Gå til innhold

Mild og kald vinter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste ønsker seg en kald vinter men jeg ønsker meg en mild vinter med plussgrader uten snø. Hva liker dere best her?

Grunnen er at jeg da kan gå i skogen om det er lite snø eller null snø. Og at jeg kan være ute uten å fryse da jeg er en frysepinne. Pluss at fyringkostnadene blir mindre da jeg har lite penger. Så bare positivt for min del.

Hva er grunnen deres? Fyr debatt.

Anonymkode: 355ab...4c3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Preferer mild vinter. Liker turer også, og hvis det snør mye og er mye is ut.. Ikke stor fan av det. 

I forhold til jul er det defintivt julestemning & julaften og koselig med kulde, sol og snø ute. I min verden er det ideelt med halv måned med kald vinter og resten mild vinter. 

Anonymkode: 1c5bc...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mild vinter uten no særlig snø. Hater å fryse rett og slett. 

Anonymkode: a8f37...316

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De fleste ønsker seg en kald vinter men jeg ønsker meg en mild vinter med plussgrader uten snø. Hva liker dere best her?

Grunnen er at jeg da kan gå i skogen om det er lite snø eller null snø. Og at jeg kan være ute uten å fryse da jeg er en frysepinne. Pluss at fyringkostnadene blir mindre da jeg har lite penger. Så bare positivt for min del.

20 plussgrader ville vært å foretrekke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mild vinter all the way.

Jeg hater, ja faktisk hater å kle på meg lag på lag på lag, gå ut i kulden... Jeg fryser ekstremt lett, jeg foretrekker noen grader varmere inne enn de fleste.

Finner faktisk ikke en grunn til å ha masse snø.... Ja, fint å se på! Men jeg må jo ut i den forbanna kulden og snøen for å komme meg på jobb og annet....

Anonymkode: 07455...87d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mild vinter all the way.

Jeg hater, ja faktisk hater å kle på meg lag på lag på lag, gå ut i kulden... Jeg fryser ekstremt lett, jeg foretrekker noen grader varmere inne enn de fleste.

Finner faktisk ikke en grunn til å ha masse snø.... Ja, fint å se på! Men jeg må jo ut i den forbanna kulden og snøen for å komme meg på jobb og annet....

Anonymkode: 07455...87d

helt enig!!!

Anonymkode: 0f4e8...791

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får jo alltid snø. Når det er mild vinter blir det mye slaps å det er det verste. Hålke også, farlige veier.

Anonymkode: 46abe...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten mild vinter, eller kald vinter med masse snø som ligger(foretrekke helst det siste) men her er vintrene stort sett kalde med lite snø så er bare kaldt, glatt, mørkt og forferdelig ute.

Anonymkode: ba612...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kald vinter fordi da er alt så «rent»… problemet er at jeg ikke har en dame som jeg kan varme opp i sofaen fordi jeg er varmblodig… og jeg ikke har peis noe som idioter som lager hus nå til dags ser som miljømessig forkastelig…

men en kald vinter er best for meg. Da er en sesong en sesong…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker kuldegrader, for da regner det ikke og blåser vanligvis mindre. Men trenger ikke så mange kuldegrader, omtrent -3 er perfekt. Liker når det er litt hvitt på bakken og glitrer overalt, liker ikke å måke. Mye snø kan det være på fjellet.

Anonymkode: 4b0d4...4aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minusgrader og lite snø er ideelt. IKKE veksling mellom pluss og minusgrader. Da blir det bare så himla glatt. 

Anonymkode: 536ca...dc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mild vinter med lite snø hadde vært perfekt for meg 😁

Men jeg får nok ikke oppleve det i år heller, da jeg bor i et snøhøl hvor det stort sett kommer mye snø på vinteren 😝

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-5 og Max -10, og middels snø. Snøen isolerer endel, så virker ikke så kaldt. 
I fjor var det -33 og det var et rent helvete. 

Liker heller ikke slaps og pluss/minus annenhver dag.

Anonymkode: 5ec7b...f4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du bor i Norge og da må du ha klær og utstyr til å være ute i med snø og kulde.

Anonymkode: 35bce...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 10 er deilig å være ute i, litt snø som isolerer er perfekt. Så det er været jeg vil ha fra 1.12 til 20.04. 

Anonymkode: 35bce...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De fleste ønsker seg ikke en kald vinter, hvor har du det i fra? Når den første snøen og minusgradenedukker opp, så er det alltid enormt med klaging. Ikke minst i Oslo, der de er så uheldige å ha elektriske busser som ikke kommer seg fram. Det er bare mindretallet som koser seg med snø og skigåing. Langt flere hater å måke snø, skrape is av bilen og stå fast pga at noen idioter med sommerdekk sperrer veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det aller beste er vinter med 4-5 minusgrader, barfrost og vindstille. :ler:

Da er det fint å gå tur uten at man er livredd for å falle å brekke noe, myrene fryser så man får flere turmuligjeter og det er lett å kle kulda ute.

Ellers er plussgrader uten regn helt ok.

Jeg er ikke så glad i snø, den må flyttes på og det blir glatt. Men når det er sagt så er jeg veldig glad i årstidene våre, så jeg ville ikke byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Bergen har vi omtrent alltid veldig milde vintre med tidlig vår. I fjor derimot hadde vi noen uker med snø, koselig, så håper på noen uker med snø også i år :) . 

Anonymkode: 0097c...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...