Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når er det dere tenker å åpne tråden igjen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Himmelen_91 skrev (26 minutter siden):

Når er det dere tenker å åpne tråden igjen? 

Klør det I fingrene å skrive noe dritt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Angel75 skrev (5 minutter siden):

Ja😂

• Liker 1
Skrevet
Angel75 skrev (6 timer siden):

"Konstruktiv kritikk",vet du.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jubla når tråden vart stengt for moderering. Vart langt frå imponert når eg såg arbeidet som vart gjort. Verker veldig lite konsekvent, mykje brukar debatt, spekulasjonar, blant anna står att. 

Endret av oss-to
La til spekulasjonar.
  • Nyttig 3
Skrevet
oss-to skrev (2 timer siden):

Jubla når tråden vart stengt for moderering. Vart langt frå imponert når eg såg arbeidet som vart gjort. Verker veldig lite konsekvent, mykje brukar debatt, spekulasjonar, blant anna står att. 

Skjønner ikkr vitsen med å "moderere",når fint lite blir moderert..

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Er det slutt på moderering i tråden?. 18 juni er siste og her får alle regelbrudd bli ståande.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
oss-to skrev (2 timer siden):

Er det slutt på moderering i tråden?. 18 juni er siste og her får alle regelbrudd bli ståande.

Ser sånn ut, har rapportert men ingenting skjer.

Endret av Angel75
  • Nyttig 3
Skrevet

Ser det er ryddet nå, men hvorfor tar dere ikke alt? Flere ganger står barnets forbokstav bl.a noe som brytes hele tiden. Hvorfor slår dere ikke hardere ned på ting når det brytes regler som gjelder barn? 

• Nyttig 3
Skrevet

Hei,

Noen ganger kan vi overse bokstaver. Spesielt når de fleste influensaer også benevnes med forbokstaver. Legg gjerne inn link hvis det er noen innlegg vi har oversett. 

Sol, admin. 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei,
Eg vil gjerne be moderatorane om å sjå nærare på tråden om Stina Bakken. Eg synest tonen der har blitt veldig ubehageleg, med fleire nedlatande og hånlege kommentarar retta mot ho som person.
Det verkar som mange innlegg ikkje handlar om sakleg kritikk, men om å latterleggjere eller rakke ned på henne.
Kan de vurdere å rydde opp i tråden og minne brukarane på reglane om respekt og sakleg diskusjon?

Takk for at de følgjer opp dette!

• Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet.

Måne, admin. 

Skrevet
Måne Rampelyset skrev (12 minutter siden):

Tråden er ryddet.

Måne, admin. 

Faina skrev (På 21.10.2025 den 20.35):

Jeg blir så oppgitt av det vesenet der. Sukker er sukker. Og kroppen reagerer akkurat likt om det er sjokolade eller pasta eller en bolle bakt med hvetemel. Det er det som er greia. Hvordan ting i kroppen reagerer. Den merker ikke forskjell på en snickers og en porsjon med pasta. Hva øynene hennes merker, se det er noe helt annet. 

Hun er absolutt ikke sukkerfri. Ikke på noe godtestopp heller. Kan kanskje si hun er på sukkerholdig godtestopp. Men det blir nok for langt for henne å uttale. 

Kjenner jeg blir irritert. Nytter ikke diskutere med sånne mennesker som henne. Evneveike mennesker. 

Og nei, man må ikke være husmor fra 50-tallet for å få til å lage all mat fra bunnen. Spesielt ikke hun som går hjemme. Når vi andre, vanlige arbeidende folk får det til som har noen timer færre i døgnet...

Eg reagerer på at dette innlegget vart godkjent.Eg meiner innlegget inneheld personangrep og nedsetjande omtale (evneveike menneskeog dette vesenet), og at tonen er ufin og lite sakleg. Det handlar ikkje berre om saka, men går direkte på personen.

Eg synest det er rart at eit slikt innlegg er blitt godkjent, då det etter mi forståing bryt med retningslinjene om respekt og sakleg debatt. Kan de vurdere dette på nytt? Evt er dette språkbruk ein godkjenner i andre trådar?

• Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (På 23.10.2025 den 6.33):

Det har du nok helt rett i! Hun nevnte jo i forbindelse med bryllupet av de hadde vært 32 stk i navnefesten, hvor mange var barn, og det ble overstimulerende. Tror nok ikke hun har evne til å ta med seg det barnet noe sted som ikke hun har hundre prosent kontroll på. Hun drar til byen, med han i vogna, og hvis de skal noe som krever mer har hun med PF

Det som er ødeleggende for henne er jo nettopp denne skråsikkerheten. Hun fremstår rimelig uspiselig og ikke veldig likanes. Nå er hun sikkert ikke så opptatt av hvordan hun fremstår i det store og det hele, men at hun er usikker er jo helt tydelig. 

AntiBullshit skrev (På 22.10.2025 den 17.33):

Tror også hun unngår å reise med gutten, ta han med på ting osv handler om at hun er usikker og utilpass i situasjoner hvor han potensielt ikke «oppfører seg». Hvis han skulle begynne å gråte eller kreve mye oppmerksomhet så tipper jeg det stresser henne mye mer enn hun er komfortabel med å innrømme. Hun skal liksom vite best og ha stålkontroll på eget image, være sassy og «drite i» eller «ikke gidde» å bry seg om andres meninger. Jeg oppfatter hvertfall skråsikkerheten hennes som et utrykk for usikkerhet, en forsvarsmekanisme.

Eg meiner desse innlegga burde vore fjerna. Dei går langt utover sakleg diskusjon og blir ganske personlege og spekulative. Det er greitt å snakke om det ein offentleg person deler, men når det handlar om å tolke personlegdom, foreldreevne eller psykisk tilstand, så blir det rett og slett for privat. Slike innlegg bidreg ikkje til ein god debatt og kan opplevast som krenkande, sjølv om personen er ein influensar.

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for dine innspill.

Måne, admin. 

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Tråden om Stina Bakken har etter mi meining blitt veldig mykje oppgulp og lite konstruktivt. Mange kommentarar går på repeat utan at ein eigentleg seier noko nytt eller kjem med refleksjonar. Eg sit ofte att og lurer på kva folk vil oppnå med slike innlegg.Det er bra at folk engasjerer seg og vil diskutere offentlege personar, og kritikk er heilt lov. Men eg håpar vi kan halde tråden på eit nivå der det faktisk kjem noko ut av det ,ikkje berre negativitet for negativiteten si skuld. Håpar de tek ein diskusjon på dette i moderator teamet. 

Endret av oss-to
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (15 minutter siden):

Tråden om Stina Bakken har etter mi meining blitt veldig mykje oppgulp og lite konstruktivt. Mange kommentarar går på repeat utan at ein eigentleg seier noko nytt eller kjem med refleksjonar. Eg sit ofte att og lurer på kva folk vil oppnå med slike innlegg.Det er bra at folk engasjerer seg og vil diskutere offentlege personar, og kritikk er heilt lov. Men eg håpar vi kan halde tråden på eit nivå der det faktisk kjem noko ut av det ,ikkje berre negativitet for negativiteten si skuld. Håpar de tek ein diskusjon på dette i moderator teamet. 

Helt enig i dette,men har forstått det slik at så lenge det ikke er regelbrudd så får folk "diskutere" som de vil,uansett hvor meningsløst eller uviktig det måtte være.

Selv ser jeg ikke poenget i å gjengi hver eneste ting som sies og gjøres på sc men det er ikke regelbrud..

• Nyttig 2
Skrevet
J.. skrev (9 minutter siden):

Helt enig i dette,men har forstått det slik at så lenge det ikke er regelbrudd så får folk "diskutere" som de vil,uansett hvor meningsløst eller uviktig det måtte være.

Selv ser jeg ikke poenget i å gjengi hver eneste ting som sies og gjøres på sc men det er ikke regelbrud..

Eg skreiv det fordi eg meiner mange av kommentarane i tråden går over i ren latterleggjering, sjølv om dei teknisk sett ikkje bryt reglane. Difor meiner eg moderatorane bør sjå litt på linja dei har lagt seg på her, for det verkar ikkje som same praksis blir brukt i andre trådar. For meg handlar dette eigentleg mest om modereringsnivå og konsekvens , ikkje om at folk ikkje skal få diskutere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...