frasier Island, Noosa og området der), så kjører vi ned til Sydney (mange fine steder langs den strekningen) før vi flyr til Kangaroo Island. Om dere skal dra på sommeren (vår sommer) ville jeg i hovedsak holdt meg nord for Brisbane. Anonymkode: 5eba2...748
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå