tussi84 Skrevet 26. oktober 2024 #21 Skrevet 26. oktober 2024 Sikker på at du ikke blander inn restsymptomer i forkjølelsen her? En forkjølelse varer stort sett 7- 10 dager, men restsymptomer som hoste og snørr kan forekomme flere uker etterpå. En annen mulighet er at du har blitt smittet av ulike type forkjølelsesvirus rett etter hverandre. Men ja, hmm her i hus så har vi hatt ro runder med forkjølelse siden starten a av september. Barna og oss voksne har vel maksimalt vært helt frisk fra snørr og hoste en uke i løpet av den tiden. Vi blir visst aldri helt friske..
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #22 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var forkjøla i to måneder så ble jeg frisk i fire uker. Og i dag er jeg blitt forkjøla enda en gang. Går det virkelig an? Så lei nå. Anonymkode: f2486...62b Du har jo erfart at det går an. Kle på deg så du ikke fryser. Spis og drikke passelig. Påse at du ikke har mangler av viktige vitaminer eller mineraler i kroppen. Ta på deg munnbind når du er på buss og bane/tett befolket område. Så kanskje, jeg sier kanskje, unngår du flere forkjølelser. Anonymkode: 23355...159
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2024 #23 Skrevet 27. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du har jo erfart at det går an. Kle på deg så du ikke fryser. Spis og drikke passelig. Påse at du ikke har mangler av viktige vitaminer eller mineraler i kroppen. Ta på deg munnbind når du er på buss og bane/tett befolket område. Så kanskje, jeg sier kanskje, unngår du flere forkjølelser. Anonymkode: 23355...159 Men det er jo ikke normalt å bli syk så ofte, da er jo immunforsvaret ikke bra. Jeg kan bli forkjøla jeg og men er maks to ganger i året og jeg har skolebarn Endret 27. oktober 2024 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #24 Skrevet 27. oktober 2024 Flere ting er viktig for immunforsvaret: Aktivitet Kosthold Nok søvn Stresse ned D vitamin B-12 Omega 3 Har du vært hos legen og tatt blodprøver for å sjekke vitaminer nylig? Anonymkode: 97e71...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #25 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flere ting er viktig for immunforsvaret: Aktivitet Kosthold Nok søvn Stresse ned D vitamin B-12 Omega 3 Har du vært hos legen og tatt blodprøver for å sjekke vitaminer nylig? Anonymkode: 97e71...d9b Og håndhygiene, så klart Anonymkode: 97e71...d9b
katties Skrevet 29. oktober 2024 #26 Skrevet 29. oktober 2024 Her poppa det tilfeldigvis opp en video i dag: man fermenterer hvitløk i en måned i honning for å bruke til immunsystemet Ellers anbefaler jeg det i salater, eller f.eks. tunfiskpålegg: boks med tunfisk i olje, hvitløk og løk finhakket, og så mye majones som man ønsker. Hvil man ha det ekstra fancy så putter man brødet oppi brødrister først Anbefaler ikke å spise hele hvitløksfedd alene pga det kan irritere magen noe forferdelig, føre til hudskader i magesekken og andre problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå