AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Skrevet 28. oktober 2024 Jeg liker ikke øl,vin etc. Drikker derfor kun til fest som skjer gjerne 5-6 ganger pr år inkludert julebord. Da går det i drinker. Hver mandag etter en helg med festligheter legger jeg på meg 2-3 kg(!). Nei,spiser ikke mye før jeg drikker,da jeg da blir så mett så kun et lett måltid. Det som er fascinerende etter andre helger med sofa og smågodt kun legger jeg ikke på meg. Det kan umulig være mer kalorier i drinker enn smågodt? Jeg er også mer passiv om jeg sitter hjemme spise smågodt enn ute på byen Er det væska da så samler seg?! Drikker mye dagen derpå. Tenker på de som sliter med alkoholisme,noen er jo overvektige,men mange er tynne også. Hvordan er det mulig da om de drikker 1 liten sprit te dagen liksom? Bare facinerende..trodde smågodt og kaker var verre enn alkohol?? Nå er jeg slank bmi 20,men hver gang jeg drikker strammer favoritt jeansen uka etter🙈 Og det skjer ikke etter smågodt helg...godt jeg sjelden drikker da,hadde blitt stor, spiser mye mindre når jeg drikker også!! Anonymkode: ed3cc...46c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Skrevet 28. oktober 2024 Det er utrolig mye kalorier i alkohol. Drinker er ofte fulle av sukker. Hvitvin er vel det som er minst kalorier i (utenom ren vodka etc) og det er 150 kalorier i en enhet hvitvin Anonymkode: 89a9c...204
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Skrevet 28. oktober 2024 Og en enhet vin er rundt 1-1,2 dl Anonymkode: 89a9c...204
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #4 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er utrolig mye kalorier i alkohol. Drinker er ofte fulle av sukker. Hvitvin er vel det som er minst kalorier i (utenom ren vodka etc) og det er 150 kalorier i en enhet hvitvin Anonymkode: 89a9c...204 Ja vodka jeg drikker, 1000 kalorier pr halvliter leser jeg,MEN smågodt innrholder mer. Det er mye mer enn 1000 kalorier i 500 gr smågodt,og jeg spiser lett en stor pose😅🤷 TS Anonymkode: ed3cc...46c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja vodka jeg drikker, 1000 kalorier pr halvliter leser jeg,MEN smågodt innrholder mer. Det er mye mer enn 1000 kalorier i 500 gr smågodt,og jeg spiser lett en stor pose😅🤷 TS Anonymkode: ed3cc...46c Du drikker jo ikke ren vodka? Du drikker med det de blander det med. Juice/annet blandevann som inneholder mye sukker. «Når du inntar alkohol, prioriterer kroppen å forbrenne alkoholen. Det vil si at den slutter å forbrenne alt annet. Dette skjer fordi alkohol - til forskjell fra karbohydrater, protein og fett - ikke kan lagres i kroppen». Anonymkode: 89a9c...204 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #6 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du drikker jo ikke ren vodka? Du drikker med det de blander det med. Juice/annet blandevann som inneholder mye sukker. «Når du inntar alkohol, prioriterer kroppen å forbrenne alkoholen. Det vil si at den slutter å forbrenne alt annet. Dette skjer fordi alkohol - til forskjell fra karbohydrater, protein og fett - ikke kan lagres i kroppen». Anonymkode: 89a9c...204 Nei blander med ZERO brus. Null kalorier i zero sprite osv. TS Anonymkode: ed3cc...46c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #7 Skrevet 28. oktober 2024 Du legger ikke på deg 2-3 kg på en helg, men mange blir oppblåste av alkoholholdig drikker, og kroppen samler på vann. Det tar vel ikke 4-6 uker med slankekur før du har gått ned igjen? Anonymkode: 3e2cb...e7d 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #8 Skrevet 28. oktober 2024 Du legger ikke på deg 2-3 kg på en kveld på byn. Det er nok noe med å holde på vann, være oppblåst etc. Når det gjelder alkoholikere så skal jeg ikke snakke for alle, men mange drikker i stedet for å spise, for alkohol demper appetitten. Så funker jo ting forskjellig for folk. Jeg går ikke veldig opp eller ned i vekt om det er partyhelg eller smågodt/god mat/sofahelg. Anonymkode: bf43f...309
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå