Gå til innhold

Tena lady til mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig upraktisk problem med at jeg blør veldig mye ved mensen. På dagen skifter jeg ofte og passer på at det ikke blør gjenom, men på natten blør jeg gjenom alt som er av natt bind. Frem til nå har jeg brukt hånklær i sengen, men det er jo ikke opptimalt. Så vurderer å prøve tena lady eller lignende, men jeg kvier meg for å gå på apoteket og kjøpe slikt (føler ikke det er vanlig å kjøpe i begynelsem av 20 åra). Er det noen med lignende problem som kan anbefale noe? Jeg vet ikke helt hva jeg skal prøve først. 

Anonymkode: a240c...0de

Skrevet

Ville heller skaffet meg resept på cyklokapron. Blør du slik du beskriver ender du med alvorlig jernmangel til slutt om du ikke allerede har det.

Anonymkode: 1d4f2...4f3

Skrevet

Først en legetime, hvis du ikke har vært der ennå.

Kan menskopp være et alternativ for deg?

Når jeg skal kjøpe noe "flaut" eller veldig personlig på apoteket pleier jeg å bestille og betale det på nett og hente i butikken. Da ligger det ferdig i en pose og jeg kan bare hente posen og gå. Eventuelt velg hjemlevering.

Anonymkode: aa6e2...41f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har et veldig upraktisk problem med at jeg blør veldig mye ved mensen. På dagen skifter jeg ofte og passer på at det ikke blør gjenom, men på natten blør jeg gjenom alt som er av natt bind. Frem til nå har jeg brukt hånklær i sengen, men det er jo ikke opptimalt. Så vurderer å prøve tena lady eller lignende, men jeg kvier meg for å gå på apoteket og kjøpe slikt (føler ikke det er vanlig å kjøpe i begynelsem av 20 åra). Er det noen med lignende problem som kan anbefale noe? Jeg vet ikke helt hva jeg skal prøve først. 

Jeg har brukt det av og til😊 slike buksebleier🫣 kan bestilles fra nettapotek, veldig greit😅

Har du vært hos lege å sjekket at alt er ok?

Anonymkode: 70678...2a7

Skrevet

Cyklokapron på resept fra lege, så slipper du så voldsomme blødninger. Ikke-hormonelt. 
Jeg bruker det på de to-tre verste blødningsdagene. Også bruker jeg menskopp og menstruse om natten. Og ligger på sengebeskyttere (slike tjukke i bomull fra jysk el). 

Anonymkode: e08aa...56b

Skrevet

Evt kan du bruke kladder under i stedet for håndklær.

Anonymkode: 1b978...50c

Skrevet

Men jeg skal også nevne at de på apoteket ikke kan vite hvem du kjøper til, det kan være til bestemoren din, eller en du er BPA for. Jeg har hentet ut mye rart på apoteket på jobb altså, ingen bryr seg. 
Du kan også bestille fra nett og enten få det sendt hjem eller hente posen ferdig pakket på apoteket. 

Anonymkode: e08aa...56b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tena produktene er beregnet på urin, og avføring. Urin er tynnere enn blod i sin konsistens. Det som skjer er at blodet blir ikke sugd like godt opp i Tena produkter som. Vanlige menstruasjonsblod og resultatet blir lekkasje og søl. 

Fungerer ikke nattbind eller etter fødsel bind heller? 

Anonymkode: 0e2d1...766

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...