Gå til innhold

Frister kr.0 i bo-utgifter?

BELLA965

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 7.25):

Hva med jobb?

Anonymkode: 5c81c...5c0

De med 100% hjemmekontor eller de som jobber turnus offshore eller på båt kan fint gjøre dette. 

Anonymkode: 7d52d...2f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De med 100% hjemmekontor eller de som jobber turnus offshore eller på båt kan fint gjøre dette. 

Man må ha jobb i kommunen.

Anonymkode: b108b...058

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så si dere har 20000 inleieinntekt, så trekker du fra 5000 i fellesutgifter og deretter inntektsskatt - si 40 % - av 15000 = 6000 kr.

Dette har du virkelig ikke peiling på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva slags jobber?

Anonymkode: cf18d...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kan ikke se at dette er et krav i noen av linkene her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (På 26.10.2024 den 17.15):

Den 0,- i boutgifter kommer med en bismak. Hardere vintere og lengre vintere, som det er lenger nord. Jeg liker ikke den norske vinteren, så nei, aldri i livet om 0,- i boutgifter er verdt det å bo i et snøhøl langt nord, langt fra "alt".

Det er ikke spesielt harde vintre på Helgelandskysten. Mer mildt (og vått) enn snøhull. Ikke er det særlig langt nord heller.

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 17.24):

Nei. 
Foreldrene mine vokste opp på «bygda». De rømte fra den, du kan tenke på dem som flyktninger fra det akk så velkjente og akk så eksisterende bygdedyret.

Jeg har ergo slekt på bygda. De har en rimelig formidabelt lavere likvskvalitet enn meg. 

Å tilby egne barn en reduksjon i å livskvalitet, å tilby egne jentebarn en saldering av likestilling? Nei. Før jeg hadde flyttet til bygdenorge ville jeg ha flyttet til fra kirke eller Italia. De er på samme sted i historien når det kommer til rikdom, syn på kvinner etc, men de har i det minste både fint vær og god mat.

Anonymkode: 515a8...c2a

Dine erfaringer fra en bygd sier lite om hvordan det er i tusenvis av andre bygder i Norge. Kjenner meg ikke igjen i dårligere livskvalitet eller mindre likestilling fra min tid "på bygda". Ikke at mine erfaringer er universelle heller, men bygdedyret har jeg personlig møtt like ofte i større byer som Oslo.

Million skrev (På 26.10.2024 den 17.27):

Hva med mørketid? Har de det der? Eller må man lenger nord for å ikke se solen på flere måneder?

Per definisjon ikke. :) https://www.yr.no/artikkel/derfor-er-det-ikke-morketid-i-bodo-1.10859437 Rødøy ligger noen timer sør for Bodø igjen. Mørkt på vinteren er det, men ikke helt mørkt. Regner med at de ser solen stort sett hele året på f.eks. Myken.

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 19.38):

Nei. Søkere med fast jobb blir prioritert, men det er ikke et krav. https://provrodoy.no/

Anonymkode: 94259...c21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...