AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:43 #41 Del Skrevet tirsdag kl 06:43 tja, hans manglende bidrag i samtalen legger kanskje en demper på de to andre, eller de innser at de prater for mye - uansett en lærdom å ta med seg er t man ikke passer alle steder selv om man gjør jobben greit. Anonymkode: d95f4...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:07 #42 Del Skrevet tirsdag kl 09:07 Snakk litt om innvandring og Trump i neste jobb så løser det seg. Anonymkode: aa1b0...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:31 #43 Del Skrevet tirsdag kl 09:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): tja, hans manglende bidrag i samtalen legger kanskje en demper på de to andre, eller de innser at de prater for mye - uansett en lærdom å ta med seg er t man ikke passer alle steder selv om man gjør jobben greit. Anonymkode: d95f4...c8b Men det blir nødvendigvis en demper når dette er ungdom på 17, og de to andre er flere tiår eldre, med familie og barn som de hele tiden snakker om. En 17-åring har ikke akkurat veldig mye å bidra med mht. familieøkonomi, bleier, barneidrett og lignende. Anonymkode: ffe62...9bb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet tirsdag kl 09:36 #44 Del Skrevet tirsdag kl 09:36 Men hva sier og gjør læreren her, utover at han synes det er litt merkelig - nå og i forbindelse med at detvkom en advarsel? Det er vel han som har hovedansvaret, både for å følge opp eleven underveis og å kommunisere med bedriften. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:12 #45 Del Skrevet tirsdag kl 11:12 Jeg synes det er veldig rart at en lærer formidler videre til foreldre at ungdommen mistet plassen pga for lite prat i pausene. En lærer burde vite bedre at å komme med noe sånt er tett og slett uprofesjonelt Her burde skolen sørget for en bedre dialog med firmaet, og i såfall ta på seg skylden fir å sende en ungdom til en bedrift som ikke har skjønt hvilken rolle de har tatt på seg. Det må være noe mere som hører til denne historien . Noe som ikke har kommet frem enda. Foreldre kjenner vel ungdommene sine og vet hvor utadvendte de er ? Anonymkode: 7d650...514 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:18 #46 Del Skrevet tirsdag kl 11:18 Høres nesten ut som han ble diskriminert som ung og barnløs av de etablerte. Anonymkode: 8fe81...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:27 #47 Del Skrevet tirsdag kl 11:27 Dette hadde jeg tatt videre til Opplæringskontoret, for slik skal det ikke være. Selv om han ikke drar tilbake er det greit å sikre at ikke andre opplever det samme. De kan kanskje ønske seg en som skravler, emn hva han faktisk gjør har de ingenting med. Vi har hatt elever i praksis om blir med i lunsjen som en ansatt, bvi har hatt de som setter seg i en krok for å være litt alene, vi har hatt de som går ut og kjøper lunsj og vi har de som spiser i kantina, men sitter for seg selv med en film på mobilen. Slikt er helt opp til dem, det er nettopp det som er pause. Anonymkode: 827a4...6ae 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:33 #48 Del Skrevet tirsdag kl 11:33 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ungdommen min mistet praksisplassen sin. Da jeg spurte om hvorfor forklarte arbeidsplassen at hn snakket for lite i matpausen. De hn jobbet sammen med hadde gitt en advarsel etter tre uker om at hn måtte delta mer i samtalen. Så gikk det tre uker til uten bedring i følge arbeidsplassen. Og da var det rett ut. Ungdommen min fortalte meg at de to voksne (35 år begge to) brukte ca 50 prosent av tiden på å snakke om partnerne sine og barna sine. De to voksne hadde også jobbet sammen i 12 år. Og min ungdom syns det var vanskelig å snakke på kommando. Faglig var det ikke noe å si på. Oppmøtet var 100 prosent. Hn satt ikke mobilen. Jeg syns dette var merkelig. Anonymkode: 05fd0...7b1 Må være en annen grunn for dette.. Hva man gjør i pausen bestemmer man selv. Og jammen ikke lett for en på 17 år å kommunisere med de som er mye eldre/etablert seg, som i tillegg ikke viser evne eller vilje til å kommunisere om noe annet enn familieliv etc når de har en ung person med seg... Anonymkode: f6ab5...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:24 #49 Del Skrevet tirsdag kl 12:24 Hvor aktiv man er selv i en matpause avhenger da like mye av hvem andre som er tilstede der. Inkluderer de? Ofte kan studenter bli litt utelatt .. Anonymkode: 43460...33c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet tirsdag kl 12:29 #50 Del Skrevet tirsdag kl 12:29 Ta kontakt med praksisansvarlig, syns det hørtes merkelig ut. Det er ikke hans jobb å underholde de ansatte, og hvis de ikke inkluderer han i samtalen og kun snakker om sitt eget liv så er det ikke rart han sier lite. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:35 #51 Del Skrevet tirsdag kl 12:35 Dere som skriver at det må være en annen grunn.. Hvorfor skulle lærer lyve om dette? Og om lærer har sagt en annen grunn til TS, hva tjener hun på å opprette en anonym tråd og lyve om hva lærer har sagt? Det finnes så utrolig mange useriøse bedrifter der ute, at jeg tror folk ville blitt overrasket. TS. Dette må lærer ta videre. Dette er så utenfor som overhode mulig. Anonymkode: 70da8...aa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:07 #52 Del Skrevet onsdag kl 07:07 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dette hadde jeg tatt videre til Opplæringskontoret, for slik skal det ikke være. Selv om han ikke drar tilbake er det greit å sikre at ikke andre opplever det samme. De kan kanskje ønske seg en som skravler, emn hva han faktisk gjør har de ingenting med. Vi har hatt elever i praksis om blir med i lunsjen som en ansatt, bvi har hatt de som setter seg i en krok for å være litt alene, vi har hatt de som går ut og kjøper lunsj og vi har de som spiser i kantina, men sitter for seg selv med en film på mobilen. Slikt er helt opp til dem, det er nettopp det som er pause. Anonymkode: 827a4...6ae Gutten har hatt praksisplass, du snakker som om han er lærling (som er hva opplæringskontoret jobber med). Det er to vidt forskjellige ting! Flere her som later til å blande de litt. Praksisplass kan man få uten å gå via noen som helst, for et par mnd. siden hadde sønnen i huset praksisplass på min jobb, noe vi ordnet selv uten innblanding fra skolen. Anonymkode: 1bf46...459 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #53 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 21.05): Hn prøvde å snakke mer. Men det var tydeligvis ikke godt nok. Det er lærer som har hatt dialog med arbeidsplassen. Lærer forklarte at alt annet var på stell. Anonymkode: 05fd0...7b1 Byggebransjen er jo full av cowboyer, ufyselige og maktutøvere. Tror kanskje din sønn har godt av en annen plass. Er forferdelig å se på unge menn som blir utnytta og brutt ned psykisk i den bransjen. Det virker som det er fåtallet som er greie Anonymkode: 4e516...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå