Gå til innhold

Gravid uke 21, blod ved samleie - hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 21+0. Under samleie i kveld oppdaget vi plutselig at jeg blødde en god del rødt blod. Stor rød flekk i senga liksom. Har ikke vondt i magen, men har vært litt stresset og mye på farten før i dag. Forrige barn ble født prematur og nå er jeg livredd for at denne blødningen betyr at noe ikke er som det skal. Kan det bare være fra slimhinner? Håper noen har noen positive erfaringer å dele. Prøver å finne en privat ultralyd i morgen, for nå ble jeg superstressa:(

Anonymkode: b109e...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her. Virker som blødningen var veldig «der og da», for etter en halvtimes tid er det bare bittelitt på papiret ved tørk. Fortsatt ingen smerter. Har fått time hos gyn/ultralyd i morgen tidlig, så jeg tror kanskje jeg venter til det. Dessverre er det vel ikke så mye man kan få gjort hvis det er noe galt på dette tidspunktet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ofte en blødning etter samleie når jeg var gravid. Det var ingenting å bekymre seg for min del, men vet jo ikke om dette gjelder deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har mange blodkar som jobber ekstra for babyen, så når en av dem brister kan man blø i ulik mengde. Det er ikke noe å gjøre uansett, så siden du skal til gyn i dag så er det bare å vente å se. Ikke har du vondt, og blødningen har gitt deg. Det er kjempefint tegn ☺️

Anonymkode: 30bc2...b11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her. Virker som blødningen var veldig «der og da», for etter en halvtimes tid er det bare bittelitt på papiret ved tørk. Fortsatt ingen smerter. Har fått time hos gyn/ultralyd i morgen tidlig, så jeg tror kanskje jeg venter til det. Dessverre er det vel ikke så mye man kan få gjort hvis det er noe galt på dette tidspunktet? 

Det kan gjøres en del med legemidler og sengeleie for å stoppe/bremse en eventuell prematur fødsel så lenge som mulig slik at babyen i alle fall har en sjanse for å være levedyktig når den skulle komme. En blødning KAN være starten på for tidlig fødsel, og er derfor lurt å sjekke ut så fort som mulig. Det er faktisk fostre som har overlevd å bli født i uke 22. I Sverige går de aktivt inn å redde barn født i uke 22.

Anonymkode: 2548f...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok slimhinnene som er sensitive. Høres veldig relatert til samleie ut. Er det prematur fødsel vil det evt komme mer blod og smerter. Jeg ville ikke ha bekymret meg, men ring føden med tanke på historikk hvis du er bekymret!

Anonymkode: ed9c2...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen. Takk for alle som har svart:) Var hos gynekolog/ultralyd i dag tidlig, og alt var heldigvis intakt og bra med babyen. Men morkaken lå litt nærme livmorhalsen, så ble frarådet å ha samleie før den eventuelt trekker seg lenger unna. Lærte også at fra uke 18-ultralyden har man rett til å få oppfølging av føden hvis noe sånt skjer. Jeg trodde ikke jeg hadde rett før litt tettere opp mot termin, så der lærte jeg noe i alle fall. Men akkurat denne gangen var det veldig deilig å få rask og god hjelp privat, så det føltes verdt det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...