Gå til innhold

Later psykologer som de er triste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte nylig hos psykolog. Har vært der kun 2 timer og merket at psykologen ser veldig trist ut når jeg snakker. Er det kun et spill eller blir psykologer triste?

Anonymkode: ae5c2...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ekte men kanskje også en måte og teknikk for å Tone seg inn og matche det du forteller.. kanskje for at du selv skal komme mer i kontakt med de følelsene.. bare et wild guess

Anonymkode: 1a9eb...fff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel veldig individuelt fra person til person. Noen drar kanskje på seg "sympatitryne". Har opplevd at psylolog har begynt å grine mens vi snakket. Har også opplevd psykologer som ikke engang gidder å late som de bryr seg. Og enkelte mennesker ser jo triste ut samme hvordan de føler seg.

Ville ikke fokusert så veldig mye på det, om jeg var deg. Hvordan psykologen føler seg, er jo irrelevant for din behandling. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grøss! Jeg ble utredet for ADHD uoppmerksom type ved DPS og hadde en psykolog med skikkelig påtatt sympatitryne. Hun var sånn "ååå ja, huff...." med triste øyne selv om jeg ikke egentlig hadde noe trist å fortelle. Hadde virkelig null kjemi, føler meg veldig liten og hjelpesløs når folk ter seg sånn. 

Anonymkode: 70350...4d0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg begynte nylig hos psykolog. Har vært der kun 2 timer og merket at psykologen ser veldig trist ut når jeg snakker. Er det kun et spill eller blir psykologer triste?

Anonymkode: ae5c2...b93

De møter jo daglig personer som er deprimerte, pessismistiske og med psykiske problemer, så det er ikke så rart om de ser litt triste ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommodevaran skrev (17 minutter siden):

Det er vel veldig individuelt fra person til person. Noen drar kanskje på seg "sympatitryne". Har opplevd at psylolog har begynt å grine mens vi snakket. Har også opplevd psykologer som ikke engang gidder å late som de bryr seg. Og enkelte mennesker ser jo triste ut samme hvordan de føler seg.

Ville ikke fokusert så veldig mye på det, om jeg var deg. Hvordan psykologen føler seg, er jo irrelevant for din behandling. 

Hun går ikke så langt at hun gråter. Hun bare ser veldig trist ut.  Men hun snakker med vanlig stemme og hun tenker helt klart. Det er ikke sånn at hun ikke får sagt de faglige tingene hun har lyst til å si. For hun har snakket en del faglig om diagnosene mine. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, grøss! Jeg ble utredet for ADHD uoppmerksom type ved DPS og hadde en psykolog med skikkelig påtatt sympatitryne. Hun var sånn "ååå ja, huff...." med triste øyne selv om jeg ikke egentlig hadde noe trist å fortelle. Hadde virkelig null kjemi, føler meg veldig liten og hjelpesløs når folk ter seg sånn. 

Anonymkode: 70350...4d0

Jeg heller er ikke noe glad i slik "sympati" som du beskriver.  Her er nok situasjonen også at vi kun har hatt 2 timer så psykologen vet nok ikke hva jeg  responderer positivt og negativt på. 

Grüner skrev (15 minutter siden):

De møter jo daglig personer som er deprimerte, pessismistiske og med psykiske problemer, så det er ikke så rart om de ser litt triste ut.

Det er absolutt sant. Er selv hos en psykolog som kun får triste historier(DPS sin akutt-avdeling). Det er ingen som får akutt-time fordi de har det bra. Selv hadde jeg aldri orket en slik jobb. Men flott vi er forskjellige og at noen faktisk har lyst på disse jobbene. 

TS

Anonymkode: ae5c2...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører man noen triste historier, ja så blir man jo trist, hva slags utdannelse du har er litt irrelevant. Psykologer er mennesker de også og selv om de sikkert ser og hører litt av hvert, så klarer vel de fleste seg gjennom hverdagen uten å bli helt avstumpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler også om at enkelte pasienter reagerer på det om psykologen er veldig blid og oppstemt, da kan de kjenne på at de ikke blir tatt skikkelig på alvor.

 

Anonymkode: bd129...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om speiling? Og skulle tatt seg ut om hun satt der og smilte mens du snakket om noe trist. Ville vært ganske psyhco. 

Anonymkode: 4f71b...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...