Gå til innhold

min tante tok livet sitt. OBS!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OBS! inneholder veldig grafiske og horrifiske inntrykk. Ikke les om du lett blir skremt.

 

Familien mim er av utenlandsk opprinnelse. Igår fikk vi telefon at min tante døde, hun tok sitt eget liv. I min kultur er det vanlig å dele eller ta video av når avdøde blir lagt i kisten, for alle de som av en eller annen grunn ikke kan være tilstede og si farvel. Så skal kisten være hjemme hos avdøde i 5-7 dager før de skal legges i jorda. 

Men ved tilfeller av selvmord, så skal avdøde som regel gravlegges i jorda samme dag, spesielt mtp om det har skjedd noe okkult.

Pga tidsforskjell så var sov min mor fortsatt da hendelsen skjedde, da tanten skulle flyttes fra hengestedet og ned i kisten. Så noen i familien har filmet og sendt til henne. Hun er gammel og ikke flink med dette så jeg skulle åpne videoen og vise henne. Idet jeg åpnet og så, så tok det 10-15sekunder før jeg gikk vekk med mobilen og slettet den. Videoen viste tanten min ble lagt i kisten, hele kroppen wrappet av sånn klingfilm, men ansiktet hennes skremte meg. Den var helt hvit og munnen oste ned blod ned til haken. Er det vanlig å hoste ut blod osv når man hengte seg? Også skal det sies at hun ringte min kusine som også bor i vn, hennes favoritt tantebarn. Kusinen ble ringt 3 fager i forveien der tanten hadde instrukser om hva som skal skje med henne når hun snart dør. Kusinen min feiet det vekk da de snakket sammen. Det skal også nevnes at noen andre har hengt seg i det huset før min tante flyttet inn. Jeg har også sovet hos tanten da jeg var på besøk i hjemlandet, og noen dro av meg dynen midt på natta. 

Det jeg mener å si. Er at jeg tror noe ondt har skjedd, ja et gjenferd. For de som ikke tror på dette, vil Le av meg. Men for de som tror,har sett eller opplevd. Hva tror dere har skjedd? Kan et gjenferd ha så mye makt at den kan overtale noen til å gjøre dette? Mannen hennes fant henne slik på morgenen, i 2etg. De har soverommet i 1etg. 

Nå har dette bildet brent seg i hjernen min og jeg fikk ikke sove i natt. Jeg tenker konstant på det og føler jeg blir gal. Jeg vet ikke hvordan jeg skal støtte min mor som ikke bare mistet sin søster,men på denne måten, og den andre måten. I mitt land er gjenferd veldig vanlig, det er mye død i forbindelse med krigen og mye som går igjen, mye ondt. Vi er veldig troende på slikt. I Norge kan man bli ledd i trynet om man snakker om slikt. Men ikke der jeg kom fra. Jeg sov kanskje et par timer i natt. Og kjenner jeg meg selv, kommer dette til å påvirke livet mitt i stor grad fremover. Jeg kan ikke bli påvirket da jeg har 2 barn som jeg tar meg av. Men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Dette bildet har brent seg i meg. Jeg hopper av skygger. Jeg skvetter av lyder. Føler jeg ikke kan puste.  

 

 

 

Anonymkode: e3b15...986

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig finnes ikke gjenferd. Du er jo fullstendig hjernevasket

Anonymkode: bba3f...5e3

  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer TS, det der skjønner jeg var traumatisk for deg TS. Nå tror jeg ikke på overnaturlige greier, men jeg har også et familiemedlem som begikk selvmord med henging. Det var ikke jeg som fant vedkommende, men når man har et strant tau rundt halsen, så vil jo blod bli fanget på hver side, så det er ikke utenkelig for meg at det kan føre til blødninger ut av diverse kroppsåpninger som munn, ører, nese, øyne... Blodårene der er jo jevnt ganske små og kan sikkert lett sprenges. Hvit blir man når man dør, det er helt vanlig. Jeg har sett mange døde, og alle var kritthvit.

Jeg vet ikke om det hjelper med en slik nedbrytning, men det jeg vil anbefale er at du snakker med noen om det du så i den videoen, en profesjonell altså. Jo før, jo bedre.

Anonymkode: d8b4c...0c5

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Selvfølgelig finnes ikke gjenferd. Du er jo fullstendig hjernevasket

Anonymkode: bba3f...5e3

Tror du på Gud? Gjenferd kan bevises med høyteknologisk utstyr.

Anonymkode: e3b15...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en religion dere tilhører? Jeg ville snakket med en prest (eller hva det heter i deres religion) som kan kulturen deres. Tror du trenger å snakke med noen. 

En kristen prest kan og være fint å snakke med i kriser, så ta kontakt med noen. 

Anonymkode: f8558...59f

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror du på Gud? Gjenferd kan bevises med høyteknologisk utstyr.

Anonymkode: e3b15...986

Nei, det kan det ikke. Om slikt utstyr fantes, og gjenferd dermed kunne påvises med vitenskapelige metoder, hadde vedkommende som laget utstyret fått en Nobelpris. 
 

Kondolerer, at dette var et traumatisk syn er ikke vanskelig å forstå, men du kan begynne med å gå til fastlegen som eventuelt kan henvise deg videre til psykolog e.l.

Anonymkode: 16196...513

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hun deprimert? Noe moren din vet om? Jeg tror absolutt og noen hus har dårlig energi i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror du på Gud? Gjenferd kan bevises med høyteknologisk utstyr.

Anonymkode: e3b15...986

Selvfølgelig ikke 

Anonymkode: bba3f...5e3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner litt hvordan du har det. En venn av meg tok livet sitt for noen år siden. Det tok flere dager før noen fant han så han var stivnet i et grusomt uttrykk i ansiktet. Det var jævlig og jeg husker det godt enda, fikk ikke sove jeg heller. 
 

MEN det går over. Kondolerer 🩷

Anonymkode: 094dc...ee4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kulturer er veldig langt unna vår.

Å filme et ustelt lik innpakket i plastfolie som legges i kiste og dele det med slekta høres - fremmedartet ut...

For å svare ts: Det var veldig mye overtro i Norge også for lenge siden. Folk måtte prøve å finne en forklaring på det uforklarlige. Nå er folk mer utdannet, det finnes vitenskapelig forskning på de fleste områder som forklarer det meste.

Kun religion henger igjen og noen KG-damer som lar seg inspirere av det okkulte.

Det var leit at du mottok denne videoen, men godt du slettet den. I Norge vil vi kalle det uverdig for din tante som menneske.

Snakk med noen du har tillit til om det for å bearbeide, så vil det forhåpentligvis gradvis påvirke deg mindre. For all del ikke heng deg på gjenferdsteorier og grav deg ikke ned i det okkulte, det vil aldri gavne deg.

 

Endret av Hareena
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

OBS! inneholder veldig grafiske og horrifiske inntrykk. Ikke les om du lett blir skremt.

 

Familien mim er av utenlandsk opprinnelse. Igår fikk vi telefon at min tante døde, hun tok sitt eget liv. I min kultur er det vanlig å dele eller ta video av når avdøde blir lagt i kisten, for alle de som av en eller annen grunn ikke kan være tilstede og si farvel. Så skal kisten være hjemme hos avdøde i 5-7 dager før de skal legges i jorda. 

Men ved tilfeller av selvmord, så skal avdøde som regel gravlegges i jorda samme dag, spesielt mtp om det har skjedd noe okkult.

Pga tidsforskjell så var sov min mor fortsatt da hendelsen skjedde, da tanten skulle flyttes fra hengestedet og ned i kisten. Så noen i familien har filmet og sendt til henne. Hun er gammel og ikke flink med dette så jeg skulle åpne videoen og vise henne. Idet jeg åpnet og så, så tok det 10-15sekunder før jeg gikk vekk med mobilen og slettet den. Videoen viste tanten min ble lagt i kisten, hele kroppen wrappet av sånn klingfilm, men ansiktet hennes skremte meg. Den var helt hvit og munnen oste ned blod ned til haken. Er det vanlig å hoste ut blod osv når man hengte seg? Også skal det sies at hun ringte min kusine som også bor i vn, hennes favoritt tantebarn. Kusinen ble ringt 3 fager i forveien der tanten hadde instrukser om hva som skal skje med henne når hun snart dør. Kusinen min feiet det vekk da de snakket sammen. Det skal også nevnes at noen andre har hengt seg i det huset før min tante flyttet inn. Jeg har også sovet hos tanten da jeg var på besøk i hjemlandet, og noen dro av meg dynen midt på natta. 

Det jeg mener å si. Er at jeg tror noe ondt har skjedd, ja et gjenferd. For de som ikke tror på dette, vil Le av meg. Men for de som tror,har sett eller opplevd. Hva tror dere har skjedd? Kan et gjenferd ha så mye makt at den kan overtale noen til å gjøre dette? Mannen hennes fant henne slik på morgenen, i 2etg. De har soverommet i 1etg. 

Nå har dette bildet brent seg i hjernen min og jeg fikk ikke sove i natt. Jeg tenker konstant på det og føler jeg blir gal. Jeg vet ikke hvordan jeg skal støtte min mor som ikke bare mistet sin søster,men på denne måten, og den andre måten. I mitt land er gjenferd veldig vanlig, det er mye død i forbindelse med krigen og mye som går igjen, mye ondt. Vi er veldig troende på slikt. I Norge kan man bli ledd i trynet om man snakker om slikt. Men ikke der jeg kom fra. Jeg sov kanskje et par timer i natt. Og kjenner jeg meg selv, kommer dette til å påvirke livet mitt i stor grad fremover. Jeg kan ikke bli påvirket da jeg har 2 barn som jeg tar meg av. Men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Dette bildet har brent seg i meg. Jeg hopper av skygger. Jeg skvetter av lyder. Føler jeg ikke kan puste.  

 

 

 

Anonymkode: e3b15...986

Først av alt. Kondolerer med tanta di. Det er vondt å miste noen man er glad i, og i hvert fall i selvmord. Jeg tror ikke på gjenferd. Men det er ikke utenkelig at du har psykiske problemer. Vet ikke hvor gammel du er, men uansett er det lurt å være sammen med noen når man er i sorg. Snakk med familien din og venner. Lite søvn over tid er ikke bra, så kontakt lege også. 

Endret av Sefanja
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (4 minutter siden):

Noen kulturer er veldig langt unna vår.

Å filme et ustelt lik innpakket i plastfolie som legges i kiste og dele det med slekta høres - fremmedartet ut...

For å svare ts: Det var veldig mye overtro i Norge også for lenge siden. Folk måtte prøve å finne en forklaring på det uforklarlige. Nå er folk mer utdannet, det finnes vitenskapelig forskning på de fleste områder som forklarer det meste.

Kun religion henger igjen og noen KG-damer som lar seg inspirere av det okkulte.

Det var leit at du mottok denne videoen, men godt du slettet den. I Norge vil vi kalle det uverdig for din tante som menneske.

Snakk med noen du har tillit til om det for å bearbeide, så vil det forhåpentligvis gradvis påvirke deg mindre. For all del ikke heng deg på gjenferdsteorier og grav deg ikke ned i det okkulte, det vil aldri gavne deg.

 

Det deles kun med familien. Og det er kun for de som ikke kan være tilstede. 

Anonymkode: e3b15...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det deles kun med familien. Og det er kun for de som ikke kan være tilstede. 

Anonymkode: e3b15...986

Ja, det er jo det jeg skriver, jeg kaller det slekt du kaller det familie, vi mener det samme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Jeg og prøver å finne en logisk forklaring på det. Hvorfor hun planlegger med mannen sin hvordan morgendagen blir, hva skal gjøres osv. Men hvordan hun vet at hun skal dø noen dager i forveien og gi instrukser til sin favoritt tantebarn? Det logiske er at hun er deprimert. Vi alle er det av og til ikke sant? Hun har aldri vært sånn at hun gir uttrykk for at det er enklere å dø enn å leve. Fordi i dette livet, er alt vanskelig. Jeg har ikke selvmordstanker, men vet at det er lettere å ikke leve, da livet har for mye smerter. I forhold til henne har jeg mer sannsynlighet for å ta selvmord. 

Så har vi de tidligere hendelsene, da noen hadde hengt seg tidligere i samme hus. Og min opplevelse da jeg overnattet der. Det blir for mange tilfeldigheter. Det letteste for meg er den enkleste forklaringen at hun er deprimert. Men alt annet tyder på noe annet. Jeg klarer ikke riste av meg denne følelsen. 

Og nei, det er  ikke bare i mitt hjemland der jeg har opplevd gjenferd. Også her i Norge. Jeg har flyttet 8 hus siden jeg kom til norge for 38 år siden. 2 av dem er haunted vil jeg si. Men det er småtterier som at ting ikke ligger der de skal, dører som lukkes uten vindu trekk, og selvfølgelig den følelsen av å bli beglodd.  Men den ånden jeg møtte i vn er annerledes.

Anonymkode: e3b15...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtakelse av kropp av onde ånder kan skje. Hun kan også ha vært mentalt syk. Stedet/huset bør uansett renses.

Du må fokusere på lys og kjærlighet. Ikke tenk på det negative. Hun er uansett i lyset nå. 
Be mye, be om lys i livet. Prøv å glem det du har opplevd. Dine skytsengler er alltid hos deg. Les bøker av Lorna Byrne.

Feng shui anbefaler jeg også🤍

Anonymkode: c37e8...dd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Overtakelse av kropp av onde ånder kan skje. Hun kan også ha vært mentalt syk. Stedet/huset bør uansett renses.

Du må fokusere på lys og kjærlighet. Ikke tenk på det negative. Hun er uansett i lyset nå. 
Be mye, be om lys i livet. Prøv å glem det du har opplevd. Dine skytsengler er alltid hos deg. Les bøker av Lorna Byrne.

Feng shui anbefaler jeg også🤍

Anonymkode: c37e8...dd9

Hun er ikke mentalt syk. Jeg var og besøkte hjemlandet ifjord og var med henne. 

Anonymkode: e3b15...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Overtakelse av kropp av onde ånder kan skje.

Har du vært vitne til dette selv eller hørt fra noen??

Anonymkode: e3b15...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du på Gud? Gjenferd kan bevises med høyteknologisk utstyr.

Anonymkode: e3b15...986

Gjenferd osv. har ALDRI kunne bevises! 🤦‍♀️ Har du et bevis, så kom med det! 🤷‍♀️

Og sånn tull på tvn og amerikansk tv hvor det flyr noen unger nede i en mørk kjeller og skriker med tullete apparater er ikke bevis 🙄

Anonymkode: 203b1...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilket land er dette?

Anonymkode: 0487a...19b

Sikkert Vietnam.

Anonymkode: bf809...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...