AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Skrevet 27. oktober 2024 Hei. Dere som har depresjon, hvordan føles det? Kan man føle seg bare helt fjern, depersonalisert, uten kognitiv funksjon,uro, trykk i hodet føle seg innpakka og innesperra og bedøva sanser? merke at man ikke makter bry seg? Anonymkode: 507d6...b88
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Skrevet 27. oktober 2024 Har du vært hos legen og bedt om utrednigng for depresjon? Tror det vil hjelpe deg mer enn å drive og spørre på forum. Anonymkode: 6a7a4...d95 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du vært hos legen og bedt om utrednigng for depresjon? Tror det vil hjelpe deg mer enn å drive og spørre på forum. Anonymkode: 6a7a4...d95 Hei. Ønsker å høre hvordan andre opplever det. Og om noen kjenner seg igjen i symptomene mine. Ikke avspor tråden vær så snill. Anonymkode: 507d6...b88 2
Etk Skrevet 27. oktober 2024 #4 Skrevet 27. oktober 2024 Hos meg utarter det seg som dyp uro og at jeg trekker meg bort fra mennesker. Småkvalm og knute i magen.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Ønsker å høre hvordan andre opplever det. Og om noen kjenner seg igjen i symptomene mine. Ikke avspor tråden vær så snill. Anonymkode: 507d6...b88 Men hvor mange tråder skal du starte egentlig,, om hvorvidt andre kjenner seg igjen i symptomene dine? Og får du svar så følger du bare opp med flere spørsmål helt til du starter ny tråd. Dette hjelper deg ikke. Du spammer ned forum, tar ikke til deg det andre skriver til deg og spinner og spinner på det samme. Hvorfor går du heller ikke til legen for å faktisk få hjelp? Anonymkode: 6a7a4...d95 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #6 Skrevet 27. oktober 2024 Etk skrev (12 minutter siden): Hos meg utarter det seg som dyp uro og at jeg trekker meg bort fra mennesker. Småkvalm og knute i magen. Takk for deling. Kjenner meg igjen i veldig uro også🧡 Anonymkode: 507d6...b88
Purple_Pixiedust Skrevet 27. oktober 2024 #7 Skrevet 27. oktober 2024 Du kommer ingen vei med å spørre igjen og igjen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #8 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kan man føle seg bare helt fjern, depersonalisert, uten kognitiv funksjon,uro, trykk i hodet føle seg innpakka og innesperra og bedøva sanser? merke at man ikke makter bry seg? ja Anonymkode: 6c939...787
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #9 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): ja Anonymkode: 6c939...787 Takk for svar. Har du opplevd det slik? Det er som jeg er inni en halvbevisst transe og føler meg ikke tilstede eller får tak i meg selv. Veldig skremmende og desperat. Anonymkode: 507d6...b88
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #10 Skrevet 28. oktober 2024 Er det ingen som har denne følelsen av å være pakka inn i vatt, ikke klare å tenke, føle eller være tilstede? At man er inni en slags uvirkelig boble. Og uten hukommelse. Anonymkode: 507d6...b88
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #11 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det ingen som har denne følelsen av å være pakka inn i vatt, ikke klare å tenke, føle eller være tilstede? At man er inni en slags uvirkelig boble. Og uten hukommelse. Anonymkode: 507d6...b88 Slutt å gjenta disse spørsmålene hele tiden, du spammer ned forumet. Gå til legen og få hjelp. Anonymkode: 6a7a4...d95 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #12 Skrevet 28. oktober 2024 Bestill deg time til legen ❤️ Om det er depresjon, er det viktig at du prater med noen om det. Men vær forsiktig om de tilbyr deg medisiner med en gang, for noen leger gjør det og jeg tror det er lurere å avklare det mer nøye om det er snakk om depresjon eller annet og ta lott tak i det uten medisinering først. Anonymkode: a4c36...db5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #13 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bestill deg time til legen ❤️ Om det er depresjon, er det viktig at du prater med noen om det. Men vær forsiktig om de tilbyr deg medisiner med en gang, for noen leger gjør det og jeg tror det er lurere å avklare det mer nøye om det er snakk om depresjon eller annet og ta lott tak i det uten medisinering først. Anonymkode: a4c36...db5 Helt sant. Jeg har prøvd medisin før faktisk. Og jeg er jo hos legen:) Men det er ikke det jeg lurer på. Postet her for å høre om noen kan kjenne igjen slike symptomer. Hva annet mener du det kan være? Anonymkode: 507d6...b88
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #14 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Helt sant. Jeg har prøvd medisin før faktisk. Og jeg er jo hos legen:) Men det er ikke det jeg lurer på. Postet her for å høre om noen kan kjenne igjen slike symptomer. Hva annet mener du det kan være? Anonymkode: 507d6...b88 Du har spurt om symptomer over flere måneder over (minst) to ulike forum. Hvorfor er det så viktig for deg at du starter mange tråder over to forum med de samme spørsmålene over flere måneder? Klarer du å se at dette ikke er sunt for deg? Anonymkode: 6a7a4...d95 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #15 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har spurt om symptomer over flere måneder over (minst) to ulike forum. Hvorfor er det så viktig for deg at du starter mange tråder over to forum med de samme spørsmålene over flere måneder? Klarer du å se at dette ikke er sunt for deg? Anonymkode: 6a7a4...d95 Skjønte ikke denne kommentaren om andre forum? Det er viktig for meg å stille dette spørsmålet, da jeg ønsker å høre om noen opplever det samme som meg. Selv om legen skriver ut antidepressiva så syns jeg dette er skremmende og rart å oppleve. Så da er det godt å høre om andre opplever noe lignende og kanskje få litt håp. Vet ikke hvorfor det er usunt. Man kan kanskje ikke sammenligne seg med andre alltid, men jeg leser jo eventuelle svar med fornuft. Anonymkode: 507d6...b88
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #16 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønte ikke denne kommentaren om andre forum? Det er viktig for meg å stille dette spørsmålet, da jeg ønsker å høre om noen opplever det samme som meg. Selv om legen skriver ut antidepressiva så syns jeg dette er skremmende og rart å oppleve. Så da er det godt å høre om andre opplever noe lignende og kanskje få litt håp. Vet ikke hvorfor det er usunt. Man kan kanskje ikke sammenligne seg med andre alltid, men jeg leser jo eventuelle svar med fornuft. Anonymkode: 507d6...b88 Jeg forstår at du vil høre om noen opplever det samme som deg. Men nå har du spurt om dette i månedsvis. Det er da det bikker over til å bli usunt. Anonymkode: 6a7a4...d95 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #17 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår at du vil høre om noen opplever det samme som deg. Men nå har du spurt om dette i månedsvis. Det er da det bikker over til å bli usunt. Anonymkode: 6a7a4...d95 Hvor har du det fra?? Månedsvis?? Jeg klarer fint passe på meg selv og vurdere og har psykolog og greier og greier. Kan du la tråden være om du ikke har noe å komme med ang spørsmålet? Anonymkode: 507d6...b88
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #18 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det ingen som har denne følelsen av å være pakka inn i vatt, ikke klare å tenke, føle eller være tilstede? At man er inni en slags uvirkelig boble. Og uten hukommelse. Anonymkode: 507d6...b88 Kanskje det ikke er depresjon du har, men en annen diagnose? Høres mer ut som dissosiering, fremmedgjøring etc. Det kan også være symptomer på en begynnende psykose. Du bør starte hos fastlegen og få en utredning. Ikke vent, men gjør det allerede i morgen. Anonymkode: e87dc...5de
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #19 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje det ikke er depresjon du har, men en annen diagnose? Høres mer ut som dissosiering, fremmedgjøring etc. Det kan også være symptomer på en begynnende psykose. Du bør starte hos fastlegen og få en utredning. Ikke vent, men gjør det allerede i morgen. Anonymkode: e87dc...5de Jeg har jo psykolog som sagt. Hen mener ikke jeg er gal eller har psykose. Anonymkode: 507d6...b88
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #20 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har jo psykolog som sagt. Hen mener ikke jeg er gal eller har psykose. Anonymkode: 507d6...b88 Hva sier psykologen når du nevner symptomene du har til han/hun? Anonymkode: 6a7a4...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå