Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Noen som har vært i Sälen eller Stöten på skiferie? Vurderer å dra i påsken men er litt usikker på hvor det er best å dra. Noen som har anbefalinger å komme med?
Elze Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Jeg har vært i Stöten i januar. Det var OK der, men pga veldig dårlig vær, streng kulde og kraftig vind var mange av heisene stengt, så det ble litt dårlig med skikjøring egentlig. Derfor er det litt vanskelig å gi en ordentlig vurdering av stedet. Men det var bra og billig overnatting, bra bakker, variert og godt tilbud av mat både i bakken og på kvelden. Det er nok mer et familiested enn et partysted. Vi kommer til å dra tilbake dit.
Gjest Gjest_*melis*_* Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Jeg var på klassetur på et sted som heter Idrefjäll. Vi var der om høsten, så jeg vet ikke helt hvordan det er der om vinteren, men hyttene vi bodde på (som lå ganske nær bakken) var greie, med badstu og plass til rundt 10 personer. Det var også inndendørs og utendørs basseng der, og god mat på restauranten som var tilknyttet hyttene. Vet at de bl.a. har en egen tv-sending om ettermiddagen, der de viser intervjuer med folk i bakken (kan jo være moro for evt. barn som er med). Minuset var at det var litt dårlig med butikker og sånt der, (En matvarebutikk og en sportsbutikk tror jeg) og at det kanskje kan bli litt øde der. (Nå vet jeg som sagt ikke hvordan det er der om vinteren, men vil ikke tro at det er noe stort partysted akkurat med full fart hele døgnet) Tror ikke det var så veldig langt til Sälen der ifra, men det er mulig jeg husker feil.
Gjest Blære ikke reg Skrevet 2. mars 2006 #4 Skrevet 2. mars 2006 Altså Støten er et av en rekke annlegg som tilsammen utgjør Sälen. Jeg har vært på Støten (Heter egentlig Granfjellstøten men man sier bare Støten) og jeg har vært på et annlegg som heter Tänndalen/Hundfjellet. T.Dalen/H.fjellet er to annlegg som er bint sammen med et skitrekk og jeg vil annbefale det fremfor Støten. Det er dobbelt så stort som Støten. Men du skal være klar over at uansett vilket av annleggene i Sälen det finnes faktisk 3 eller 4 til så er det ikke veldig stor fallhøyde på noen av stedene. Men det er mange heiser og mange bakker å velge mellom. Og jeg vil så absolutt annbefale Tänndalen/Hundfjellet fremfor Støten. De andre har jeg ikke vært på, så jeg kan ikke uttale meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå