AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #21 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 12.42): Tviler på at noen som er i den situasjonen som TS beskriver, henger på KG akkurat nå.. Anonymkode: b2752...36f Ekspander Jeg var mye på KG, og nett, da jeg stod i samme situasjon. Det er mye venting, mange tanker, man står ofte ikke i jobb akkurat disse dagene. Klarte ikke høre på musikk eller podcast da hodet kvernet, så konkrete innlegg, og svar, var noe som i alle fall ga litt tankeflukt. Anonymkode: b9e82...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #22 Del Skrevet 28. oktober 2024 Hadde sendt et kort, og kun det. Der kan man uttrykke medfølelse og også understreke at man er der/tilgjengelig for dem når de ønsker å se folk igjen. Blomster og annet tjafs er bare masete. Har man sendt et kort, har man vist omtanke så blomst er overflødig. Anonymkode: fb74d...ca8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 28. oktober 2024 #23 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 12.34): Elelrs vil jeg kommentere at dersom du har gjengitt nøyaktig tekst fra dødsannonsen her, så ville jeg tatt det som en krenkelse og fornærmelse å finne i en tråd på kg). Anonymkode: b3f53...d1a Ekspander "Vi ønsker å sørge i fred", er en ganske nøytral beskrivelse og et utrykk som er brukt mange ganger tidligere. Hvis det er en mediesak kan også utrykket "vi ønsker å sørge i fred" i hovedsak være ment for media og nysgjerrige uvedkommende. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #24 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 12.34): Ville ikke gjort noe i en slik situasjon. Spørs hvor nære du er dem, om noen uker kan du sende en melding der du skriver at du tenker på dem, og er der dersom de ønsker å prate. (Elelrs vil jeg kommentere at dersom du har gjengitt nøyaktig tekst fra dødsannonsen her, så ville jeg tatt det som en krenkelse og fornærmelse å finne i en tråd på kg). Anonymkode: b3f53...d1a Ekspander Hvorfor i alle dager skal man krenkes av det? Om noe så viser TS genuin omtanke og rådvillhet for hvordan hun skal takle en veldig kinkig situasjon. For øvrig er TS sine venner neppe de eneste i Norges land som går igjennom dette, så gjenkjennelsesfaktoren holder ikke mål. Og jeg tviler på at den potensielle krenkelsen du mener ligger i dette er noe disse sørgende i det hele tatt har ork til å engasjere seg i. Nå begynner folk virkelig å gå tom for oppkonstruerte krenkelser... Anonymkode: fb74d...ca8 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #25 Del Skrevet 28. oktober 2024 Hva med å sende en kort melding og spørre? «Hei, jeg tenker mye på dere. Er det noe vi kan gjøre for å hjelpe dere? Trenger dere hjelp med matlaging, gjøremål? Setter dere pris på en blomster? Jeg så at dere ønsker fred i sorgen, så jeg ønsker på ingen måte å tråkke over noen grenser, men vit at vi er her om det er noe.» når jeg mistet barn fikk jeg mange blomster/ buketter. Det ble til slutt bare stress selv om de mente godt. Jeg måtte ut og kjøpe flere vaser fordi jeg ikke hadde vaser nok. ingen som kom på døra og tilbydde mat/handling/hjelp derimot. Det hadde jeg satt pris på for jeg var helt lamslått. men alle er forskjellige, så hvorfor ikke spørre den direkte? Bare ikke ta deg nær av det om de ikke har kapasitet til å svare. Anonymkode: ec78d...26c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #26 Del Skrevet 28. oktober 2024 Personlig da jeg mistet noen veldig nærme plutselig så synes jeg det var vanskelig å bli "overkjørt" når jeg spesifikt sa ifra om at jeg ikke ønsket å få blomster osv. Så stod jeg der likevel med 10-12 buketter og hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å sette pris på dem. Jeg tenkte på døden hver gang jeg så dem, samme hvor vakre de var.. Et kort hadde vært fint og rikelig nok. Anonymkode: 5d501...934 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #27 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 12.42): Tviler på at noen som er i den situasjonen som TS beskriver, henger på KG akkurat nå.. Anonymkode: b2752...36f Ekspander Det skal du ikke si, fordi dette har vært god avkobling og tankeflukt i vanskelige tider for flere. Uansett, de kan komme inn her for all fremtid, eller bruke Google og plutselig havne i tråder som denne. Anonymkode: b3f53...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #28 Del Skrevet 28. oktober 2024 Når man ønsker å sørge i fred, ønsker man ikke spørsmål om hjelp, mat, blomster eller kort. Man ønsker å sørge, i fred. Det er en høflig måte å si: Ikke kontakt oss. Venner vi kjenner som mistet et barn, ble nedringt av folk som bare ville de vel. De hadde ikke kapasitet til å åpne døra i gang og vurderte å reise bort. Blomsterhavet ble en ekstra utfordring. Respekter deres ønske om å være i fred. Ditt ønske om å hjelpe, må du legge bort. Det vil komme en tid, der du kan vise omsorg. Ikke nå. Anonymkode: 91a7e...3a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #29 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 13.39): Det skal du ikke si, fordi dette har vært god avkobling og tankeflukt i vanskelige tider for flere. Uansett, de kan komme inn her for all fremtid, eller bruke Google og plutselig havne i tråder som denne. Anonymkode: b3f53...d1a Ekspander Vær så snill og slutt med dette oppkonstruerte tøyset. Man kan faktisk ikke ta høyde for en hver eventualitet som kan forekomme på jorda for all fremtid. Jeg synes det er mange ganger verre med denne moraliseringen og stadige forsøk på å få folk til å føle seg som en tankeløse, uempatiske idioter når de forsøker å navigere seg rundt i slike minefelt du legger opp til. I blant mistenker jeg disse som stadig hever en pekefinger mest av alt er motivert av å føle seg som et mer høyverdig menneske i sin uendelige, snusfornuftige moral. Anonymkode: fb74d...ca8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #30 Del Skrevet 28. oktober 2024 Takk for alle tilbakemeldinger, har lest alle og setter pris på at dere har tatt dere tid til å svare. Mener for all del ikke å tråkke på noen tær/krenke ved å dele et kort uttrykk av dødsannonsen, men kan skjønne hva som menes og har derfor sendt inn forespørsel om å fjerne innlegget via kontaktskjema. Anonymkode: 9992d...3fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #31 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 13.50): Takk for alle tilbakemeldinger, har lest alle og setter pris på at dere har tatt dere tid til å svare. Mener for all del ikke å tråkke på noen tær/krenke ved å dele et kort uttrykk av dødsannonsen, men kan skjønne hva som menes og har derfor sendt inn forespørsel om å fjerne innlegget via kontaktskjema. Anonymkode: 9992d...3fa Ekspander Slapp av. Du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: fb74d...ca8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 29. oktober 2024 #32 Del Skrevet 29. oktober 2024 Det beste du kan gjøre akkurat å er å legge inn en påminnelse i dine egen kalender tre og seks måneder frem i tid om at du skal ta kontakt med de det gjelder og høre hvordan det går. Er det snakk om noen du er veldig nære som har mistet noen for tidlig i livet, så ville jeg lagt inn fødsels- og dødsdatoen til vedkommende i kalenderen også sånn at du kan gi lyd fra deg på de dagene. Igjen, dette forutsetter en viss nærhet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå