Gå til innhold

Hvor mange egenmeldinger har dere tatt i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva en egenmelding? Det er egenmeldingsdager som telles. Og ved IA er det mange. Har vel 7-8 dager brukt,fordelt på to uker. 

Har ikke tatt alle egenmeldingsdager jeg har hatt lyst på. 

Anonymkode: 7fcf5...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 dager (IA) og sykmelding dag 9-12. Så har vært syk én gang i år. Hadde kikhoste. Jobber i bhg, så ikke mulig med hjemmekontor. I fjor var jeg borte 3 dager ifm en operasjon. Året før var jeg syk annenhver måned omtrent. Har aldri lenger dårlig samvittighet for å være hjemme med syke barn eller er syk selv. Det bør du også slutte med, med mindre du er en som er hjemme når du bare er litt pjusk. Vi har en del unge som er hjemme fordi: "følte meg rar da jeg stod opp", "jeg kjenner at kroppen og hodet ikke er på lag i dag", "jeg har sovet dårlig i natt", " jeg har bare sovet 5 timer i natt", "jeg bare vet at jeg kommer til å få hodepine i dag" osv 

Anonymkode: 65e9d...595

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle slike saker er alltid fulle av "null-folket", de som er stolte over at de går på jobb med 40 i feber, eller til og med stolte av at de aldri er syke. Gir ikke så mye mening å lese om hvor sjelden andre er borte, hvis en selv blir syk. Man må bare kjenne på hva man klarer, og ta i betraktning smittefare for andre osv. 

Anonymkode: 5e11d...684

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0, som i fjor og året før der og enda lenger tilbake.

Håper på 0 videre framover, derav influensavaksine neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tatt 1. Var borte i 2 dager. Jobber i kundeservice, kan ikke gå rundt og snyte meg på kundene. 

Anonymkode: 04317...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig hvor mange egenmeldinger jeg bruker fra år til år. Noen år bruker jeg ingen, andre kanskje en uke til sammen. 

I år har jeg i tillegg brukt opp omsorgsdagene for barn, til vanlig bruker jeg cirka 5-7, på tross av at jeg har små (som brått ikke er så små likevel). 

Har hatt et par runder med sykemeldinger da, i mine snart 20 år i arbeidet. Det handlet om graviditet og om psykisk helse. Jeg jobber i et yrke hvor man (som i mange yrker) må være ekstremt skjerpet, hvis ikke kan det ødelegge liv, så da har sykemelding vært riktigst. 

Anonymkode: 51575...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen, men jeg jobber redusert. 

Anonymkode: f92c4...a47

For å svare på hva som er normalt: Det varierer litt tror jeg. Men de fleste har vel i hvert fall én egenmeldingsdag i en 100 % stilling vil jeg tro. 

Anonymkode: f92c4...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i år har jeg brukt 7 egenmeldingsdager. Jobber i barnehage og det går veldig mye smitte gjennom året. I en såpass aktiv jobb fungerer det ikke å være syk og gå for halv maskin i lengden. Selv om jeg alltid prøver meg på jobb om jeg ikke har oppkast/diaré eller feber for jeg har høy terskel for å være hjemme fra jobb og dårlig samvittighet fordi jeg vet hvor slitsomt det er på jobben om vi mangler folk og man ikke får tak i vikarer.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

8 dager (IA) og sykmelding dag 9-12. Så har vært syk én gang i år. Hadde kikhoste. Jobber i bhg, så ikke mulig med hjemmekontor. I fjor var jeg borte 3 dager ifm en operasjon. Året før var jeg syk annenhver måned omtrent. Har aldri lenger dårlig samvittighet for å være hjemme med syke barn eller er syk selv. Det bør du også slutte med, med mindre du er en som er hjemme når du bare er litt pjusk. Vi har en del unge som er hjemme fordi: "følte meg rar da jeg stod opp", "jeg kjenner at kroppen og hodet ikke er på lag i dag", "jeg har sovet dårlig i natt", " jeg har bare sovet 5 timer i natt", "jeg bare vet at jeg kommer til å få hodepine i dag" osv 

Anonymkode: 65e9d...595

Tror dagens unge kommer til å slite i arbeidslivet, det er som du sier: mange har veldig lav terskel for å være hjemme. Selv har jeg vokst opp med at med mindre man har oppkast/diaré eller feber prøver man seg på jobb/skole og så får man heller gå hjem om det ikke går. 

Anonymkode: d6399...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg brukt to egenmeldingsdager, og til sammen siden 2019 har jeg bare brukt seks. Men i 2018 brukte jeg opp alle jeg hadde lov til å ta (IA bedrift) fordi jeg ble smittet av alt som gikk. Influensa, norovirus, rs-virus, you name it. Så hva som er normalt for et menneske vil variere gjennom livet 

Anonymkode: 7d1b5...1e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg har hatt to egenmeldinger på hhv 2 og 3 dager, samt hatt en uke sykmelding hittil. Jobber som lærer. 

Anonymkode: b0578...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En egenmelding (2 dager).  Er heldig og er lite syk, det er tre år siden forrige egenmelding.

Anonymkode: e7f04...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå 3–6 dager

Normalt etter en årelang arbeidskarrriere 0-1 dager i året.

Nå. Er borte ene og alene av arbeidspress og stress. Kjenner det er dårlig dag, når jeg tar lett på tårene. Vi har blitt pålagt mer kontordager og da velger jeg å være hjemme uten å jobbe. Fleksibilitet går begge veier!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...