Gå til innhold

Hva er dette på beina mine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er dette? Har de siste par årene gått ned flere titalls kilo og dette har blitt mer og mer synlig med vektnedgangen. Så ikke dette i det hele tatt når jeg var tjukkere. Så enten var det sånn under fettet eller så har det oppstått (har løftet mye vekter, kan det være det)? 

Har akkurat bikket 30 og syns dette får beina mine til å se 80 år gamle ut. Det er på hele framside av Venstre lår og på Høyre legg. Ikke bare er det stygt, men det er vondt også? Kjenner sånn sprengefølelse når jeg står. I tillegg om jeg står oppreist og kommer borti låret eller leggen så gjør det vondt. 

Er det noe å gjøre med dette? Har fortsatt 15 kilo til å gå ned og er redd det skal komme mer og mer :( 

IMG_7405.jpeg

IMG_7403.jpeg

Anonymkode: 1baca...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er dette? Har de siste par årene gått ned flere titalls kilo og dette har blitt mer og mer synlig med vektnedgangen. Så ikke dette i det hele tatt når jeg var tjukkere. Så enten var det sånn under fettet eller så har det oppstått (har løftet mye vekter, kan det være det)? 

Har akkurat bikket 30 og syns dette får beina mine til å se 80 år gamle ut. Det er på hele framside av Venstre lår og på Høyre legg. Ikke bare er det stygt, men det er vondt også? Kjenner sånn sprengefølelse når jeg står. I tillegg om jeg står oppreist og kommer borti låret eller leggen så gjør det vondt. 

Er det noe å gjøre med dette? Har fortsatt 15 kilo til å gå ned og er redd det skal komme mer og mer :( 

IMG_7405.jpeg

IMG_7403.jpeg

Vent til du har gått ned nok -så kan det rettes opp i. 

Anonymkode: db697...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar. Har googlet litt nå og ser ut som det er noe man må dekke selv? Over 20 000 per bein? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, takk for svar. Har googlet litt nå og ser ut som det er noe man må dekke selv? Over 20 000 per bein? 😳

Hvis det er kosmetisk må du dekke selv.

Det offentlige kan dekke hvis det er vondt og i ulike tilfeller, ta kontakt med fastlegen din.

Anonymkode: 9c925...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og det er helvetes vondt å operere, så hvis det kun er kosmetisk så hadde jeg droppet det for å si det sånn. 

Anonymkode: 53c64...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og det er helvetes vondt å operere, så hvis det kun er kosmetisk så hadde jeg droppet det for å si det sånn. 

Anonymkode: 53c64...ea9

Er mye sprengefølelse + vondt å være borti, så vil jo ha det vekk.. har jo vondt daglig. Men får vente til jeg har gått ned alle kiloene i tilfelle det blir mer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er noe som gjerne oppstår pga trykk. Blodårene i beina har vært eller er tungt belastet, og da blir det gjerne åreknuter av det. Det kan skyldes vekten din (overvektig) og det kan skyldes trening med vekter. 

Hvis de er smertefulle, er det sannsynligvis noe du kunne fått dekket av det offentlige skulle jeg tro? 

Anonymkode: fa482...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

IMG_7405.jpeg

IMG_7403.jpeg

Åreknuter ja

Anonymkode: ca3b2...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_7405.jpeg

IMG_7403.jpeg

Jeg personlig tror dette er blodårer, men man kan jo forfalske bilder om dagen

Anonymkode: afe1f...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har operert det 3 ganger og det var ikke spesielt vondt etterpå. Greide meg fint med paracet. Men hos meg så kommer det bare nye åreknuter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått noen sånne etter å ha gått ned 35 kilo. Kjennes litt "mykt" ut, mykt og humpete, hos meg. Har tenkt at det er noe åreknutelignende.

Anonymkode: e35e3...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig tror dette er blodårer, men man kan jo forfalske bilder om dagen

Anonymkode: afe1f...74c

Hva i alle dager skulle det være godt for?

Anonymkode: 3dd6a...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...