Gå til innhold

Passiv aggressiv svigerinne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du gidder jo ikke lære ungen din til å være høflig og da må hun ta over.

Anonymkode: 527b1...ba0

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, hun har vært lærer i 1. Klasse vet jeg.

Anonymkode: 98562...113

Vet du egentlig så mye om din svigerinne eller er du bare opptatt av hva hun vet om deg og dine?

Anonymkode: ccd10...12b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg glemte også å si at hun snakker veldig mye om hvor håpløse dagens barn er når hun er lærer, og at hun bruker altfor mye tid på å oppdra andres unger. Det stemmer sikkert, men det føltes som et stikk til meg.

Hun er en kjærring. helt ærlig.

Jeg har en pedagog i min familie som gjorde sånn mot mitt barn også. Flere ganger bare hentet jeg barnet ut av situasjonen. Da var også det ille må vite. 

Du kan si du xx vet du jeg kan ta meg av det her. 

Og så når du og barnet sitter ved bordet kan du ta den rollen hun prøver å ta. 

Anonymkode: b1355...d34

Skrevet

Jeg hadde også en svigerinne , ugift og barnløs, som var lærer på flere små skoler i distriktet..Ingen hadde så god greie på barn og oppdragelse som hun.Ei riktig kjærring!  Heldigvis ex svigerinne nå.

Anonymkode: bc51b...c4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjøre noe med leseforståelsen din, kanskje? 

Anonymkode: 084ee...579

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her... rett og slett totalt oversett. 

Dessuten tåler en unge litt tilsnakk også. Er ikke akkurat så tante skriker til ungen. 

Men det heter jo faktisk, kan jeg få... 

Anonymkode: 93dcf...bda

Enig Barnet vil møte på mange ulike personligheter og rare utspill de neste årene. Så like greit de venner seg til at mamma ikke alltid er der og korrigerer. (selv om jeg som sagt ville brutt inn om barnet ble opprørt). 

Og også enig i siste del. Men, fire år... mange mennesker rundt. Her virker det jo også som at tante og onkel nærmest er fremmede. Tror jeg som TS i den situasjonen ikke ville gitt barnet smøret. Det er mange dager å trene på hjemme, i stedet for å irettesette foran andre. 

Anonymkode: 3fbb5...f6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig Barnet vil møte på mange ulike personligheter og rare utspill de neste årene. Så like greit de venner seg til at mamma ikke alltid er der og korrigerer. (selv om jeg som sagt ville brutt inn om barnet ble opprørt). 

Og også enig i siste del. Men, fire år... mange mennesker rundt. Her virker det jo også som at tante og onkel nærmest er fremmede. Tror jeg som TS i den situasjonen ikke ville gitt barnet smøret. Det er mange dager å trene på hjemme, i stedet for å irettesette foran andre. 

*bare ville gitt barnet smøret 😅

Skrevet

Jeg hadde oversett det, med mindre barnet tar seg veldig nær av dette. Da hadde jeg sagt i fra på en skånsom måte. Barn trenger også å bli vant med å omgås ulike typer folk - barnet ditt kommer til å møte mye verre voksne enn denne tanten - se på det som trening for ditt barn. 

Anonymkode: 42e72...946

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er min brors kone. 

Ts

Hva med å snakke med din bror? 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da vil ingenting endre seg. Hjelper ikke å skrive om det her i hvert fall.

Anonymkode: 5dd2e...d8b

Hva er greien med å skrive ting som dette, altså negge på at noen skriver om en problemstilling her? Det hadde blitt et kjedelig forum om folk ikke skal skrive ting her.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med å lese alt? Har du virkelig så liten forståelse for et lite, sjenert barn? Hadde du blitt støtt og krenket om det satt en 3åring med bordet og sa "smør" til moren sin? Ser du på det som uhøflig? 

Tante må ikke ta over, hun har ingenting med det å gjøre, det hun burde fokusere på, var å bli kjent med niesen sin. Da hadde nok barnet blitt trygg nok på å snakke i hele setninger. 

Men alle her vet at denne kommentaren kun er skrevet for å gi et stikk til ts, for det er slik det er på kg.

Anonymkode: 878dd...e8d

Skrevet

Jeg unngår felles treff med min svigerinne av ganske lik grunn. Klarer å snike meg og ungene unna ca halvparten av gangene. Hun har aldri brydd seg om å bygge en god relasjon til dem, så de savner henne ikke og har aldri spurt etter henne når vi er hos bestemor uten at hun dukker opp. 

Hun tror nok at hun støtter meg i oppdragelsen ved å si ting jeg vanligvis ville sagt, men jeg opplever det som innblanding og kritikk av meg som mor. Hun har ingen særlig kompetanse, så mye av det hun sier opplever jeg som utdatert (gi ungene dårlig samvittighet for ikke å klemme osv). Kanskje din svigerinne også tror hun "backer" deg? 

Anonymkode: 9e859...20a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...