Gå til innhold

p-piller


Anette84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

- jeg bruker trionetta 28, så jeg spiser piller hver dag.

Tror jeg har vært svært heldig med pillene, for jeg har ikke hatt noen som helst bivirkninger. Det mest negative for meg var at jeg gikk litt

ned i vekt og det har jeg hatt problemer med å få på igjen.

Mista forøvrig menssmertene og det var jeg fornøyd med!

Lykke til med valget i alle fall.

Legen vet helt sikkert noe han og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Trionetta 21- helt til jeg ble gravid.

La ikke på meg, fikk ikke dårligere humør (tror jeg...) og trivdes generelt veldig godt med den typen prevensjonsmiddel. Men som sagt- de sviktet, så etter fødselen tror jeg at det blir spiral på meg.

Selv om de virket som de skulle i nesten et år før jeg ble gravid, så har jo kroppen min bevist at den kan overstyre hormonene i pillen- og dermed vil ikke JEG mere! :wink:

Men alt i alt likte jeg veldig godt Trionetta.

Har faktisk en full pakke liggende i medisinskapet på badet, som jeg egentlig skulle begynne på den dagen jeg testet positivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den 100. gangen som jeg og sambo fleipet med her om dagen.... :hoho: Vurderer imidlertid annen prevensjon. Er litt med hjertet og blodpropp bakover i familien. Og da er ikke piller det beste.

Har lest om denne p-staven og p-ringen. Legen min anbefalte denne ringen. Den så innmari svær ut, men det skulle vist ikke spille noen rolle. Du får og lavere dose ved bruk av disse, da hormonene kommer til rett sted med en gang og ikke trenger gjennom hele systemet.

Har forsøkt å finne mer info på nettet, men er så dårlig på å søke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinordiol heter den vel...?! Ja..hehe. Tror det var det ja. 28!

Helt greie, brukt dem i flere år, men nå vurderer jeg også å kutte p-piller og kanskje prøve p-ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv bruker jeg nå Yasmin, og er egentlig sånn ganske fornøyd med dem... men kunne tenkt meg å prøvd noen andre og sett om de er enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Bruker Trionetta, for det var dem legen min ga meg da jeg ba om p-piller. Og jeg trur ikke jeg har merka noen bivirkninger jeg. Mulig at jeg gikk litt opp i vekt, men det trengte jeg! (badevekt har jeg ikke, så jeg vet ikke.. emn mener å huske at jeg kanskje gjorde det)

Men, jeg er helt fornøyd jeg. Spiser nok slike inntil jeg klarer å overbevise sambo om at vi kan droppe dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Synfase i flere år, ingen merkbare bivirkninger, bortsett fra regelmessig og mindre mens. (Ingen dårlig bivirkning!)

Er på P-sprøyte nå, vurderer å gå tilbake til Synfase etter at denne har gått ut.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, regelmessig mens, mye mindre smerter, halvvert paracet-forbruk og bind/tampongforbruk.. slike "bivirkninger" har jeg. Slike klager jeg ikke over: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har IKKE jeg. Eller regelmessig mens ja, men *AAAAAAAU* de første to dagene, og jeg tror jeg kan bli et lite mareritt. Smeller med dører og humøret går opp og ned. Takk og pris for tålmodig sambo som kjøper godis til meg. *puh*

Som sagt, vurderer å bytte til p-ringen. SKal høre med legen min i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Microgynon (21), og er kjempefornøyd. Har lagt på meg et par-tre kilo, men tror egentlig at det skyldes min latskap, og ikke pillene... :roll: Ellers har jeg bare positive bivirkninger. Mindre menssmerter og mindre blødninger (blødde mye før!).

Jeg har forresten også tenkt litt på den p-ringen...høres litt interessant ut, og ifølge en artikkel jeg leste, var både menn og kvinner i testpanelet fornøyde. Ingen menn hadde kommet ut med ring på, for eksempel... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Altså, auau har jeg også, og bruker forsatt paracet, men somregel holder det med en om gangen nå, det gjorde det ikke før. Jeg har vondt nå, men slett ikke sånn som før. Og reduserte blødninger. Ja det blør, det gjør det, men før var det MYE mer. Bytte til p-ring eller annet har jeg slett ikke tenkt på, jeg er fornøyd som det er jeg. Har ikke tenkt så mye på det, bare tar dem hver morgen jeg. Da jeg ikke har noen problemer, så tar jeg det sånn. Jeg mener, forsvinner pms og irritable humør av p-ringen? Da ville min sambo likt den, for han liker neppe det at jeg tar til tårene en gang i måenden, bare han ser på meg....

Vel.. enda et par uker til dette enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ikke spør hvordan. Satt inn ringen feil ellerno. Litt spookey da. "ææh...sitter fast jeg..." :lol: hehe

Hvordan p-ringen funker på smertene vet jeg ikke. Men hormonene er mere "lokalt" enn når du tar p-piller, og man får derfor mindre bivirkninger, og den er like sikker som p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...