Pimbila Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Vi skal lage vinterbilde i slutten av denne uka. Jeg har planlagt noe, men vil gjerne hĂžre om dere har noen forslag til hvordan vi kan lage det. Takk
Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 - Klipp ut snÞkrystaller - Tegn/mal en vintersang - Tegn ting man kan gjÞre inne/ting man kan gjÞre ute - Eller lag en vinterbakgrunn og hvert barn lager et motiv hver som monteres oppÄ. Tema trekker de av en lappebunke du har laget.... - Eller hvert barn tegner det de liker Ä gjÞre om vinteren - Eller prÞv Ä lage den tredimensjonal !?! Ta og fÞle pÄ eller noe....vetikke om det gÄr an...
Gjest mamma mÞ Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Har dessverre ingen gode forslag- men ville bare si at det hÞrtes ut som en koselig aktivitet! hÄper barna mine fÄr lage vinterbilde i barnehagen ogsÄ
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Vi gav ungene hver sine ark + blÄ og hvit maling. Dette fikk de styre som de ville med. NÄr de var ferdige strÞdde vi sÞlv og hvitt glitter og/eller salt oppÄ bildet. Dette skapte en veldig fin effekt pÄ malingen. Bildene rammet vi inn med hvite passe partouter.
Pimbila Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2006 Vi gav ungene hver sine ark + blĂ„ og hvit maling. Dette fikk de styre som de ville med. NĂ„r de var ferdige strĂždde vi sĂžlv og hvitt glitter og/eller salt oppĂ„ bildet. Dette skapte en veldig fin effekt pĂ„ malingen. Bildene rammet vi inn med hvite passe partouter. â Dette har sĂžnnen min laget i barnehagen. Ble veldig fint
Gjest mamma mÞ Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 jo, forresten! Hva med Ä male pÄ transparent, sÄnn at det kan henges opp pÄ vinduet? Det er ogsÄ veldig stilig!
Leanne Skrevet 26. februar 2006 #7 Skrevet 26. februar 2006 Vi gav ungene hver sine ark + blĂ„ og hvit maling. Dette fikk de styre som de ville med. NĂ„r de var ferdige strĂždde vi sĂžlv og hvitt glitter og/eller salt oppĂ„ bildet. Dette skapte en veldig fin effekt pĂ„ malingen. Bildene rammet vi inn med hvite passe partouter. â bare et spm.. mĂ„ du ikke ha pĂ„ noe lim eller lignende for Ă„ fĂ„ glitter til Ă„ sitte? Lot dere i sĂ„fall malingen tĂžrke, hadde pĂ„ lim og sĂ„ glitter..? Er ikke sĂ„ kreativ av meg, trenger noen ideer..
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 bare et spm.. mĂ„ du ikke ha pĂ„ noe lim eller lignende for Ă„ fĂ„ glitter til Ă„ sitte? Lot dere i sĂ„fall malingen tĂžrke, hadde pĂ„ lim og sĂ„ glitter..? Er ikke sĂ„ kreativ av meg, trenger noen ideer.. â Nei, vi strĂždde pĂ„ glitter mens malingen ennĂ„ var vĂ„t. Endel vil naturligvis falle av etterhvert, men det aller meste blir sittende ogsĂ„ etter at malingen hadde tĂžrket.
Pimbila Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2006 Det er vel sÄnn "klissete" maling som blir brukt og den sitter glitteret pÄ, enn hvis man skulle brukt maling fra malerskrin.
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #10 Skrevet 26. februar 2006 Det stemmer. Husker ikke navnet pÄ malingen vi brukte, men det er sÄnn "klissete" maling pÄ store flasker. Ellers er det morsomt Ä strÞ salt pÄ bilder malt med vannfarger. Saltet trekker til seg fuktigheten slik at det gir illusjon av snÞvÊr pÄ bildet nÄr man bÞrster av saltet igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ