Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest winterchild

Anbefalte innlegg

Det står i reglene ang barn at det bl.a ikke er lov å diskutere deres livsførsel.

Men alikevel er alle trådene der influenceren er forelder fylt opp med hvordan barnet skal/bør håndteres med leggetid,rutiner,klær,matvaner,søvn,utstyr,barnehagestart og hvem vet hva.

Selv om forelderen selv står for utleveringen,bryter det jo denne regelen å diskutere disse tingene?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det er lov til å diskutere foreldrenes valg, rolle og hvordan de håndterer ulike problemstillinger rundt foreldrerollen, men ikke barna selv eller deres  antatte opplevelser av dette. Det kan være vanskelig å skille disse, og det kommer også an på ordlyden i innlegget hvordan det er formulert. Det er fort gjort å overse noen innlegg  som bryter med disse reglene når foreldrerollen blir diskutert, så du kan gjerne linke til innlegg du mener burde vært ryddet så kan jeg se på de på nytt. 

Sol, admin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (59 minutter siden):

Hei,

Det er lov til å diskutere foreldrenes valg, rolle og hvordan de håndterer ulike problemstillinger rundt foreldrerollen, men ikke barna selv eller deres  antatte opplevelser av dette. Det kan være vanskelig å skille disse, og det kommer også an på ordlyden i innlegget hvordan det er formulert. Det er fort gjort å overse noen innlegg  som bryter med disse reglene når foreldrerollen blir diskutert, så du kan gjerne linke til innlegg du mener burde vært ryddet så kan jeg se på de på nytt. 

Sol, admin. 

Skjønner. Men disse tingene er jo barnets livsførsel,og nettopp fordi de er barn kan de jo ikke hindre at foreldrene deler som de deler.

Hvordan skiller dere dette,egentlig?

Det er jo foreldrenes valg å dele,men å diskutere det som deles om barna,er jo nettopp å diskutere barnets livsførsel også,derfor spørsmålet mitt.

Det er jo tvetydig at KG ønsker å skjerme barna,men det er alikevel ok å diskutere så lenge infoen kommer fra foreldrene.

Bare en tanke..

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 16.3.2025 den 21.22):

Skjønner. Men disse tingene er jo barnets livsførsel,og nettopp fordi de er barn kan de jo ikke hindre at foreldrene deler som de deler.

Hvordan skiller dere dette,egentlig?

Det er jo foreldrenes valg å dele,men å diskutere det som deles om barna,er jo nettopp å diskutere barnets livsførsel også,derfor spørsmålet mitt.

Det er jo tvetydig at KG ønsker å skjerme barna,men det er alikevel ok å diskutere så lenge infoen kommer fra foreldrene.

Bare en tanke..

Løftar denne!.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (2 minutter siden):

Løftar denne!.

Ja,det gir jo 0 mening,og bør igrunn tydeliggjøres i reglene..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 16.3.2025 den 20.20):

Hei,

Sol, admin. 

Ref uthevet tekst - i Stina tråden skrives det feks at barnet "tvinges i søvn" hver morgen (tvang brukes faktisk ofte rundt måten hun gjør ting på..),dette er jo direkte en påstand om barnets opplevelse av hva som skjer,men står umoderert i tråden.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Beklager veldig sent svar. Tråden var markert som lest hos meg, så jeg har ikke sett at det var kommet inn fler spørsmål. 

Forskjellen er på foreldrenes rolle, kritikk av den og av deling. Se sitat under på skillet mellom det som ikke bryter reglene og det som gjør det:

Sitat

…omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

At barnet tvinges i søvn er tolkning/oppfatning av hva Stina gjør, ikke hvordan barnet opplever det. 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser tråden er rydda. Eg ser det er lov bruke karekteristikker som brødhaue,lurer på om det er noe omløp i toppen"  eller " rett og slett helt blåst" . Om influensaren.  Stemmer det? 

Går ikkje dette under reglane

*Krenkende, hetsende, injurierende utsagn, samt trakassering eller trusler.

* Latterliggjøring.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (2 timer siden):

Hei.

Beklager veldig sent svar. Tråden var markert som lest hos meg, så jeg har ikke sett at det var kommet inn fler spørsmål. 

Forskjellen er på foreldrenes rolle, kritikk av den og av deling. Se sitat under på skillet mellom det som ikke bryter reglene og det som gjør det:

At barnet tvinges i søvn er tolkning/oppfatning av hva Stina gjør, ikke hvordan barnet opplever det. 

Sol, admin. 

For barnet spelar det ingen rolle kva dykk kallar det. Barnet bestem ikkje kva mor og far gjer. Men skal vekse opp utan privatliv. Sider opp og ned om korleis verda ser på mors oppdragelse av barnet.  Snappane er borte, men kvinneguidens skarpe blikk består. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (16 timer siden):

Hei.

Sol, admin. 

Det går jo på barnets opplevelse av situasjonen når brukere sier barnet opplever tvang (seerens tolkning av situasjonen),når seeren påstår foreldrene tvinger barnet til å sove,som et eksempel.

Meningsløst regelverk hvis man kan diskutere "fritt" bare man bruker forelderens utlevering av situasjonen som skjold.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (19 timer siden):

Ser tråden er rydda. Eg ser det er lov bruke karekteristikker som brødhaue,lurer på om det er noe omløp i toppen"  eller " rett og slett helt blåst" . Om influensaren.  Stemmer det? 

Går ikkje dette under reglane

*Krenkende, hetsende, injurierende utsagn, samt trakassering eller trusler.

* Latterliggjøring.

Det trodde jeg at jeg hadde slettet, så her må det vært en teknisk glipp eller jeg har oversett enkelte innlegg. Skal ta en titt på det igjen. 

J.. skrev (4 timer siden):

Det går jo på barnets opplevelse av situasjonen når brukere sier barnet opplever tvang (seerens tolkning av situasjonen),når seeren påstår foreldrene tvinger barnet til å sove,som et eksempel.

Meningsløst regelverk hvis man kan diskutere "fritt" bare man bruker forelderens utlevering av situasjonen som skjold.

Innleggene har jeg lest som at foreldrene tvinger, ikke at barnet føler tvang. 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...