Gå til innhold

Svart arbeid

Fremhevede innlegg

Gjest Mamma Mø
Skrevet

Hvis du er fagarbeider og gjør det selv i ditt eget hus, er det per definisjon ikke svart arbeid. Man betaler jo ikke for det man selv gjør. Og man saksøker ikke seg selv, heller (så dermed faller problemstillingen bort). Samme med "vennetjeneste".

Om forsikringsselskapet dekker feil du selv har gjort, vil jeg anse som tvilsomt. Men har ikke jobbet i forsikring selv, så skal ikke si det 100% sikkert. Likevel, etter analogier fra jussen tror jeg ikke du kan regne med å få det dekket om flisene du har lagt selv, lekker...

Så dette med rettsvesen og forsikringsselskap er kun for de som betaler utenforstående for å jobbe i deres hus, og heller foretrekker å få det litt billigere fremfor å betale de avgiftene alle andre betaler. Og i tillegg synes det er verdt å ta risken på at vedkommende gjør en forsvarlig jobb. Det gjør de jo som oftest, men har sett mange konflikter i min jobb....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Velger du svart arbeidskraft, er du så å si rettsløs om arbeidet er dårlig utført....

Jeg er jo i utgangspunktet enig i dette, og er i utgangspunktet skeptisk til svart arbeid.

Men som i vårt tilfelle da - det er fagfolk som har gjort alt arbeidet, og siden vi kjenner dem (han ene er min onkel og han andre "kjenner" vi fordi han har gjort mye "hvitt" arbeid i familien min) har vi altså fått dem til å gjøre det svart. De har skrevet papirer på at alt er ordentlig gjort.

Om vi skulle få en fuktskade på badet, vil ikke disse papirene være tilstrekkelig da? Vil forsikringsselskapet kreve å få se kvitteringene for betalingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...