Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter her og spiller Civilization 4, men finner ikke ut hvordan jeg kan få redusert antallet motstandere(styrt av datamaskinen, ikke multiplayer).

Er det noen som vet om det går an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint an ja. Du kan til og med spela på lag med PCen mot andre pc-spelarar.

Har det ikkje inne nett no, men om du ikkje finn ut av det skal eg komma tilbake med eit betre svar så fort eg kan :)

Skrevet

Det hadde vært kjempefint Crazee. Håper at jeg kan kutte ned på antall datastyrte motstandere slik at pc'n min får et litt lettere liv(ja den er gammel)

Skrevet

Du velger ikke det du vanligvis velger når du skal begynne et nytt spill, det som typisk heter noe sånt som "New game", men alternativet som heter, tja, "Custom game" eller noe slikt?

Har ikke spillet just her jeg heller, men kanskje du finner ut av det likevel? Altså, helt ute i menyen som kommer opp når du starter spillet.

Skrevet

Det stemmer. Single Player -> Custom

Du vil då få ei liste over spelarane i øverste del:

namn/AI - lag - kva for AI - vanskegrad

I første kolonne velger du om du vil ha AI som spelar, eller stengt.

I andre kolonne kan du setja opp kven som evt. spelar på lag (Standard er alle mot alle)

I nederste del av skjermen kan du stilla inn ein masse. Deriblant kartstorleiken, som påverkar talet på spelarar - jo mindre kart jo færre spelarar.

Gjest gjest1
Skrevet

Tusen takk. Nå kan jeg forhåpentligvis spille uten at maskina mi jobber seg hjel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...