Gå til innhold

Tips til god klotang? - hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, har dere noen forslag til gode kloklippere til hund? Sett det er noen som har dårlige erfaringer med noen som enten bare tar tak i klørne og bare legger på masse press, og andre som bare fliser opp klørne. Skal også vurdere en fil :)

Tips til en bra en? 

Anonymkode: 3b2ff...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært fornøyd med den røde, lurer på om den er fra Millers. 

Anonymkode: 5fb70...44d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millers Forge klotang rød er desidert den beste, den sklir igjennom neglene uten å klemme eller knuse de. Klipper en gang i uken på min hund, og trenger å bytte etter ca.2år.

Filer alltid over kanter uansett, da han jeg har nå lett fliser opp klørne sine om jeg ikke gjør det. 

https://www.musti.no/miller-klotang-roda-handtag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre to, det er den beste klosaksa.

Men, jeg kjøpte tidligere i år en klosliper, bare fordi jeg hadde lyst å prøve. Jeg er frelst🤣 Sliper raskt over klørne en gang i uka, og de er perfekt😁 synes alltid det har vært vanskelig å få klippet kort nok, men med sliperen blir de perfekt😅

Anonymkode: 319ba...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millers er og blir den beste tanga på markedet synes jeg. Man kan kvesse de med å «klippe» sølvfolie. Tanga mi er eldre enn bikkja mi og han er 15.

Ellers liker jeg også godt å bruke pussemaskin/minidremel eller klorebrett.

Anonymkode: c6f4a...9c8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! En i familien anbefalte også den dere nevner, skal testes!❤️

Anonymkode: 3b2ff...ccc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns håndtaket på de røde Millers klosaksene er vonde å holde i, så jeg foretrekker noe tjukkere. Har dessuten to gamle og begge har dype hakk i seg som gjør klippingen så og si umulig 🙁 Ikke en dårlig klosaks da, jeg kjenner mange som bruker dem og er kjempefornøyde.

Tidligere i år kjøpte jeg en fra Biltema for å teste ut den type form/grep, og er overraskende fornøyd med skarpheten! Klarer å klippe tynne "skiver", og får også rundet av kantene. Grepet er også mer komfortabelt for meg.

Rundfil til motorsag funker fint til å slipe klosaks for meg, må bare være obs på vinkelen. Testet ut på en gammel klosaks av ukjent merke som klippet dårlig. Etter litt forsiktig filing kunne den brukes igjen, om ikke den var så ubehagelig og klumsete å bruke for mine små hender da😋

Anonymkode: ef46c...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...