Gå til innhold

Lage vinterbilde i barnehagen


Pimbila

Anbefalte innlegg

Vi skal lage vinterbilde i slutten av denne uka. Jeg har planlagt noe, men vil gjerne høre om dere har noen forslag til hvordan vi kan lage det.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Frua_*

- Klipp ut snøkrystaller

- Tegn/mal en vintersang

- Tegn ting man kan gjøre inne/ting man kan gjøre ute

- Eller lag en vinterbakgrunn og hvert barn lager et motiv hver som monteres oppå. Tema trekker de av en lappebunke du har laget....

- Eller hvert barn tegner det de liker å gjøre om vinteren

- Eller prøv å lage den tredimensjonal !?! Ta og føle på eller noe....vetikke om det går an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma mø

Har dessverre ingen gode forslag- men ville bare si at det hørtes ut som en koselig aktivitet! håper barna mine får lage vinterbilde i barnehagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav ungene hver sine ark + blå og hvit maling. Dette fikk de styre som de ville med. Når de var ferdige strødde vi sølv og hvitt glitter og/eller salt oppå bildet. Dette skapte en veldig fin effekt på malingen. Bildene rammet vi inn med hvite passe partouter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav ungene hver sine ark + blå og hvit maling. Dette fikk de styre som de ville med. Når de var ferdige strødde vi sølv og hvitt glitter og/eller salt oppå bildet. Dette skapte en veldig fin effekt på malingen. Bildene rammet vi inn med hvite passe partouter.

Dette har sønnen min laget i barnehagen. Ble veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma mø

jo, forresten!

Hva med å male på transparent, sånn at det kan henges opp på vinduet? Det er også veldig stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gav ungene hver sine ark + blå og hvit maling. Dette fikk de styre som de ville med. Når de var ferdige strødde vi sølv og hvitt glitter og/eller salt oppå bildet. Dette skapte en veldig fin effekt på malingen. Bildene rammet vi inn med hvite passe partouter.

bare et spm.. må du ikke ha på noe lim eller lignende for å få glitter til å sitte? Lot dere i såfall malingen tørke, hadde på lim og så glitter..?

Er ikke så kreativ av meg, trenger noen ideer.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et spm.. må du ikke ha på noe lim eller lignende for å få glitter til å sitte? Lot dere i såfall malingen tørke, hadde på lim og så glitter..?

Er ikke så kreativ av meg, trenger noen ideer.. :sjenert:

Nei, vi strødde på glitter mens malingen ennå var våt. Endel vil naturligvis falle av etterhvert, men det aller meste blir sittende også etter at malingen hadde tørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn "klissete" maling som blir brukt og den sitter glitteret på, enn hvis man skulle brukt maling fra malerskrin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Husker ikke navnet på malingen vi brukte, men det er sånn "klissete" maling på store flasker.

Ellers er det morsomt å strø salt på bilder malt med vannfarger. Saltet trekker til seg fuktigheten slik at det gir illusjon av snøvær på bildet når man børster av saltet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...