AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Skrevet 25. oktober 2024 Jeg hadde brystløft og overarmsplastikk for 8 dager siden, går ikke på smertestillende lenger og sårene gror fint. Minimalt med smerter å føler meg bra. På nett står alt fra 48 timer til 4 uker på når man kan drikke alkohol igjen etter operasjon. Det er selvsagt ikke snakk om flatfyll ute på byen, men mer å drikke noen glass vin hjemme i sofaen med mannen min. Jeg MÅ absolutt ikke, så kan fint vente i 4 uker. Men lurer på om noen har mer kunnskap rundt dette, og om det er trygt for meg å gjøre det nå i helgen? Jeg har forsøkt ringe dit jeg ble operert men hun i skranken var like usikker som meg å skulle forhøre seg videre å jeg skulle bli oppringt. Dette er 2 dager siden så jeg får liksom ikke noe klart svar derfra heller. Anonymkode: 23ea1...b5d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Skrevet 25. oktober 2024 Går du på smertestillende eller andre medisiner i henhold til operasjonen? Om ikke; KOS DEG med ett glass vin eller tre Anonymkode: f919c...339 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Går du på smertestillende eller andre medisiner i henhold til operasjonen? Om ikke; KOS DEG med ett glass vin eller tre Anonymkode: f919c...339 Nei går ikke på noe nå ☺️ Anonymkode: 23ea1...b5d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #4 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde brystløft og overarmsplastikk for 8 dager siden, går ikke på smertestillende lenger og sårene gror fint. Minimalt med smerter å føler meg bra. På nett står alt fra 48 timer til 4 uker på når man kan drikke alkohol igjen etter operasjon. Det er selvsagt ikke snakk om flatfyll ute på byen, men mer å drikke noen glass vin hjemme i sofaen med mannen min. Jeg MÅ absolutt ikke, så kan fint vente i 4 uker. Men lurer på om noen har mer kunnskap rundt dette, og om det er trygt for meg å gjøre det nå i helgen? Jeg har forsøkt ringe dit jeg ble operert men hun i skranken var like usikker som meg å skulle forhøre seg videre å jeg skulle bli oppringt. Dette er 2 dager siden så jeg får liksom ikke noe klart svar derfra heller. Anonymkode: 23ea1...b5d Vil du ha best mulig resultat? Da tenker du ikke engang tanken på alkohol, snus eller røyk etter operasjoner. Anonymkode: bac9b...042 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #5 Skrevet 25. oktober 2024 Jeg tenker at du fortsatt er i en helbredelsesfase og at det derfor er unødvendig å gi kroppen mer å slite med enn den allerede har. Anonymkode: 55c55...27d 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #6 Skrevet 25. oktober 2024 Alkohol er blodfortynnende, så ville unngått det. Anonymkode: 4c077...df9 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #7 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alkohol er blodfortynnende, så ville unngått det. Anonymkode: 4c077...df9 Ja det vet jeg. Men nå har jeg googlet fra over 10 forskjellige steder som utfører plastisk kirurgi i Norge, å alle har en regel på 1 uke. Så da regner jeg jo med det er trygt? 🤷♀️ Anonymkode: 23ea1...b5d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #8 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja det vet jeg. Men nå har jeg googlet fra over 10 forskjellige steder som utfører plastisk kirurgi i Norge, å alle har en regel på 1 uke. Så da regner jeg jo med det er trygt? 🤷♀️ Anonymkode: 23ea1...b5d Hvis det ikke er så viktig for deg som du selv skriver, og du «regner» med at det er trygt. Hvorfor ta sjansen? husk kroppen din jobber på spreng nå for å komme seg. hvorfor ødeleggelse for det? Anonymkode: de137...609 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #9 Skrevet 25. oktober 2024 Det er "trygt" men alkohol påvirker kroppen selv uten at du er full. Jeg personlig ville droppet det en god stund fremover. Kvinner sin fettsammensettning og hormoner gjør at Kvinner har vanskeligere å bryte ned alkohol enn menn. Alkohol reduserer evnen de hvite blodcellene i kroppen har til å bekjempe infeksjoner. Alkohol påvirker alle kroppens organer. Både på kort og lang sikt, selvsagt ville et stort forbruk ha større negativ effekt en et kose glass i sofaen i helgen. Du må ta valget selv, men jeg ville avslått selv om det ikke er direkte farlig slik at kroppen fikk kommet seg helt uten at jeg la til unødvendig stressfaktorer. Anonymkode: 24cb2...9e8 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #10 Skrevet 25. oktober 2024 Det er nok trygt, men da jeg opererte og tok 1 glass vin en god tid etterpå fikk jeg veldig vondt i området som ble operert. Anonymkode: 8dded...211
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #11 Skrevet 25. oktober 2024 Jeg ville ventet, har en bekjent som fjernet bryster og de var veldig tydelige på at alkohol og nikotin og slikt var veldig dårlig for "groing". For best mulig resultat så holder du deg unna. Når du først har vært gjennom det der så burde det virkelig ikke være noe problem å vente. Anonymkode: 128f2...707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå