Gå til innhold

Har du tatt influensavaksinen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok på jobb, ingen bivirkning, ikke syk etterpå, og  ikke vondt i armen. Voksen dame. 😁

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, har ikke tatt influensavaksine.

Jeg kan huske at vi har hatt influensa kun TO ganger de siste 22 årene. Det er altså liten risiko og egentlig unødvendig å ta vaksine da. Jeg har aldri tatt vaksine på eget initiativ som jeg kan huske, men mulig jeg tok det en gang eller to hos bedriftshelsetjenesten da jeg var i jobb. Vi ble oppfordret til det. Og ja, det var så enkelt, fordi det var bare å ta heisen ned noen etasjer, bedriftslegen holdt til i samme bygg som oss. Kjapt og enkelt. 

Endret av Million
Skrevet
Tartufo skrev (1 time siden):

Hvorfor har du tatt mange koronavaksiner? Jeg er også ung, og blir sjeldent syk av korona og influensa, så tar ingen av vaksinene, men blir betydelig mer syk av influensa enn korona. Jeg har hatt korona kun en gang, og symptomene var knapt merkbare. De vaksinerte jeg kjenner blir ofte sengeliggende av korona på tross av vaksinen, i tillegg sliter noen med bivirkninger…

Vaksinen har jo dårlig effekt på deg om du får korona hvert år…

Tolket det ikke som vedkommende tar covidvaksine, men har fått covid årlig.

Anonymkode: 1c230...5e9

Skrevet

Tatt for flere uker siden, og ikke øm i armen eller noe. 

Skrevet

Ja, tar den hvert år. Er uten tvil mindre syk nå enn før, for 10+ år siden var jeg forkjølet støtt. Men skal jo ikke påstå at det skyldes vaksinen, kan sikkert være flere grunner.

Skrevet

Tok den for snart to uker siden. Ikke noe øm på stikkstedet, men fikk litt hodepine. Tar influensavaksinen hvert år, siden jeg er i risikogruppe.
i fjor tok jeg lungebetennelsesvaksinen samtidig som jeg tok influensavaksinen, siden det var fem år siden sist. En i hver arm. Jeg fikk jeg grusomt vondt i armen av lungebetennelsevaksinen i omtrent to døgn. Merket ingenting av influensavaksinen da. 

Anonymkode: 6bac8...a15

Skrevet

Har ikke somlet meg til å gjøre det enda, men skal ta den. Både av hensyn til meg selv (astma og lungene sliter alltid ved infeksjoner) og av hensyn til mine gamle foreldre, særlig min syke far.

Anonymkode: 79219...cff

Skrevet

Ja, fordi jeg jobber med nyfødte. Ikke så redd for at jeg blir dårlig av influensa, men pasientene. Jeg har vært betraktelig mer trøtt etter jeg tok vaksinen, men usikker på om det har betydning.

Anonymkode: 61a27...615

Skrevet

«Blåmerke-følelse» og rød rundt stikkstedet et par dager☺️

Anonymkode: a452b...553

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nettopp hatt influensa (er ikke helt frisk enda), så ja jeg skal ta vaksine. Jeg er også i risikogruppa. 

Skrevet

Nope, aldri tatt, har ingen planer om å begynne. Får tilbud hvert år på jobb. 

Anonymkode: d9434...15a

Skrevet
Mardina skrev (7 minutter siden):

Jeg har nettopp hatt influensa (er ikke helt frisk enda), så ja jeg skal ta vaksine. Jeg er også i risikogruppa. 

Trenger du ta den når du akkurat har hstt influensa?

Anonymkode: e2f33...1b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trenger du ta den når du akkurat har hstt influensa?

Anonymkode: e2f33...1b0

Jeg vet ikke. Må høre med fastlegen min

Skrevet

Ja, jeg tar den hvert år. Ingen bivirkninger, heller ikke ømhet i armen. Har også tatt alle covid-vaksinene og aldri reagert på noen av dem.

Anonymkode: b0f22...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...