Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #41 Skrevet 26. februar 2006 Hvorfor må hun flytte hjem for å hjelpe moren økonomisk? Og hvor små er egenltig disse barna?
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #42 Skrevet 26. februar 2006 Hvorfor må hun flytte hjem for å hjelpe moren økonomisk? Og hvor små er egenltig disse barna? ← For å slippe å betale husleie andre steder enn hjemme kanskje? Og hva har det egentlig med saken å gjøre hvor små søsknene er?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #43 Skrevet 26. februar 2006 For å slippe å betale husleie andre steder enn hjemme kanskje? Og hva har det egentlig med saken å gjøre hvor små søsknene er? ← selvfølgelig spiller det vel en rolle hvor gamle barna er Er det snakk om småbarn under skolealder kan man jo skjønne at det ikke er like lett å kombinere jobb og omsorg for små barn på kort sikt. Dette er så vidt jeg vet 2 store tenåringsgutter. Ser ingen grunn til at hun må sitte hjemme å holde dem med selskap
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #44 Skrevet 26. februar 2006 selvfølgelig spiller det vel en rolle hvor gamle barna er Er det snakk om småbarn under skolealder kan man jo skjønne at det ikke er like lett å kombinere jobb og omsorg for små barn på kort sikt. Dette er så vidt jeg vet 2 store tenåringsgutter. Ser ingen grunn til at hun må sitte hjemme å holde dem med selskap ← Men det tar ofte litt tid å komme ut i jobb når hun har vært hjemmeværende i noen år.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #45 Skrevet 26. februar 2006 Men det tar ofte litt tid å komme ut i jobb når hun har vært hjemmeværende i noen år. ← vel spørs vel hvor desperat hun er etter å komme ut i jobb det da. Det er bare å ringe ned til nærmeste sykehjem og spørre om extravakter eller noe i den duren. Men det er vel under hennes verdighet kanskje.
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #46 Skrevet 26. februar 2006 vel spørs vel hvor desperat hun er etter å komme ut i jobb det da. Det er bare å ringe ned til nærmeste sykehjem og spørre om extravakter eller noe i den duren. Men det er vel under hennes verdighet kanskje. ← Du får ringe henne og spørre henne da vet du.
Gjest mamma mø Skrevet 26. februar 2006 #47 Skrevet 26. februar 2006 Det er klart at det de har tjent "felles" gjennom begges arbeidsinnsats de årene ekteskapet varte, skal deles likt. Særeie er særeie, men den inntekten han har hatt mens de var gift, skal deles på begge. Selvsagt er dette leit for moren til Pia. MEN jeg må innrømme at jeg ikke renner over av sympati verken for henne eller eks-fru Harket (som måtte ta opp lån for å greie å sitte med huset, stakkars...). Lån? Har jeg også. Unger og husarbeid? Har jeg også (men ingen praktikant...). Jobbe? Ja, det er jeg da pent nødt til! Kjenner en del godt gifte damer som flyter på mannens inntekt, barna passes av praktikant, og ukens gjøremål består av manikyrtimer og lunsjer på R.O.O.M. Det har de da lov til å gjøre som de vil med, men når de etter en skilsmisse hyler om hvor urettferdig verden er når de verken har automatisk rett på halve formuen ELLER får pensjonspoeng for nevnte manikyrtimer og lunsjer, klarer jeg ikke helt å føle den store sympatien...
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #48 Skrevet 26. februar 2006 Det er klart at det de har tjent "felles" gjennom begges arbeidsinnsats de årene ekteskapet varte, skal deles likt. Særeie er særeie, men den inntekten han har hatt mens de var gift, skal deles på begge. Selvsagt er dette leit for moren til Pia. MEN jeg må innrømme at jeg ikke renner over av sympati verken for henne eller eks-fru Harket (som måtte ta opp lån for å greie å sitte med huset, stakkars...). Lån? Har jeg også. Unger og husarbeid? Har jeg også (men ingen praktikant...). Jobbe? Ja, det er jeg da pent nødt til! Kjenner en del godt gifte damer som flyter på mannens inntekt, barna passes av praktikant, og ukens gjøremål består av manikyrtimer og lunsjer på R.O.O.M. Det har de da lov til å gjøre som de vil med, men når de etter en skilsmisse hyler om hvor urettferdig verden er når de verken har automatisk rett på halve formuen ELLER får pensjonspoeng for nevnte manikyrtimer og lunsjer, klarer jeg ikke helt å føle den store sympatien... ← Nå må jeg si at jeg kjenner ingen som lever slik, så jeg har tatt utgangspunkt i at hun har tatt seg av barna. Om virkeligheten er slik du beskriver med manikyr og lunsjer som hovedbeskjeftighelser, trenger de kanskje å lære å leve på lite penger en stund. Jeg tror alle har godt av å lære slikt en gang.
Gjest mamma mø Skrevet 26. februar 2006 #49 Skrevet 26. februar 2006 Ikke sant... Må bare presisere at jeg ikke aner hvordan moren til Pia Haraldsen er eller hva hun har gjort. Men mine assosiasjoner gikk ihvertfall i retning av disse lunsj- og manikyrdamene...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #50 Skrevet 27. februar 2006 Hvorfor må hun flytte hjem for å hjelpe moren økonomisk? Og hvor små er egenltig disse barna? ← Du kan vel selv tenke deg at det er vanlig at en datter (elelr sønn?) flytter hjem når det er problemer i heimen. Hvis mor eller far har blitt singel og enslig er det klart det er en stor overgang å plutselig skulle klare seg helt selv. Man trenger derfor mer enn bare økonomisk støtte. Pia ser jo veldig snill ut, hun vil sikkert hjelpe sin mor på alle vis.
Gjest jante Skrevet 27. februar 2006 #51 Skrevet 27. februar 2006 Det var en del jantelov her gitt. For noen er det veldig flaut å gå på sosialen, og kanskje det er verre for de som tidligere aldri har hatt økonomiske bekymringer. Jeg for min del hadde syntes det var flaut fordi jeg alltid har klart meg selv, og hadde kommet til å se på det som et nederlag for meg selv. Ikke fordi at jeg ser ned på de som bruker sosialen, men på egne vegne. Og det ville garantert ikke vært mindre flaut å lese om det i Se og Hør. Når vi gifter oss så tror vi at det skal vare evig, og derfor går vi inn i settinger som kanskje ikke er så fornuftige i det lange løp. Nå kan man kanskje si at siden hun hadde vært gift før så burde hun ha sikret seg bedre, men hun er vel som de fleste av oss - litt naiv i troen på ekteskapet. Mange ektepar velger den løsningen at en er hjemme med barn og hus, og da syns jeg faktisk at det de har blitt enige om ikke skal brukes mot dem når skilsmissen er et faktum. Det er vel ikke slik at kvinnen tvinger gjennom å være hjemmeværende? Og kanskje flere kvinner burde tenke seg om to ganger før de går med på en slik løsning, iallfall bør de inngå en slags avtale for å sikre seg selv i tilfelle skilsmisse. Det er større sjans for å oppleve en skilsmisse enn at ektepar blir pensjonister sammen.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #52 Skrevet 27. februar 2006 for par der den ene(kvinnen selvsagt?)går hjemme, er det viktig å huske på at hun ikke får pensjonspoeng for dette.mannen som gjerne har jobbet 100% pluss overtid stikker av med masse poeng.derfor er det rimelig,synes jeg, at mannen setter inn et visst beløp på kvinnens bankkonto(et beløp som svarer til det hun taper av poeng på å gå hjemme).da slipper hun å leve på fattigkassa når hun blir skilt
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #53 Skrevet 27. februar 2006 Du kan vel selv tenke deg at det er vanlig at en datter (elelr sønn?) flytter hjem når det er problemer i heimen. Hvis mor eller far har blitt singel og enslig er det klart det er en stor overgang å plutselig skulle klare seg helt selv. Man trenger derfor mer enn bare økonomisk støtte. Pia ser jo veldig snill ut, hun vil sikkert hjelpe sin mor på alle vis. ← Nei, vettu, enda så mange med skilte foreldre jeg kjenner, så vet jeg ikke om NOEN som har flyttet hjem. Og ihvertfall ikke gjøre skittentøyvasken i media, på vegne av to som ikke vil uttale seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå