Gå til innhold

Reise med hund på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har reist med hund på fly hos Avinor ? Hvordan er dette? Hvor bestiller man da? Skal reise innenlands med valp i kabin. Er det noen som har henta valp og flydd med Avinor her? 

Jeg har aldri flydd før så er litt redd.

Anonymkode: 4e3de...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts. Wideroe heter flyselskapet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts. Wideroe heter flyselskapet.

eller norwegian, sas osv.. :P? 

Anonymkode: 666b2...631

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

eller norwegian, sas osv.. :P? 

Anonymkode: 666b2...631

Nå var det TS som skrev at hen flyr med Widerø, så da må man nesten tro det stemmer. 

':P' 

Anonymkode: 9d61f...fcf

Skrevet

Men hva er erfaringene fra dere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå var det TS som skrev at hen flyr med Widerø, så da må man nesten tro det stemmer. 

':P' 

Anonymkode: 9d61f...fcf

Widerøe.

Anonymkode: 71f4b...cc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hva er erfaringene fra dere?

Jeg har flydd flere ganger med hund i lasterommet med Widerøe og Norwegian og har konkludert med at det er uproblematisk om man har en stødig hund. Man sjekker inn manuelt. Hunden skal leveres en time før avreise, verken mer eller mindre. Buret MÅ møte kravene viss ikke risikerer man å bli nektet å fly. Enkelte raser med flat nese bør ikke fly, og jeg vet Norwegian ialf nekter flatnesede raser på sine flyvninger. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Sicktrip
Skrevet

Har flydd flere ganger med min hund til Spania. Hun er en toypuddel og ligger i en medium sherpabag under setet foran. Hun gir ikke lyd fra seg. Går på do etter at bagasjen er levert og sjekket inn, og før sikkerhetskontrollen. Må ta ut hunden, og buret må gå gjennom der håndbagasjen går. Har alltid gått veldig fint. 

Lykke til. 

Skrevet

Ts , du skal fly m valp i kabinen, det går bare fint. Husk å ha valpen med ut og la den tisse så sent som mulig før du går i flyet. Ha et reisebur i stoff, med et håndkle i bunn. Og vær rolig selv, er du urolig, smitter det over på valpen. 

Du bestiller plass til valpen der du bestiller billetter til deg selv. Eller gå på linken som er lagt ut her.

Skrevet
Anonymbruker*** skrev (På 29.10.2024 den 5.55):

Jeg har flydd flere ganger med hund i lasterommet med Widerøe og Norwegian og har konkludert med at det er uproblematisk om man har en stødig hund. Man sjekker inn manuelt. Hunden skal leveres en time før avreise, verken mer eller mindre. Buret MÅ møte kravene viss ikke risikerer man å bli nektet å fly. Enkelte raser med flat nese bør ikke fly, og jeg vet Norwegian ialf nekter flatnesede raser på sine flyvninger. 

De måtte vel gå tilbake på det totalforbudet de prøvde seg på. Nå må man signere et skjema hvor man anerkjenner risikoen det medfører. Link til Norwegian her.

-

Jeg har fløyet med valp tidligere. Ventet så lenge som mulig med å gå gjennom sikkerhetskontrollen sånn at han fikk gjort fra seg ordentlig. Det kom en del lyd fra ham under turen - det er ikke så rart, han skjønte jo ikke hva som skjedde - men kabinpersonalet var veldig ålreite. Nå er han en voksen herremann som ikke bryr seg noe videre, han er bare glad når vi er fremme.

Anonymkode: d09db...d62

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De måtte vel gå tilbake på det totalforbudet de prøvde seg på. Nå må man signere et skjema hvor man anerkjenner risikoen det medfører. Link til Norwegian her.

-

Jeg har fløyet med valp tidligere. Ventet så lenge som mulig med å gå gjennom sikkerhetskontrollen sånn at han fikk gjort fra seg ordentlig. Det kom en del lyd fra ham under turen - det er ikke så rart, han skjønte jo ikke hva som skjedde - men kabinpersonalet var veldig ålreite. Nå er han en voksen herremann som ikke bryr seg noe videre, han er bare glad når vi er fremme.

Anonymkode: d09db...d62

Åja, hadde ikke fått med meg endringen. Enig i at de ansatte er veldig greie når man kommer med hund. 

En ting som er kjekt å vite: de krever stort sett at man stripser igjen døren på buret, og strips må man ha med selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...