Gå til innhold

Er det vits med dobbel prevensjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt flott om vi bruker kondom altså, men da har jeg lyst å slutte på p-ringen. Jeg anser ikke nødvendighet for begge deler. 

Anonymkode: be66b...ebd

Du kontrollerer din prevensjon. Han har null kontroll om du bruker din prevensjon riktig eller om den funker. Kondom er hans eneste måte å ha kontrollen og være sikker. Med kondom trenger han ikke stole på, satse på, håpe på at din prevensjon virker. Har ingen problemer å skjønne at han ønsker å bruke kondom.

Du kan til en viss grad kontrollere kondombruken, så du har en god del kontroll over alle metodene. Kvinner har sånn sett en god posisjon. Den posisjonen kan jo du fint benytte deg av ... det er egentlig veldig liten grunn for deg å bruke prevensjon når han likevel insisterer på kondom. Du kan droppe p-ring og gå kondom-only du også.
Det er kun om du selv ønsker den ekstra kontrollen over prevensjonsbruken at du trenger å tenke egne metoder selv.

Helt ryddig å ta ansvar og eierskap til en prevensjonsbruk.

PS: tips han om sterilisering om han er helt sikker på å ikke ha lyst på barn. Anbefales på det sterkeste. Det er billig, raskt, nærmest smertefritt og uten bivirkninger. Det er fucking awesom (pun indended) å kunne pule på uten å bekymre seg for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Even Tuell skrev (10 minutter siden):

Du kontrollerer din prevensjon. Han har null kontroll om du bruker din prevensjon riktig eller om den funker. Kondom er hans eneste måte å ha kontrollen og være sikker. Med kondom trenger han ikke stole på, satse på, håpe på at din prevensjon virker. Har ingen problemer å skjønne at han ønsker å bruke kondom.

Du kan til en viss grad kontrollere kondombruken, så du har en god del kontroll over alle metodene. Kvinner har sånn sett en god posisjon. Den posisjonen kan jo du fint benytte deg av ... det er egentlig veldig liten grunn for deg å bruke prevensjon når han likevel insisterer på kondom. Du kan droppe p-ring og gå kondom-only du også.
Det er kun om du selv ønsker den ekstra kontrollen over prevensjonsbruken at du trenger å tenke egne metoder selv.

Helt ryddig å ta ansvar og eierskap til en prevensjonsbruk.

PS: tips han om sterilisering om han er helt sikker på å ikke ha lyst på barn. Anbefales på det sterkeste. Det er billig, raskt, nærmest smertefritt og uten bivirkninger. Det er fucking awesom (pun indended) å kunne pule på uten å bekymre seg for barn.

Bortsett fra at han er for ung til å ta en slik avgjørelse. Kan være at han endrer mening senere i livet? Kondom endrer ikke hans mening her.

Anonymkode: cd1c4...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bortsett fra at han er for ung til å ta en slik avgjørelse. Kan være at han endrer mening senere i livet? Kondom endrer ikke hans mening her.

Anonymkode: cd1c4...fb0

TS skriver ikke alderen på denne personen.
MEN, hun skriver i et innlegg at han har ment dette siden 20-årene ... ergo må han være en del eldre enn det nå. Det er altså en voksen mann vi snakker om.

UANSETT, han er voksen og myndig, og har all rett til å bestemme over egen kropp. Hvis han er bestemt på at han ikke ønsker egne barn bør vi ta hans ord på det. Kan han verve seg til hæren, gå til krig og potensielt dø, er han gammel nok til å bestemme om han ønsker barn eller ikke.

Jeg synes det er litt respektløs å anta at folk vil endre mening om barn senere i livert... akkurat som det å få barn er et slags must. Det er kanskje i hovedsak kvinner som får den servert i fleisen, men det er tydeligvis noen menn også. Det er slettes ikke alle som ønsker barn og mange av dem vet dette helt fra starten av. Syns det er bedre å respektere det (det er enda bedre å ikke blande seg oppi det i det hele tatt sevfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper ts har passert 30 og han vil være helt sikkert på at han ikke blir far, smart mann mao. For du hadde sikkert ikke tatt abort om p-ringen feilet?

Menn kan ikke vinne, vi gjør feil uansett!

Anonymkode: 8916f...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 12.36):

Stemmer, han ønsker ikke å bli far. Det er han helt klar på, og har vært siden 20 årene iflg han selv. Hvorfor ikke sterilisere seg da? 

Selv om jeg ikke hadde direkte plager med p-ringen så gjør den jo at man blir tørrere, miste litt sexlyst osv. Jeg synes det er ok at jeg må bruke det likevel i et forhold, men det føles så bortkasta når han likevel skal bruke kondom. Da kunne jeg jo ha sluppet disse små bivirkninger. 

Anonymkode: be66b...ebd

Kan jo hende han vil med den rette.

Anonymkode: dabc6...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...