Gå til innhold

Verre for henne?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Pia Haraldsen står frem i Se og Hør og sier at det er uverdig at hennes mor må gå på sosialen. Da blir jeg :frustrert: Er det verre for henne å gå på sosialen en periode enn det vil være for en annen som står i et samlivsbrudd og trenger hjelp for en stakket stund?

Vel er hun vant til å gå i kongemiddager osv, men likevel.. Har man plutselig fått dårlig råd, så har man det og må innrette seg etter det.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pia Haraldsen står frem i Se og Hør og sier at det er uverdig at hennes mor må gå på sosialen. Da blir jeg  :frustrert:  Er det verre for henne å gå på sosialen en periode enn det vil være for en annen som står i et samlivsbrudd og trenger hjelp for en stakket stund?

Vel er hun vant til å gå i kongemiddager osv, men likevel.. Har man plutselig fått dårlig råd, så har man det og må innrette seg etter det.

Hva mener dere?

Joda, men så er denne damen vant til en helt annen livsstil... Hun var vel ikke så gjennomtenkt når hun ga opp jobben sin for å stelle hjemme for mannen sin uten å sikre seg økonomisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er verre for henne å gå på sosialen enn for andre. Hvorfor skulle det være det? Men kanskje hun kan være med på å sette fokus på alle de som trenger sosialhjelp, hvor vanskelig det er, samt å vise at "hvem som helst" kan havne i uføret, ikke bare arbeisssky alkiser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

:tristbla: finnes det fortsatt kvinner som er så dumme at de gir opp jobben sin for å stelle for mannen uten å sikre seg på noen måte?

Når det er sagt, jeg leser sjeldent Se&Hør men har også sett dette på forsiden. Det står jo ikke at det er mer uverdig for Pias mamma enn for andre å gå på sosialen, og jevnt over tror jeg folk flest syns det er uverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Nei, jeg synes ikke det er verre for henne å gå på sosialen enn for andre. Hvorfor skulle det være det? Men kanskje hun kan være med på å sette fokus på alle de som trenger sosialhjelp, hvor vanskelig det er, samt å vise at "hvem som helst" kan havne i uføret, ikke bare arbeisssky alkiser etc.

Det at damen har vært gift med fetteren til Sonja sier vel ingen ting om hvorvidt hun er bedre, verre, annerledes eller lik "arbeidssky alkiser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det kan være noe å ha i pressen jeg. Folk som har stilt seg slik at de er uten inntekt havner gjerne på sosialen til de får seg en jobb, og det gjelder uansett hvilke slektsforhold de har.

Synes hun skal være glad sosialen finnes jeg. Hadde nok vært verre uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

På en måte er det vel verre. Jeg, som er godt vant med å ha dårlig råd ( :ler: ) hadde kanskje taklet en periode på sosialen lettere enn mora til Pia Haraldsen. Rett og slett fordi det ville vært enklere overgang for meg, siden jeg er vant med en tynnere lommebok enn henne, som er vant til en tjukk lommebok. Muligens.

Endret av GrønnSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er det vel verre. Jeg, som er godt vant med å ha dårlig råd ( :ler: ) hadde kanskje taklet en periode på sosialen lettere enn mora til Pia Haraldsen. Rett og slett fordi det ville vært enklere overgang for meg, siden jeg er vant med en tynnere lommebok enn henne, som er vant til en tjukk lommebok. Muligens.

Joda, det er jeg enig i. Vi som har klart oss på lite før klarer oss nok bedre om vi kommer i en slik situasjon igjen.

Men hun lærer nok noe av den situasjonen hun som andre, og lærdom får man aldri nok av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Det som er litt merkelig med saken er at Pia forteller pressen at moren går på sosialen. (om det er sånn det er da..). Jeg sier ikke at det er noe å skamme seg over, men siden hun tydeligvis gjør det (mange syns det er nedverdigende. Og tror ikke bare det er f.h.v. rike som syns det) må vel ydmykelsen være desto større når "alle" vet det?

Jaja.. :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt merkelig med saken er at Pia forteller pressen at moren går på sosialen. (om det er sånn det er da..). Jeg sier ikke at det er noe å skamme seg over, men siden hun tydeligvis gjør det (mange syns det er nedverdigende. Og tror ikke bare det er f.h.v. rike som syns det) må vel ydmykelsen være desto større når "alle" vet det?

Jaja..  :sjenert:  :ler:

Helt enig. Om hun skammer seg bør hun ikke gå til Se og Hør i hvert fall. Men det kan jo hende hun fikk noen sårt tiltrengte, om enn dyrekjøpte, kroner for oppslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia Haraldsen står frem i Se og Hør og sier at det er uverdig at hennes mor må gå på sosialen. Da blir jeg  :frustrert:  Er det verre for henne å gå på sosialen en periode enn det vil være for en annen som står i et samlivsbrudd og trenger hjelp for en stakket stund?

Vel er hun vant til å gå i kongemiddager osv, men likevel.. Har man plutselig fått dårlig råd, så har man det og må innrette seg etter det.

Hva mener dere?

Sier Pia at det er verre for henne enn for andre? Det har da virkelig ikke noe med det å gjøre, men Pia må jo få ha sin mening om du liker det eller ikke. Jeg syns det er skammelig at en perosn som ahr vært hjemme og tatt seg av familien, skal måtte gå på sosialen fordi den som har vært ute i arbeid liksom kan grebbe til seg alt. Er ikke helt refferdig det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt merkelig med saken er at Pia forteller pressen at moren går på sosialen. (om det er sånn det er da..). Jeg sier ikke at det er noe å skamme seg over, men siden hun tydeligvis gjør det (mange syns det er nedverdigende. Og tror ikke bare det er f.h.v. rike som syns det) må vel ydmykelsen være desto større når "alle" vet det?

Jaja..  :sjenert:  :ler:

vel hun stiller vel neppe opp i se og hør gratis :roll:

leste i se og hør eller her og nå for etpar uker siden ( var en reportasje om kjendiser og hva slags klær de hadde på seg på en eller annen premierefest) Det skrøt pia av hvor flink til hun var å gjøre kupp på klessalg. jaja.. skoene hun hadde på seg hadde hun pruta ned til 4000 kr :overrasket:

Dersom sko til 4000 er viktigere enn å hjelpe sin mor og brødre sier det jammenmer om dama enn jeg hadde trodd på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier Pia at det er verre for henne enn for andre? Det har da virkelig ikke noe med det å gjøre, men Pia må jo få ha sin mening om du liker det eller ikke. Jeg syns det er skammelig at en perosn som ahr vært hjemme og tatt seg av familien, skal måtte gå på sosialen fordi den som har vært ute i arbeid liksom kan grebbe til seg alt. Er ikke helt refferdig det da

Dama er da så vidt jeg vet i arbeidsfør alder så hvorfor skal hun ikke kunne få ræva ned på aetat hun som alle andre å søke etter jobb så hun kan forsørge seg selv og barna sine. Sier ikke at exen ikke skal betale for barna, men ser ikke poenget at bare fordi hun har vært gift med en rik mann skal han forsørge henne også etter et brudd. Dette er heldigvis ikke USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier Pia at det er verre for henne enn for andre? Det har da virkelig ikke noe med det å gjøre, men Pia må jo få ha sin mening om du liker det eller ikke. Jeg syns det er skammelig at en perosn som ahr vært hjemme og tatt seg av familien, skal måtte gå på sosialen fordi den som har vært ute i arbeid liksom kan grebbe til seg alt. Er ikke helt refferdig det da

Merkelig om mannen sitter igjen med alt de har tjent opp gjennom ekteskapet ja, men hvilket oppgjør de har hatt er det jo ingen som vet noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra som jeg har forstått det, har de ikke hatt noe oppgjør. Så egentlig kunne hun sikkert lånt penger en stund, for hun får helt sikkert en god del når oppgjøret er ferdig. Hun bør få noe

Men det blir litt feil at han skal kunen fryse alle midlene, for hun bør jo ha rett på neo hun også. Pg spesielt barna

Endret av Piper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig om mannen sitter igjen med alt de har tjent opp gjennom ekteskapet ja, men hvilket oppgjør de har hatt er det jo ingen som vet noe om.

rike menn er vel smart nok til å ha særeie når de inngår ekteskap med en ubemidlet dame. Dersom jeg plutselig skulle vinne x antall millioner i lotto og møtte mannen i mitt liv etterpå hadde jeg jammen hatt særeie på alt som er mitt før jeg hadde vandra ned kirkegulvet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på hvor pia skal få pengene hun skal hjelpe til med fra jeg.. :grine2:

Har lest flere ganger at hun tjener 3,50 og en kviklunsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke Se&Hør, men la meg se om jeg forstår dette riktig. Pia Haraldsens mor hadde tidligere en meget godt betalt jobb av et slag. Derefter blir mannen syk. Moren sier opp jobben sin for å selv pleie sin mann, uten å sikre seg økonomisk først. Økonomien blir efterhvert såpass dårlig at sosialkontoret blir den eneste løsningen.

Dersom dette er riktig, så har moren kun seg selv å takke for sin situasjon, og fortjener ikke noe mer sympati enn andre på sosialen.

Denne moren kunne vel leid noen til å ta seg av mannen på dagtid, slik at hun kunne beholdt jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra som jeg har forstått det, har de ikke hatt noe oppgjør. Så egentlig kunne hun sikkert lånt penger en stund, for hun får helt sikkert en god del når oppgjøret er ferdig. Hun bør få noe

Men det blir litt feil at han skal kunen fryse alle midlene, for hun bør jo ha rett på neo hun også. Pg spesielt barna

Ja det er jeg helt enig med deg i.

rike  menn er vel smart nok til å  ha særeie når de inngår ekteskap med en ubemidlet dame.  Dersom jeg plutselig skulle  vinne x antall millioner i lotto og møtte  mannen  i mitt liv etterpå hadde  jeg jammen hatt særeie på alt som er mitt før jeg hadde  vandra ned kirkegulvet ihvertfall.

Når hun har vært hjemme og tatt seg av barna er pengene han har tjent begge to sine. Han kunne garantert ikke tjent like godt om ikke hun var hjemme og tok seg av barna deres, og det er da ikke riktig at alt han har tjent er bare hans.

Det er selvsagt annerledes med det han har hatt med seg inn i forholdet, men det aller meste har sikkert kommet til etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg helt enig med deg i.

Når hun har vært hjemme og tatt seg av barna er pengene han har tjent begge to sine. Han kunne garantert ikke tjent like godt om ikke hun var hjemme og tok seg av barna deres, og det er da ikke riktig at alt han har tjent er bare hans.

Det er selvsagt annerledes med det han har hatt med seg inn i forholdet, men det aller meste har sikkert kommet til etter hvert.

tull.. dette ekteskapet har da bare vart siden 1990 tror jeg. Og han var en velbemdlet mann allerede da. Og det har ikke vært noe grunn til at hun skulle være hjemme med barna så lenge da de helt sikkert har hatt råd til både praktikanter og barnehage. Hun har levd godt de årene hun har vært gift med han og har fått sin del av velstanden de årene de var gift. Nå er de gått fra hverandre og da ser jeg ikke hvorfor hun fremdeles skal flyte på ektemannnens økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...